facebook netlog twitter
join
festivalsMusic Concerts and Festivals
productProduct Reviews
boekenBoek Reviews
movieMovie Reviews
gamesSoftware Reviews
coreTo The Core
musicMusic General
algemeenAlgemeen en Faits Divers
holebiHolebi News
theaterTheater en Cultuur
travelTravel
interviewInterviews
fashionFashion
Previous Next
  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • HIER GEWONNEN: 5x DUO ticket voor Het Zingpaleis (24/10 Hasselt)

    * * * GAME OVER * * * We wensen de 5 winnaars (Nan De Decker, Steph Munoz, David De Ryck, Sabine Leijnen en Magda De Wit) veel zingplezier! De winnaars zullen door de organisatie per mail gecontacteerd worden!

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CD REVIEW: Discobaar A Moeder – 2x dubbel CD (Universal)

    "VOLLE GAS" - de 1e dubbelcd van Discobaar A Moeder (Universal) is nog steeds overal te verkijgen! Vanaf 14/08 is "2de VITESSE" ook overal te koop: weer een dubbele compilatiecd bij Universal, maar deze keer met extra's: vocale intermezzo's én overal een klein presentje in verstopt! NOG NIEUWS: heel de zomer lang…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • INTERVIEW: Feed The Rhino zanger Lee Tobin

    FEED THE RHINO is een enorm stevige, en vooral energetische band! Met hun beukende metalcore, melodieuze elementen, catchy meezingers, technisch hoogstaande metal, zeer afwisselende zang- en brulpartijen en daaraan gekoppeld een energieke live-show spreken ze in eigen land al een enorm publiek aan en veroveren beetje bij beetje de rest…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • Welke brandblusser kies ik best om mijn woning te beveiligen? + PROMOAANBIEDING

    Welke brandblusser kies ik best om mijn woning te beveiligen? DewoFire brandbeveiliging is een toonzetter aangaande kwalitatieve brandwerende materialen. Zo zijn ze gespecialiseerd in verkoop en onderhoud van allerlei brandblussers, optische rook- en CO - melders – vuurdekens – haspels – signalisatie ed.…. Hun afzetmarkt is in hoofdzaak de KMO en de…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • (TATTOO) BOOK REVIEW: Eleven Fourteen Vol. 2 (Scorpion Front Publ.)

    ElevenFourteen Vol 2. is de bijdrage van meer dan 180 tattoo artiesten uit de hele wereld. Deze hardcover publicatie is voorzien van een voorwoord door de onberispelijke Aaron Coleman. Met pagina na pagina vol dynamische flashes heeft dit boek een carrière waarde van referentie. Een must have voor elke professionele…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • (TATTOO) BOOK REVIEW: Traditional American Tattoo Design: Where It Came From and Its Evolution (Schiffer publishing)

    (Englisch language bellow) De evolutie van tattoo kunst in America wordt uitgestald in 265 indrukwekkende originele tattoo flash bladen en inzichtgevende teksten geschreven door een tattoo artiest die op zichzelf heeft ontworpen sinds 1960. Militaire, religieuze, figuurlijke en dierlijke thema’s worden weergeven in de vele honderden ontwerpen -. Veranderingen in de…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • K’s Choice stelde hun stevigste album ooit voor! [fotospecial]

    Op woensdag 22 april stelde K’s Choice hun nieuwe album ‘The Phantom Cowboy’ live voor. ’s Avonds stelt K’s Choice hun nieuwe plaat voor op het release concert in de uitverkochte Zappa club in Antwerpen. Op Deezer kan je het nieuwe album nu al beluisteren en op iTunes krijg je al meteen…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • MOVIE REVIEW: Silicon Valley – seizoen 1 (WHV)

    Zowel Steve Jobs als Mark Zuckerberg trokken er ooit met hun boterhammendoos naar het werk, en het gebied bulkt van de knappe koppen. Ook regisseur Mike Judge (Office Space, King of the Hill, Beavis & Butt-Head) was er even tewerkgesteld, en met Silicon Valley schreef hij een bijzonder knappe en…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • FESTIVAL UPDATE: With Full Force XXII

