facebook netlog twitter
join
festivalsMusic Concerts and Festivals
productProduct Reviews
boekenBoek Reviews
movieMovie Reviews
gamesSoftware Reviews
coreTo The Core
musicMusic General
algemeenAlgemeen en Faits Divers
holebiHolebi News
theaterTheater en Cultuur
travelTravel
interviewInterviews
fashionFashion
Previous Next
  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • HIER GEWONNEN: 5x DUO ticket voor Het Zingpaleis (24/10 Hasselt)

    * * * GAME OVER * * * We wensen de 5 winnaars (Nan De Decker, Steph Munoz, David De Ryck, Sabine Leijnen en Magda De Wit) veel zingplezier! De winnaars zullen door de organisatie per mail gecontacteerd worden!

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CD REVIEW: Discobaar A Moeder – 2x dubbel CD (Universal)

    "VOLLE GAS" - de 1e dubbelcd van Discobaar A Moeder (Universal) is nog steeds overal te verkijgen! Vanaf 14/08 is "2de VITESSE" ook overal te koop: weer een dubbele compilatiecd bij Universal, maar deze keer met extra's: vocale intermezzo's én overal een klein presentje in verstopt! NOG NIEUWS: heel de zomer lang…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • INTERVIEW: Feed The Rhino zanger Lee Tobin

    FEED THE RHINO is een enorm stevige, en vooral energetische band! Met hun beukende metalcore, melodieuze elementen, catchy meezingers, technisch hoogstaande metal, zeer afwisselende zang- en brulpartijen en daaraan gekoppeld een energieke live-show spreken ze in eigen land al een enorm publiek aan en veroveren beetje bij beetje de rest…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • Welke brandblusser kies ik best om mijn woning te beveiligen? + PROMOAANBIEDING

    Welke brandblusser kies ik best om mijn woning te beveiligen? DewoFire brandbeveiliging is een toonzetter aangaande kwalitatieve brandwerende materialen. Zo zijn ze gespecialiseerd in verkoop en onderhoud van allerlei brandblussers, optische rook- en CO - melders – vuurdekens – haspels – signalisatie ed.…. Hun afzetmarkt is in hoofdzaak de KMO en de…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • (TATTOO) BOOK REVIEW: Eleven Fourteen Vol. 2 (Scorpion Front Publ.)

    ElevenFourteen Vol 2. is de bijdrage van meer dan 180 tattoo artiesten uit de hele wereld. Deze hardcover publicatie is voorzien van een voorwoord door de onberispelijke Aaron Coleman. Met pagina na pagina vol dynamische flashes heeft dit boek een carrière waarde van referentie. Een must have voor elke professionele…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • (TATTOO) BOOK REVIEW: Traditional American Tattoo Design: Where It Came From and Its Evolution (Schiffer publishing)

    (Englisch language bellow) De evolutie van tattoo kunst in America wordt uitgestald in 265 indrukwekkende originele tattoo flash bladen en inzichtgevende teksten geschreven door een tattoo artiest die op zichzelf heeft ontworpen sinds 1960. Militaire, religieuze, figuurlijke en dierlijke thema’s worden weergeven in de vele honderden ontwerpen -. Veranderingen in de…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • K’s Choice stelde hun stevigste album ooit voor! [fotospecial]

    Op woensdag 22 april stelde K’s Choice hun nieuwe album ‘The Phantom Cowboy’ live voor. ’s Avonds stelt K’s Choice hun nieuwe plaat voor op het release concert in de uitverkochte Zappa club in Antwerpen. Op Deezer kan je het nieuwe album nu al beluisteren en op iTunes krijg je al meteen…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • MOVIE REVIEW: Silicon Valley – seizoen 1 (WHV)

    Zowel Steve Jobs als Mark Zuckerberg trokken er ooit met hun boterhammendoos naar het werk, en het gebied bulkt van de knappe koppen. Ook regisseur Mike Judge (Office Space, King of the Hill, Beavis & Butt-Head) was er even tewerkgesteld, en met Silicon Valley schreef hij een bijzonder knappe en…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • FESTIVAL UPDATE: With Full Force XXII

    Het eerste weekend is standaard het Rock Werchter-weekend in ons Belgenlandje. Echter, aangezien ze een week zijn opgeschoven, waarbij ze Graspop meesleuren en onze aanwezigheid even in het gedrang brachten, én alweer ettelijke euro’s duurder zijn geworden, zijn wij heel tevreden om te melden dat wij die anders typische Werchter-periode…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CONCERT REPORT: Paaspop 2015 + FOTOSPECIAL

