facebook netlog twitter
join
festivalsMusic Concerts and Festivals
productProduct Reviews
boekenBoek Reviews
movieMovie Reviews
gamesSoftware Reviews
coreTo The Core
musicMusic General
algemeenAlgemeen en Faits Divers
holebiHolebi News
theaterTheater en Cultuur
travelTravel
interviewInterviews
fashionFashion
Previous Next
  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • HIER GEWONNEN: 5x DUO ticket voor Het Zingpaleis (24/10 Hasselt)

    * * * GAME OVER * * * We wensen de 5 winnaars (Nan De Decker, Steph Munoz, David De Ryck, Sabine Leijnen en Magda De Wit) veel zingplezier! De winnaars zullen door de organisatie per mail gecontacteerd worden!

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CD REVIEW: Discobaar A Moeder – 2x dubbel CD (Universal)

    "VOLLE GAS" - de 1e dubbelcd van Discobaar A Moeder (Universal) is nog steeds overal te verkijgen! Vanaf 14/08 is "2de VITESSE" ook overal te koop: weer een dubbele compilatiecd bij Universal, maar deze keer met extra's: vocale intermezzo's én overal een klein presentje in verstopt! NOG NIEUWS: heel de zomer lang…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • INTERVIEW: Feed The Rhino zanger Lee Tobin

    FEED THE RHINO is een enorm stevige, en vooral energetische band! Met hun beukende metalcore, melodieuze elementen, catchy meezingers, technisch hoogstaande metal, zeer afwisselende zang- en brulpartijen en daaraan gekoppeld een energieke live-show spreken ze in eigen land al een enorm publiek aan en veroveren beetje bij beetje de rest…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • Welke brandblusser kies ik best om mijn woning te beveiligen? + PROMOAANBIEDING

    Welke brandblusser kies ik best om mijn woning te beveiligen? DewoFire brandbeveiliging is een toonzetter aangaande kwalitatieve brandwerende materialen. Zo zijn ze gespecialiseerd in verkoop en onderhoud van allerlei brandblussers, optische rook- en CO - melders – vuurdekens – haspels – signalisatie ed.…. Hun afzetmarkt is in hoofdzaak de KMO en de…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • (TATTOO) BOOK REVIEW: Eleven Fourteen Vol. 2 (Scorpion Front Publ.)

    ElevenFourteen Vol 2. is de bijdrage van meer dan 180 tattoo artiesten uit de hele wereld. Deze hardcover publicatie is voorzien van een voorwoord door de onberispelijke Aaron Coleman. Met pagina na pagina vol dynamische flashes heeft dit boek een carrière waarde van referentie. Een must have voor elke professionele…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • (TATTOO) BOOK REVIEW: Traditional American Tattoo Design: Where It Came From and Its Evolution (Schiffer publishing)

    (Englisch language bellow) De evolutie van tattoo kunst in America wordt uitgestald in 265 indrukwekkende originele tattoo flash bladen en inzichtgevende teksten geschreven door een tattoo artiest die op zichzelf heeft ontworpen sinds 1960. Militaire, religieuze, figuurlijke en dierlijke thema’s worden weergeven in de vele honderden ontwerpen -. Veranderingen in de…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • K’s Choice stelde hun stevigste album ooit voor! [fotospecial]

    Op woensdag 22 april stelde K’s Choice hun nieuwe album ‘The Phantom Cowboy’ live voor. ’s Avonds stelt K’s Choice hun nieuwe plaat voor op het release concert in de uitverkochte Zappa club in Antwerpen. Op Deezer kan je het nieuwe album nu al beluisteren en op iTunes krijg je al meteen…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • MOVIE REVIEW: Silicon Valley – seizoen 1 (WHV)

    Zowel Steve Jobs als Mark Zuckerberg trokken er ooit met hun boterhammendoos naar het werk, en het gebied bulkt van de knappe koppen. Ook regisseur Mike Judge (Office Space, King of the Hill, Beavis & Butt-Head) was er even tewerkgesteld, en met Silicon Valley schreef hij een bijzonder knappe en…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • FESTIVAL UPDATE: With Full Force XXII

    Het eerste weekend is standaard het Rock Werchter-weekend in ons Belgenlandje. Echter, aangezien ze een week zijn opgeschoven, waarbij ze Graspop meesleuren en onze aanwezigheid even in het gedrang brachten, én alweer ettelijke euro’s duurder zijn geworden, zijn wij heel tevreden om te melden dat wij die anders typische Werchter-periode…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CONCERT REPORT: Paaspop 2015 + FOTOSPECIAL

    Wie aan Pasen denkt, denkt vooral aan de eitjes rapen met de kindjes, de Paashaas met de Paasklokken en het verplichte rondje aan de familie op zondagmiddag. Gelukkig hebben ze in Nederland een alternatief te bieden voor wie geen liefhebber is van de feestdag. Sinds 1974 vindt in Schijndel het…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • HIER GEWONNEN: 5x familietickets voor de bioscoopfilm Bibi & Tina

