facebook netlog twitter
join
festivalsMusic Concerts and Festivals
productProduct Reviews
boekenBoek Reviews
movieMovie Reviews
gamesSoftware Reviews
coreTo The Core
musicMusic General
algemeenAlgemeen en Faits Divers
holebiHolebi News
theaterTheater en Cultuur
travelTravel
interviewInterviews
fashionFashion
Previous Next
  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • HIER GEWONNEN: 5x DUO ticket voor Het Zingpaleis (24/10 Hasselt)

    * * * GAME OVER * * * We wensen de 5 winnaars (Nan De Decker, Steph Munoz, David De Ryck, Sabine Leijnen en Magda De Wit) veel zingplezier! De winnaars zullen door de organisatie per mail gecontacteerd worden!

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CD REVIEW: Discobaar A Moeder – 2x dubbel CD (Universal)

    "VOLLE GAS" - de 1e dubbelcd van Discobaar A Moeder (Universal) is nog steeds overal te verkijgen! Vanaf 14/08 is "2de VITESSE" ook overal te koop: weer een dubbele compilatiecd bij Universal, maar deze keer met extra's: vocale intermezzo's én overal een klein presentje in verstopt! NOG NIEUWS: heel de zomer lang…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • INTERVIEW: Feed The Rhino zanger Lee Tobin

    FEED THE RHINO is een enorm stevige, en vooral energetische band! Met hun beukende metalcore, melodieuze elementen, catchy meezingers, technisch hoogstaande metal, zeer afwisselende zang- en brulpartijen en daaraan gekoppeld een energieke live-show spreken ze in eigen land al een enorm publiek aan en veroveren beetje bij beetje de rest…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • Welke brandblusser kies ik best om mijn woning te beveiligen? + PROMOAANBIEDING

    Welke brandblusser kies ik best om mijn woning te beveiligen? DewoFire brandbeveiliging is een toonzetter aangaande kwalitatieve brandwerende materialen. Zo zijn ze gespecialiseerd in verkoop en onderhoud van allerlei brandblussers, optische rook- en CO - melders – vuurdekens – haspels – signalisatie ed.…. Hun afzetmarkt is in hoofdzaak de KMO en de…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • (TATTOO) BOOK REVIEW: Eleven Fourteen Vol. 2 (Scorpion Front Publ.)

    ElevenFourteen Vol 2. is de bijdrage van meer dan 180 tattoo artiesten uit de hele wereld. Deze hardcover publicatie is voorzien van een voorwoord door de onberispelijke Aaron Coleman. Met pagina na pagina vol dynamische flashes heeft dit boek een carrière waarde van referentie. Een must have voor elke professionele…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • (TATTOO) BOOK REVIEW: Traditional American Tattoo Design: Where It Came From and Its Evolution (Schiffer publishing)

    (Englisch language bellow) De evolutie van tattoo kunst in America wordt uitgestald in 265 indrukwekkende originele tattoo flash bladen en inzichtgevende teksten geschreven door een tattoo artiest die op zichzelf heeft ontworpen sinds 1960. Militaire, religieuze, figuurlijke en dierlijke thema’s worden weergeven in de vele honderden ontwerpen -. Veranderingen in de…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • K’s Choice stelde hun stevigste album ooit voor! [fotospecial]

    Op woensdag 22 april stelde K’s Choice hun nieuwe album ‘The Phantom Cowboy’ live voor. ’s Avonds stelt K’s Choice hun nieuwe plaat voor op het release concert in de uitverkochte Zappa club in Antwerpen. Op Deezer kan je het nieuwe album nu al beluisteren en op iTunes krijg je al meteen…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • MOVIE REVIEW: Silicon Valley – seizoen 1 (WHV)

    Zowel Steve Jobs als Mark Zuckerberg trokken er ooit met hun boterhammendoos naar het werk, en het gebied bulkt van de knappe koppen. Ook regisseur Mike Judge (Office Space, King of the Hill, Beavis & Butt-Head) was er even tewerkgesteld, en met Silicon Valley schreef hij een bijzonder knappe en…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • FESTIVAL UPDATE: With Full Force XXII