    Het eerste weekend is standaard het Rock Werchter-weekend in ons Belgenlandje. Echter, aangezien ze een week zijn opgeschoven, waarbij ze Graspop meesleuren en onze aanwezigheid even in het gedrang brachten, én alweer ettelijke euro’s duurder zijn geworden, zijn wij heel tevreden om te melden dat wij die anders typische Werchter-periode…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CONCERT REPORT: Paaspop 2015 + FOTOSPECIAL

    Wie aan Pasen denkt, denkt vooral aan de eitjes rapen met de kindjes, de Paashaas met de Paasklokken en het verplichte rondje aan de familie op zondagmiddag. Gelukkig hebben ze in Nederland een alternatief te bieden voor wie geen liefhebber is van de feestdag. Sinds 1974 vindt in Schijndel het…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • HIER GEWONNEN: 5x familietickets voor de bioscoopfilm Bibi & Tina

    * * * GAME OVER * * * we wensen de winnaars veel kijkplezier! Bibi Blocksberg is een meisje met bijzondere krachten: ze is een heks. Met haar beste vriendin Tina brengt ze de zomervakantie door bij de manege. Samen gaan de twee iedere dag heerlijk paardrijden. Maar deze zomer zijn er…

Home » Afgelopen Wedstrijden » HIER GEWONNEN: 5x familietickets voor de bioscoopfilm Bibi & Tina
Download PDF
  • X-treem cool: gloednieuw cross-overmodel in sterk groeiend CUV/SUV-segment
  • Nieuwe X-familie: Opel Crossland X voegt zich bij bestseller Opel Mokka X
  • X-tra casual: hoge zitpositie, ruim interieur en doorgedreven flexibiliteit
  • Technologie met X-factor: Opel OnStar, infotainment van topniveau en tal van rijhulpsystemen
  • X-act overzicht: head-up display, achteruitrijcamera van 180º en innovatieve integrale ledkoplampen
  • X-tra aantrekkelijk: ontdek de wereld van Opel cross-overs voor slechts 17.900 euro

Strak en compact aan de buitenkant, erg ruim en veelzijdig aan de binnenkant, met trendy tweekleurige lak en coole SUV-look: dat is de gloednieuwe Opel Crossland X in kort bestek. Na zijn première begin februari is dit veelzijdige stedelijke cross-overmodel (CUV, Crossover Utility Vehicle) de tweede telg in de Opel X-familie in het B-segment, waar hij zich bij de sportieve bestseller Mokka X voegt. De derde telg, de grotere Grandland X, wordt later dit jaar gelanceerd in de compacte klasse (C-segment).

In vergelijking met de Opel Mokka X – die leverbaar is met optionele vierwielaandrijving voor occasionele offroadtrips – is de nieuwe Opel Crossland X met zijn compacte buitenafmetingen eerder voorbestemd voor de stad. Toch doet hij het ook uitstekend voor grote inkopen of een vakantiereis naar Toscane. Met 4,21 meter is de nieuwe Crossland X 16 centimeter korter dan de Astra, terwijl hij 10 centimeter hoger is. De inzittenden genieten van een hogere zitpositie en het bijhorende uitstekende zicht rondom. Klanten die op zoek zijn naar een nog betere ervaring, kunnen kiezen voor het optionele glazen panoramische dak, dat nog meer ruimtegevoel geeft.

De nieuwkomer biedt uitstekende innovaties die de dagelijkse ritten veiliger, comfortabeler en gemakkelijker maken. Innovatieve full‑ledkoplampen, head-up display en de panoramische achteruitrijcamera van 180º, of de geavanceerde parkeerassistent (Advanced Park Assist), de aanrijdingsassistent vooraan (Forward Collision Alert) met voetgangersdetectie en automatische noodrem (Automatic Emergency Braking)[1], de waarschuwing voor slaperigheid van de bestuurder (Driver Drowsiness Alert)[2], de rijstrookassistent (Lane Departure Warning), de verkeersbordassistent (Speed Sign Recognition) en de dodehoekwaarschuwing (Side Blind Spot Alert) zijn daar maar enkele voorbeelden van. De nieuwe Crossland X is tevens uitgerust met de kenmerkende uitstekende connectiviteit van Opel dankzij Opel OnStar[3] met diensten zoals hotelkamers boeken[4] en parking[5]. Ook in de aanbieding: de moderne IntelliLink-infotainmentsystemen met een tot acht inch groot kleurenaanraakscherm. Deze systemen zijn compatibel met Apple CarPlay en Android Auto[6]. En compatibele smartphones kunnen opgeladen worden tijdens gebruik dankzij draadloos inductief opladen.