    Wie aan Pasen denkt, denkt vooral aan de eitjes rapen met de kindjes, de Paashaas met de Paasklokken en het verplichte rondje aan de familie op zondagmiddag. Gelukkig hebben ze in Nederland een alternatief te bieden voor wie geen liefhebber is van de feestdag. Sinds 1974 vindt in Schijndel het…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • HIER GEWONNEN: 5x familietickets voor de bioscoopfilm Bibi & Tina

    * * * GAME OVER * * * we wensen de winnaars veel kijkplezier! Bibi Blocksberg is een meisje met bijzondere krachten: ze is een heks. Met haar beste vriendin Tina brengt ze de zomervakantie door bij de manege. Samen gaan de twee iedere dag heerlijk paardrijden. Maar deze zomer zijn er…

Home » Afgelopen Wedstrijden » HIER GEWONNEN: 5x familietickets voor de bioscoopfilm Bibi & Tina
Download PDF

>> 90% van de Belgen heeft een douche in huis
>> Als Belg zouden we graag eens douchen met Matthias Schoenaerts of Véronique de Kock

Een recent doucheonderzoek* van GROHE, ‘s werelds toonaangevende leverancier van sanitaire uitrusting en een internationale speler op vlak van innovatie van sanitaire producten, geeft enkele verrassende cijfers en pittige weetjes bloot over de douchegewoontes van de Belg.

Wist je dat…*: 
… 9 op 10 Belgen een douche in huis heeft?
Negen op de tien Belgen heeft een douche, en ongeveer zeven op de tien een bad. Een handdouche, die je van de muur kan halen om jezelf af te spoelen, is veruit het meest populaire type douche – al dan niet gecombineerd met een vaste hoofddouche. De hoofddouche wordt overigens populairder en populairder in de badkamer. De helft van de Belgen die een badkamer hebben van 1 à 2 jaar oud, lieten een hoofddouche installeren, dit tegenover 11% van de Belgen met een badkamer die ouder is dan 10 jaar. Die laatste hebben vaker enkel een bad in huis.

…  Vlaams-Brabanders en West-Vlamingen een keer per week of minder douchen? 
De helft van de Belgen met een douche gaat dagelijks of meerdere keren per dag in de douche. Inwoners van de provincies Brussel en Luik zijn het meeste gehecht aan hun dagelijkse douche. In deze provincies wordt er dagelijks of meerdere keren per dag gedoucht. Een bijna even grote groep doucht om de twee dagen of enkele keren per week. 12% doucht echter eenmaal per week of minder. Belgen die zich wekelijks of minder douchen wonen voornamelijk in Vlaams-Brabant en West-Vlaanderen.

… Belgische vrouwen vaker zingen onder de douche dan mannen?Belgen willen het meeste maken van hun tijd onder de douche, daarom doen ze vaak meer onder de douche dan zich wassen alleen. Ongeveer een derde scheert zich bijvoorbeeld onder de douche, en een op de acht poetst er meteen zijn tanden. Al kan er over dat laatste nog een woordje gezegd worden. Amper 10% van de Belgen die hun tanden poetsen onder de douche geven aan gelukkig te zijn. Zou stoppen met je tanden te poetsen onder de douche al een stap in de gelukkigere richting zijn? Een vijfde van de Belgen stelt graag zijn of haar zangtalent tentoon onder de douche. Vrouwen (24%) zingen vaker in de douche dan mannen (17%).

… de Belg gemiddeld 10 minuten lang doucht?
We douchen gemiddeld 10 minuten lang. 3 op de 10 Belgen doucht gemiddeld 5 minuten of minder, en dat is het meest ecologisch. Opvallend is dat jongeren en alleenstaanden gemiddeld een minuut langer douchen dan 55-plussers of getrouwde en samenwonende Belgen.

… 55-plussers minder warm douchen dan jongere Belgen?
4 op de 10 Belgen vindt de temperatuur de belangrijkste factor bij het douchen. Niet moeilijk dus dat een temperatuur die niet constant blijft door een vierde als grootste douche-irritatie wordt aangeduid, gevolgd uit de douche stappen in een koude badkamer (18%), haar in het doucheputje (14%) en water dat niet snel genoeg opwarmt (14%). 55-plussers douchen minder warm dan jongere Belgen. Slechts 15% van de 55-plussers doucht meestal warmer dan 37°, terwijl dat aandeel bij de Belgen van jonger dan 35 jaar 29% is, en bij Belgen van 35-54 jaar 26%. Ook douchen Belgische vrouwen statistisch gezien warmer dan mannen.

… douchen het vaakst gebeurt vlak na het opstaan?
De helft van de Belgen doucht wanneer hij of zij opstaat. Een kwart doet dat (ook) voor het slapengaan. Eén op vijf Belgen doucht ook wel eens na het sporten, en ongeveer een zesde na het werk. 