    Het eerste weekend is standaard het Rock Werchter-weekend in ons Belgenlandje. Echter, aangezien ze een week zijn opgeschoven, waarbij ze Graspop meesleuren en onze aanwezigheid even in het gedrang brachten, én alweer ettelijke euro’s duurder zijn geworden, zijn wij heel tevreden om te melden dat wij die anders typische Werchter-periode…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CONCERT REPORT: Paaspop 2015 + FOTOSPECIAL

    Wie aan Pasen denkt, denkt vooral aan de eitjes rapen met de kindjes, de Paashaas met de Paasklokken en het verplichte rondje aan de familie op zondagmiddag. Gelukkig hebben ze in Nederland een alternatief te bieden voor wie geen liefhebber is van de feestdag. Sinds 1974 vindt in Schijndel het…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • HIER GEWONNEN: 5x familietickets voor de bioscoopfilm Bibi & Tina

    * * * GAME OVER * * * we wensen de winnaars veel kijkplezier! Bibi Blocksberg is een meisje met bijzondere krachten: ze is een heks. Met haar beste vriendin Tina brengt ze de zomervakantie door bij de manege. Samen gaan de twee iedere dag heerlijk paardrijden. Maar deze zomer zijn er…

Home » Afgelopen Wedstrijden » HIER GEWONNEN: 5x familietickets voor de bioscoopfilm Bibi & Tina
Download PDF
  • Nu te bestellen: Opel Crossland X met nieuw Safety Pack voor optionele veiligheidsvoorzieningen
  • Stop! Aanrijdingswaarschuwing vooraan, voetgangersdetectie en automatische noodrem[1]
  • Neem even pauze: waarschuwing voor slaperigheid bij de bestuurder uitgebreid met slaperigheidsdetectiesysteem

Opel biedt nu nog meer rijhulpsystemen voor het cross-overmodel Crossland X. De nieuwkomer met de coole SUV-look kan nu reeds uitgerust worden met talrijke innovaties die het dagelijkse rijden veiliger, meer comfortabel en gemakkelijker maken. De standaard verkeersbordherkenning (Speed Sign Recognition) en waarschuwing bij het ongewild verlaten van de rijstrook (Lane Departure Warning) kunnen optioneel aangevuld worden met uitrusting zoals de hoogtechnologische integrale ledkoplampen uit het Premium LED Lighting Pack, de head-up display en het Perimeter Protection Plus Pack II met een panoramische achteruitrijcamera van 180°, een geavanceerde parkeerhulp (Advanced Park Assist) en zijdelingse dodehoekwaarschuwing (Side Blind Spot Alert). Het nieuwe Safety Pack breidt dit toch al royale aanbod uit met een aanrijdings­waarschuwing vooraan (Forward Collision Alert) met voetgangersdetectie en automatische noodrem (Automatic Emergency Braking). Aan de waarschuwing voor slaperigheid bij de bestuurder (Driver Drowsiness Alert) werd bovendien een slaperigheidsdetectiesysteem toegevoegd.

“Opel democratiseert de technologieën van de toekomst en maakt ze toegankelijk voor iedereen”, zegt Vice President Vehicle Engineering Europe, William F. Bertagni. “Deze benadering werd doorheen de geschiedenis van het merk toegepast en geldt nu ook voor onze nieuwe Crossland X en zijn breed scala aan hoogtechnologische rijhulpsystemen, zoals de aanrijdingswaarschuwing vooraan, de automatische noodrem en de waarschuwing voor slaperigheid bij de bestuurder.”

De aanrijdingswaarschuwing vooraan met voetgangersdetectie en automatische noodrem controleert via de Opel Eye-camera vooraan de verkeerssituatie vóór het voertuig. Zo kan het systeem zowel bewegende en geparkeerde auto’s als voetgangers (volwassenen en kinderen) detecteren. Het systeem geeft niet alleen een alarmsignaal en een visuele waarschuwing, maar remt ook automatisch af als de afstand tot een voorligger of voetganger snel afneemt en de bestuurder niet reageert.