    * * * GAME OVER * * * we wensen de winnaars veel kijkplezier! Bibi Blocksberg is een meisje met bijzondere krachten: ze is een heks. Met haar beste vriendin Tina brengt ze de zomervakantie door bij de manege. Samen gaan de twee iedere dag heerlijk paardrijden. Maar deze zomer zijn er…

Home » Afgelopen Wedstrijden » HIER GEWONNEN: 5x familietickets voor de bioscoopfilm Bibi & Tina
Download PDF
  • Met 32 ledsegmenten: nieuw IntelliLux LED Matrix-verlichtingssysteem in Opel Insignia
  • Auto van het Jaar 2016: nieuwe Astra is eerste Opel met adaptieve matrixverlichting
  • Licht in de duisternis: integrale ledkoplampen voor alle modellen uit Opel X-familie

Slim, elegant and as bright as day: The headlights of the Opel Insignia Country Tourer with a total of 32 LED elements (16 on each side) adapt the light-beam precisely and without glare to each traffic situation.

Tijdens het laatste weekend van oktober is het weer zover: het winteruur dient ingesteld te worden door de klok een uur achteruit te zetten. Bestuurders zullen de komende maanden veel vaker in het donker en met beperkte zichtbaarheid moeten rijden. Zij die achter het stuur van een Opel zitten, treffen het, want Opel democratiseert innovatieve, intelligente verlichtingstechnologie. De fabrikant biedt namelijk in heel wat modellen geavanceerde integrale ledverlichting, die automatisch de lichtbundel aanpast aan de situatie en de omgeving. Aan kop staat de tweede generatie van het trendsettende IntelliLux LED Matrix-verlichtingssysteem, waar onder andere de nieuwe Opel Insignia Country Tourer mee uitgerust kan worden. Daarmee is deze Insignia met offroad-look een stijlvolle, veelzijdige break die nacht in dag verandert. Het zichtbereik is sterk verbeterd, net als de veiligheid van zowel de passagiers als de bestuurder en de andere weggebruikers.

Trendsetting: The innovative IntelliLux LED® matrix light celebrated its debut in the latest generation Opel Astra.

“Wij willen er zeker van zijn dat onze klanten ook tijdens de donkerste maanden een duidelijk overzicht behouden. Daarom bieden we in ons vlaggenschip en in vele andere modellen uit ons aanbod innovatieve verlichtingstechnologieën, die ongeëvenaard zijn in de overeenkomstige segmenten. ‘s Nachts rijden wordt daardoor weer aangenaam en vooral veilig”, zegt Peter Küspert, Opel Vice President Sales & Marketing.

In de schijnwerpers: IntelliLux LED van de nieuwste generatie

De baanbrekende IntelliLux LED Matrix-verlichting werd geïntroduceerd in de huidige generatie van de Opel Astra. De koplampen van de bestseller uit de compacte klasse bestaan uit 16 ledsegmenten (acht aan elke kant), die de lengte en de verdeling van de lichtbundel constant en automatisch aanpassen aan elke verkeerssituatie. Wanneer dat nodig is, doven ze de zone rond tegen- of voorliggers. Zo geraken andere weggebruikers niet verblind en blijft de zichtbaarheid toch altijd optimaal. De deskundigen waren het er snel over eens: “De matrixtechnologie van Opel is een doorbraak in de autoverlichting. Na uitgebreide testen van de juryleden bleek het systeem zo doeltreffend dat het als ‘magisch’ omschreven kan worden”, zo luidde reeds in 2015 de mening van de AUTOBEST-jury, waarin onafhankelijke, Europese autojournalisten zetelen.

Optimum, glare-free visibility: The intelligent Opel IntelliLux LED® matrix light turns night into day without glaring other road users. Oncoming vehicles or those driving ahead are simply “cut out” when necessary.

De werking van het systeem kan niet eenvoudiger: zodra de auto de stad verlaat, gaan de IntelliLux LED-koplampen automatisch aan. Vanaf dan passen ze voortdurend de lengte en verdeling van de lichtbundel in de Astra of Insignia aan naargelang de verkeerssituatie, zowel op de snelweg, op landwegen als terug in de stad, en in bochten. Het geavanceerde systeem brengt dus letterlijk licht in de duisternis voor bestuurders en passagiers, zonder andere weggebruikers te verblinden.

Cornering light: And additional left or right reflector, which illuminates the road in the direction of travel, is switched on when the driver activates the indicator.