Zowel de bestuurder als de passagier vooraan kunnen profiteren van de bekroonde ergonomische zetels met AGR-label (Actie Gezonde Rug). Opel is de enige fabrikant die dergelijk comfort aanbiedt in dit segment (zowel in de Crossland X als in de Mokka X). Ook de maximale kofferruimte van 520 liter – zonder de achterzetels neer te klappen – is uniek in deze klasse. De passagiers achterin kunnen hun zitpositie aanpassen door hun zetel 150 millimeter naar achter of naar voor te schuiven, voor meer beenruimte of juist meer laadruimte. Dat maakt de Crossland X nog veelzijdiger.

“De vraag naar kleine SUV’s en cross-overmodellen die geschikt zijn voor het stadsverkeer, groeit aanzienlijk. De Crossland X combineert een cool, SUV-geïnspireerd design met uitstekende connectiviteit en hoog gebruiksgemak. Daarmee is hij een tweede sterke mededinger in deze voertuigklasse, naast onze sportieve Mokka X”, zegt Opel CEO Dr. Karl-Thomas Neumann. “Onze wendbare Crossland X levert rijplezier en straalt een stedelijke levensstijl uit, waardoor hij perfect is voor zowel de stad als voor uitstapjes naar meer landelijk gebied.”

Het CUV/SUV B-segment kent een snelle groei, met verkoopcijfers die sinds 2010 vervijfvoudigd zijn. Een van de bestsellers en dus een van de trendsetters is de Opel Mokka X. De Crossland X geeft dit nieuwe, snel ontwikkelende segment dat zich onder de gevestigde compacte klasse situeert, een verdere stimulans en zorgt voor een bijkomende groei bij Opel.

Helder design en uitstekende ruimtebenutting

Stoer, strak en cool: dat zijn de drie onmisbare attributen voor elke ‘stedelijke cross-over’. De nieuwe Crossland X heeft ze allemaal, maar blijft een rasechte Opel, met optimale ruimtebenutting en sterke persoonlijkheid. Met zijn lengte van 4.212 millimeter, breedte van 1.765 millimeter en hoogte van 1.605 brengt hij een eigenzinnige, zowel geraffineerde als ruige interpretatie van Opels designfilosofie die sculpturale vormgeving combineert met Duitse precisie, waarbij de prominent aanwezige grille en blinkende Opel-bliksem de weg wijzen. De typische SUV-bekledingen, evenals de zilveren inzetstukken vooraan en over de volledige onderkant van het voertuig versterken de zelfverzekerde uitstraling en geven blijk van functionele en sportieve elegantie.

De strakke zijlijnen en het schijnbaar ‘zwevende dak’ zorgen voor een visuele scheiding van de boven- en onderkant van het voertuig, wat de Crossland X langer doet lijken en zijn ruime interieur versterkt. Het ‘zwevende dak’ toont ook zijn verwantschap met de gebogen verchroomde, achteraan dalende vensterlijn van de Opel ADAM. Net als bij de personalisatiekampioen kunnen de klanten een andere kleur kiezen voor het dak. De opvallende achterkant maakt een onmiskenbaar SUV-statement met zijn zichtbare onderrijbeveiliging.

Centraal in Opels designfilosofie staat sculpturale vormgeving met een duidelijke zin voor precisie. Het speelt ook een belangrijke rol in de binneninrichting. Het instrumentenbord en de middenconsole zijn duidelijk gestructureerd en horizontaal afgestemd op de bestuurder. De cockpit is een waar bestuurderscontrolecentrum dat bijdraagt tot het actieve rijgevoel. Het uitgebreide motoraanbod, met benzine-, diesel- en lpg-motoren die kunnen worden gekoppeld aan handgeschakelde of automatische versnellingsbakken staat garant voor goede rijprestaties.