Het slaperigheidsdetectiesysteem is een uitbreiding van de waarschuwing voor slaperigheid bij de bestuurder, die de bestuurder erop attendeert dat zij of hij twee uur lang aan meer dan 65 km/u heeft gereden. Het bijkomende systeem waarschuwt wanneer het traject van het voertuig erop wijst dat de bestuurder slaperig of verstrooid is. Er verschijnt dan een bericht op het instrumentenbord van de bestuurder en er gaat een geluidssignaal af. Na drie waarschuwingen van het eerste niveau, geeft het systeem een tweede waarschuwing met een ander bericht op het instrumentenbord van de bestuurder en een luider geluidssignaal. Door 15 minuten aan een stuk trager dan 65 km/u te rijden, wordt het systeem gereset.

Een andere functie van de Crossland X die de algemene veiligheid verhoogt, is de innovatieve verlichtingsoplossing die hij in het segment introduceert. De integrale ledkoplampen uit het Premium LED Lighting Pack zijn uitgerust met functies als hoekverlichting, grootlichtassistent en automatische nivellering om optimale verlichting van de weg vóór de bestuurder te garanderen en de best mogelijke zichtbaarheid te verzekeren. Bovendien zorgt de optionele head-up display ervoor dat bestuurders van de Crossland X hun ogen nooit van de weg moeten halen. De belangrijkste informatie, zoals de snelheid, de geldende snelheidslimiet, de ingestelde snelheid van de snelheids­begrenzer en cruisecontrol, en de navigatie-instructies, wordt recht in hun zichtveld geprojecteerd. Het risico om andere voertuigen over het hoofd te zien wordt beperkt door de zijdelingse dodehoekwaarschuwing. De ultrasonische sensoren van het systeem detecteren andere weggebruikers (met uitzondering van voetgangers) en waarschuwt de bestuurder via een oranje icoontje in de buitenspiegel.

Verder verwerkt de Opel Eye-camera vooraan de diverse gegevens waarop rijhulpsystemen zoals de verkeersbordherkenning en de waarschuwing bij het ongewild verlaten van de rijstrook, gebaseerd zijn. De verkeersbordherkenning geeft de geldende snelheidslimiet weer op het instrumentenbord van de bestuurder of op de optionele head‑up display, terwijl de waarschuwing bij het verlaten van de rijstrook met geluids- en lichtsignalen aangeeft dat de Crossland X volgens zijn berekeningen ongewild de rijstrook verlaat.

Ook achteruitrijden en parkeren is meer comfortabel met het nieuwe lid van de Opel X‑familie. De optionele panoramische achteruitrijcamera vergroot de gezichtshoek achter de wagen tot 180 graden, zodat de bestuurder andere weggebruikers aan beide zijden kan zien naderen tijdens het achteruitrijden. Ten slotte herkent de jongste generatie van de geavanceerde parkeerhulp geschikte parkeerplaatsen, en parkeert hij de auto automatisch. Ook weer wegrijden gaat automatisch. De bestuurder moet in beide gevallen enkel de pedalen en versnellingspook bedienen.

 

[1] Optioneel. Werkt automatisch bij snelheden boven 5 km/u en onder 85 km/u. Tussen 5 en 30 km/u bedraagt de vertragingsfactor om de impactsnelheid van de botsing te verlagen 0,9 g. Tussen 30 en 85 km/u remt het systeem maximaal 22 km/u af. Eens deze drempel overschreden is, moet de bestuurder zelf remmen om de snelheid nog verder te doen afnemen. Het snelheidsbereik waarin de automatische noodrem met voetgangersdetectie werkt, hangt af van de gedetecteerde hindernis (bewegende hindernis: van 5 tot 85 km/u; vaste hindernis: van 5 tot 80 km/u; voetganger: van 5 tot 60 km/u). De rijhulpsystemen van Opel zijn bedoeld om de bestuurder te helpen binnen de beperkingen die eigen zijn aan elk systeem. De bestuurder blijft zelf verantwoordelijk voor het rijden.


*

Reclame