De ingenieurs van Opel verhoogden de prestaties nog door dubbel zoveel ledsegmenten (32) te voorzien in de koplampen van de nieuwe Opel Insignia Country Tourer, net als in de Grand Sport en Sports Tourer. Het resultaat is indrukwekkend: de koplampen zijn niet alleen eleganter, dankzij de soepelere overgangen tussen het grotere aantal led­segmenten kunnen de lichtpatronen nog nauwkeuriger worden aangepast. De adaptieve IntelliLux LED Matrix-koplampen geven dan ook meer en helderder licht.

Seeing around the corner: The dynamic curve light function of the IntelliLux LED® matrix lights illuminates the road ahead and the surroundings.

Om de zichtbaarheid in bochten nog te verbeteren wanneer de bestuurder met groot licht rijdt, voegden de ingenieurs een nieuwe functie toe aan de IntelliLux LED Matrix-koplampen van de tweede generatie. De lichtintensiteit neemt toe in de binnenste matrixsegmenten naargelang de stuurhoek verandert, zodat de bocht extra verlicht wordt. Elke IntelliLux LED-koplamp heeft ook een schijnwerper ter ondersteuning van het groot licht, met een lichtbundel die tot 400 meter ver kan reiken. Zo kan de bestuurder overstekende dieren zien, op een afstand die voorheen nog in duisternis gehuld was. Vooral nu in de herfst is dat erg belangrijk voor de veiligheid op landwegen, ‘s morgens vroeg of ‘s avonds.

Innovatieve integrale ledverlichting voor heel wat modellen: Opel democratiseert de verlichtingstechnologie

Opel biedt niet alleen toonaangevende verlichtingstechnologie in zijn topmodel Insignia en zijn bestseller Astra, maar ook in andere voertuigklassen. De nieuwe Grandland X, bijvoorbeeld, biedt LED AFL-koplampen. Dankzij de ledtechnologie kunnen de licht­patronen wijzigen volgens de situatie. Bovendien is het systeem functioneler in vergelijking met voorgaande verlichtingstechnologieën. Daarnaast zorgt een cameragebaseerd, automatisch groot licht ervoor dat de andere weggebruikers nooit verblind worden, zonder dat de bestuurder het groot licht handmatig moet in- of uitschakelen. In totaal voorzien de AFL-ledkoplampen in de Grandland X zeven modi, namelijk plattelandslicht, snelweglicht, stads-/voetgangerslicht, hoekverlichting, slechtweerlicht, dynamische bochtverlichting en grootlichtassistent.

Hetzelfde geldt voor de SUV-bestseller Mokka X en de compacte monovolume Zafira. Beide Opel-modellen bieden ook moderne integrale ledtechnologie met verschillende verlichtingsfuncties, zoals stads- en plattelandslicht en een reismodus voor landen waar men links rijdt. Ten slotte is er de stoere cross-over Opel Crossland X die enkele maanden geleden werd gelanceerd. Ook hij kan beschikken over integrale ledkoplampen met functies zoals hoekverlichting, grootlichtassistent en automatische nivellering om altijd optimale verlichting van de weg voor de auto en de best mogelijke zichtbaarheid te garanderen. Hij is hiermee een trendsetter in zijn voertuigklasse.

Van verborgen koplampen tot AFL+: Opel is pionier in verlichtingstechnologie

Met de IntelliLux LED Matrix-verlichting en de adaptieve integrale ledkoplampen heeft Opel opnieuw baanbrekende verlichtingstechnologieën geïntroduceerd die betaalbaar zijn voor een brede klantengroep. Dat is al decennialang een standvastig engagement van de autofabrikant en Opel krijgt dan ook al lang erkenning om zijn pioniersrol in de ontwikkeling van moderne koplamp- en verlichtingstechnologie.

Al in 1968 maakte de Opel GT niet alleen indruk met zijn volslagen nieuwe design in de vorm van een Coca-Colafles, het stijlicoon was ook de eerste Duitse auto met verborgen, opendraaiende koplampen. In 1989 was de Opel Calibra een van de eerste in serie geproduceerde auto’s met ellipsvormige koplampen. De net zeven centimeter hoge lampen waren een sleutelelement in het unieke design en de aerodynamica van de sportieve coupé.

In 2003 introduceerde Opel met het innovatieve AFL-systeem als eerste autofabrikant de dynamische bochtverlichting en de hoekverlichting van 90 graden in de middelgrote klasse. In 2004 was de Opel Astra de eerste compacte auto met bochtverlichting en in 2006 democratiseerde het merk de veiligheidstechnologie nog meer door bi-halogene bocht- en hoekverlichting aan te bieden in de Meriva en Corsa uit de segmenten van de minivans en kleine auto’s. In 2008 maakte AFL+, het verlichtingssysteem van de volgende generatie, zijn debuut met de lancering van de Insignia en creëerde daarmee een nieuwe norm in de automobielindustrie. De lichtverdeling van de variabele xenonkoplampen paste zich reeds aan naargelang de wegtoestand, de rijsnelheid en de verkeersomstandigheden.


*

Reclame