… Antwerpenaren het vaakst seks hebben onder de douche?
Een zesde van de Belgen heeft regelmatig seks in de douche. Ergens wel logisch, aangezien een kwart van de Belgen aangeeft dat ze geregeld met hun partner onder de douche staan. Leuk om te weten: Belgen die vaak seks hebben onder de douche hebben beduidend minder stress dan diegene die nooit seks hebben onder de douche. 5% van de Oost-Vlamingen die geregeld seks hebben onder de douche, doen het wekelijks. 15 % van de Antwerpenaeren en Vlaams-Brabanders hebben dan weer meerdere keren per maand seks onder de douche.

Toch hebben Vlaams-Brabanders het minst vaak seks onder de douche dan de andere Vlamingen. In het algemeen zijn het de Antwerpenaren die het vaakst seks hebben onder de douche, gevolgd door de Oost-Vlamingen, West-Vlamingen, Brussel en Limburg is in deze categorie laatste in de rij.

… we het liefst zouden douchen met Matthias Schoenaerts of Véronique De Kock?
Een vierde van de Belgen zou wel eens graag met een Bekende Belg onder de douche staan. De meest vernoemde BV’s zijn Matthias Schoenaerts en Véronique De Kock. Als we écht zouden mogen kiezen…

… 56% van de Belgen vindt dat genieten van een douche en spaarzaam douchen perfect samengaan?
Opvallend is dat jonge Belgen minder geïnteresseerd lijken in spaarzaam douchen dan ouderen. 41% van de jongeren geeft toe niet stil te staan bij hun waterverbruik. Bij de 55-plussers staat amper 20% niet stil bij zijn of haar waterverbruik. En er zijn nog andere punten waarop we ecologisch beter kunnen scoren onder de douche. Zo zet amper 42% van de Belgen de kraan uit tijdens het inzepen. 63% laat het water eerst stromen om het te laten opwarmen vooraleer ze in de douche stappen. Dit terwijl een douche per minuut zo’n 10 liter water verbruikt. Een oplossing hiervoor zou de waterbesparende GROHE SmartControl douche kunnen zijn, die slechts 5 tot maximaal 8.5 (afhankelijk van je douchegewoontes) liter per minuut verbruikt, zonder te hoeven inboeten in douche comfort.

Over GROHE SmartControl:
Zes op tien Belgen noemen zich een echt douche-mens. We zien douchen meestal als een écht wellness-moment. Een grote meerderheid noemt het een “moment voor zichzelf” en “ontspannend”. Belgen die een douche verkiezen, doen dat meestal omdat het sneller is dan in bad gaan (73%), het minder water verbruikt (58%) en ze genieten van de straal van de douche (43%).

Met de GROHE SmartControl kan je met één druk op de knop genieten van je favoriete stralen, door jou geselecteerd volgens je persoonlijke voorkeur. Zo kan je een verkwikkende of ontspannende, stimulerende of zachte straal activeren. Voor 100% controle en douche-genot.

Wanneer Belgen ondervraagd worden over ecologisch douchen, geven ze aan dat ze dit best wel belangrijk vinden. Zo geeft 65% aan enkel te douchen als het moet, de helft zegt er echt op te letten hoeveel water ze verbruiken en een vijfde  let erop milieuvriendelijke badkamerproducten te kopen. Met de GROHE SmartControl kan je jouw steentje bijdragen voor een beter milieu en toch ten volle genieten van je douchebeurt. Het systeem laat namelijk toe het volume van de waterstroom aan te passen. Druk simpelweg op één van de knoppen om de gewenste straal te activeren en draai de knop naar het gewenste watervolume. Zo gebruik je altijd exact de hoeveelheid water die je nodig hebt. Je voorkeur wordt ook opgeslagen voor de volgende douchebeurt of wanneer je de straal wil pauzeren om bijvoorbeeld je in te zepen.

Weinig Belgen weten overigens hun precieze douchetemperatuur, dit terwijl uit onze enquête blijkt dat de temperatuur van hun douchewater het belangrijkste element in de douche ervaring is voor de overgrote meerderheid (40%). De GROHE Turbostat® technologie vormt de kern van het SmartControl douchesysteem. Het thermo-element zorgt ervoor dat de temperatuur van het water in een fractie van een seconde kan gecorrigeerd worden en de hele douche lang op de ideale temperatuur blijft zonder onaangename temperatuur schommelingen.

Klik hier om zelf de test te doen en te weten te komen welk doucheprofiel jij precies bent en maak kans om een van de vijf GROHE SmartControl douchesystemen te winnen ter waarde van € 1.693!


*

Reclame