Het royale ruimtegevoel en de eersteklas ergonomische zetels met AGR-label maken lange reizen in de Crossland X comfortabel. De cross-over weet ook te overtuigen met een hoog niveau aan flexibiliteit, mede dankzij de individueel verschuifbare achterzetels. Deze kunnen in een verhouding van 60/40 worden opgesplitst en tot 150 millimeter worden verschoven, waardoor de kofferruimte in enkele seconden uitbreidt van 410 naar 520 liter, wat toonaangevend is in deze klasse. Wanneer de zetels volledig neergeklapt zijn, vergroot de kofferruimte tot 1.255 liter. De Crossland X kan gesloten, geopend en gestart worden met het sleutelloze Open & Start Pack (Keyless Entry).

Vooruitstrevende verlichtingstechnologie en belangrijke rijhulpsystemen

Reizen kan nog meer ontspannen en veiliger met de talrijke ultramoderne technologieën en rijhulpsystemen die beschikbaar zijn in de nieuwe Opel Crossland X. De innovatieve integrale ledkoplampen waarborgen uitstekende zichtbaarheid in het donker. De optionele head-up display beperkt het gevaar afgeleid te worden en projecteert de belangrijkste gegevens over de snelheid, de navigatie en de rijhulpsystemen direct in het zichtveld van de bestuurder.

De Opel Eye-camera vooraan verwerkt de verschillende gegevens waarop de rijhulp­systemen gebaseerd zijn, zoals de verkeersbordassistent (Speed Sign Recognition) en de rijstrookassistent (Lane Departure Warning). Als het systeem merkt dat de bestuurder ongewild de rijstrook verlaat, waarschuwt het met een geluids- en lichtsignaal. Ook de cruisecontrol met snelheidsbegrenzer maakt rijden aangenamer. De vooraanrijdings­assistent (Forward Collision Alert) met voetgangersdetectie en automatische noodrem (Automatic Emergency Braking) helpt ongevallen te voorkomen en is gecombineerd met een speciale waarschuwing bij slaperigheid van de bestuurder (Driver Drowsiness Alert).

De Crossland X kan ook uitgerust worden met een panoramische achteruitrijcamera die de gezichtshoek achteraan de wagen vergroot tot 180º. Verder gaat parkeren nog gemakkelijker met de geavanceerde parkeerassistent (Advanced Park Assist) van de laatste generatie. Hij herkent geschikte parkeerplaatsen en parkeert het voertuig automatisch. Hij kan de parkeerplaats ook automatisch verlaten. In beide gevallen moet de bestuurder enkel de pedalen bedienen. En tijdens de wintermaanden verhogen het verwarmde stuur en de verwarmde voorruit eveneens het comfort en de veiligheid.

De nieuwe Opel Crossland X betreedt de markt ook aan een uiterst aantrekkelijke instapprijs. De compacte, zeer veelzijdige cross-over is reeds beschikbaar vanaf 17.900 euro (aanbevolen catalogusprijs incl. btw in België). De nieuwkomer is verkrijgbaar bij de Belgische dealers vanaf eind juni.
[1] Werkt automatisch bij snelheden boven 5 km/u en onder 85 km/u. Van 5 tot 30 km/u is de vertraging om de impactsnelheid van de botsing te verminderen 0,9 g. Van 30 tot 85 km/u verlaagt het systeem de snelheid met maximaal 22 km/u. Voorbij deze grenswaarde dient de bestuurder zelf te remmen om de snelheid nog verder te verlagen.

[2] Aanrijdingsassistent vooraan met voetgangersdetectie, automatische noodrem en waarschuwingssysteem voor slaperige bestuurders verkrijgbaar vanaf deze zomer.

[3] OnStar-services vereisen activering en een account bij OnStar Europe Ltd. Na de gratis proefperiode worden er kosten aangerekend. Alle services zijn afhankelijk van de dekking en beschikbaarheid van het mobiele netwerk.

[4] Via Booking.com. E-mailadres en kredietkaart vereist.

[5]Via Parkopedia.

[6] Android Auto nog niet beschikbaar in België.


*

Reclame