facebook netlog twitter
join
festivalsMusic Concerts and Festivals
productProduct Reviews
boekenBoek Reviews
movieMovie Reviews
gamesSoftware Reviews
coreTo The Core
musicMusic General
algemeenAlgemeen en Faits Divers
holebiHolebi News
theaterTheater en Cultuur
travelTravel
interviewInterviews
fashionFashion
Previous Next
  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • HIER GEWONNEN: 5x DUO ticket voor Het Zingpaleis (24/10 Hasselt)

    * * * GAME OVER * * * We wensen de 5 winnaars (Nan De Decker, Steph Munoz, David De Ryck, Sabine Leijnen en Magda De Wit) veel zingplezier! De winnaars zullen door de organisatie per mail gecontacteerd worden!

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CD REVIEW: Discobaar A Moeder – 2x dubbel CD (Universal)

    "VOLLE GAS" - de 1e dubbelcd van Discobaar A Moeder (Universal) is nog steeds overal te verkijgen! Vanaf 14/08 is "2de VITESSE" ook overal te koop: weer een dubbele compilatiecd bij Universal, maar deze keer met extra's: vocale intermezzo's én overal een klein presentje in verstopt! NOG NIEUWS: heel de zomer lang…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • INTERVIEW: Feed The Rhino zanger Lee Tobin

    FEED THE RHINO is een enorm stevige, en vooral energetische band! Met hun beukende metalcore, melodieuze elementen, catchy meezingers, technisch hoogstaande metal, zeer afwisselende zang- en brulpartijen en daaraan gekoppeld een energieke live-show spreken ze in eigen land al een enorm publiek aan en veroveren beetje bij beetje de rest…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • Welke brandblusser kies ik best om mijn woning te beveiligen? + PROMOAANBIEDING

    Welke brandblusser kies ik best om mijn woning te beveiligen? DewoFire brandbeveiliging is een toonzetter aangaande kwalitatieve brandwerende materialen. Zo zijn ze gespecialiseerd in verkoop en onderhoud van allerlei brandblussers, optische rook- en CO - melders – vuurdekens – haspels – signalisatie ed.…. Hun afzetmarkt is in hoofdzaak de KMO en de…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • (TATTOO) BOOK REVIEW: Eleven Fourteen Vol. 2 (Scorpion Front Publ.)

    ElevenFourteen Vol 2. is de bijdrage van meer dan 180 tattoo artiesten uit de hele wereld. Deze hardcover publicatie is voorzien van een voorwoord door de onberispelijke Aaron Coleman. Met pagina na pagina vol dynamische flashes heeft dit boek een carrière waarde van referentie. Een must have voor elke professionele…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • (TATTOO) BOOK REVIEW: Traditional American Tattoo Design: Where It Came From and Its Evolution (Schiffer publishing)

    (Englisch language bellow) De evolutie van tattoo kunst in America wordt uitgestald in 265 indrukwekkende originele tattoo flash bladen en inzichtgevende teksten geschreven door een tattoo artiest die op zichzelf heeft ontworpen sinds 1960. Militaire, religieuze, figuurlijke en dierlijke thema’s worden weergeven in de vele honderden ontwerpen -. Veranderingen in de…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • K’s Choice stelde hun stevigste album ooit voor! [fotospecial]

    Op woensdag 22 april stelde K’s Choice hun nieuwe album ‘The Phantom Cowboy’ live voor. ’s Avonds stelt K’s Choice hun nieuwe plaat voor op het release concert in de uitverkochte Zappa club in Antwerpen. Op Deezer kan je het nieuwe album nu al beluisteren en op iTunes krijg je al meteen…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • MOVIE REVIEW: Silicon Valley – seizoen 1 (WHV)

    Zowel Steve Jobs als Mark Zuckerberg trokken er ooit met hun boterhammendoos naar het werk, en het gebied bulkt van de knappe koppen. Ook regisseur Mike Judge (Office Space, King of the Hill, Beavis & Butt-Head) was er even tewerkgesteld, en met Silicon Valley schreef hij een bijzonder knappe en…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • FESTIVAL UPDATE: With Full Force XXII

    Het eerste weekend is standaard het Rock Werchter-weekend in ons Belgenlandje. Echter, aangezien ze een week zijn opgeschoven, waarbij ze Graspop meesleuren en onze aanwezigheid even in het gedrang brachten, én alweer ettelijke euro’s duurder zijn geworden, zijn wij heel tevreden om te melden dat wij die anders typische Werchter-periode…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CONCERT REPORT: Paaspop 2015 + FOTOSPECIAL

    Wie aan Pasen denkt, denkt vooral aan de eitjes rapen met de kindjes, de Paashaas met de Paasklokken en het verplichte rondje aan de familie op zondagmiddag. Gelukkig hebben ze in Nederland een alternatief te bieden voor wie geen liefhebber is van de feestdag. Sinds 1974 vindt in Schijndel het…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • HIER GEWONNEN: 5x familietickets voor de bioscoopfilm Bibi & Tina

    * * * GAME OVER * * * we wensen de winnaars veel kijkplezier! Bibi Blocksberg is een meisje met bijzondere krachten: ze is een heks. Met haar beste vriendin Tina brengt ze de zomervakantie door bij de manege. Samen gaan de twee iedere dag heerlijk paardrijden. Maar deze zomer zijn er…

Home » Afgelopen Wedstrijden » HIER GEWONNEN: 5x familietickets voor de bioscoopfilm Bibi & Tina
Download PDF

18 mei 2018 – Vandaag viert het speelgoedmerk Hot Wheels van fabrikant Mattel zijn 50-jarig bestaan. Sinds 5 decennia voorziet Hot Wheels kleine autofans van spectaculaire race set-ups met innovatieve voertuigen en track systemen die de snelheidsuitdaging in elk kindje aanwakkeren. 

Ter ere van deze mijlpaal brengt Mattel een aantal Hot Wheels producten op de markt om deze verjaardag te vieren. Zo introduceren ze een Black & Gold jubileumserie, het unieke ZAMAC assortiment, de Premium 50th Collection en de Limited Edition.

De speciale Black & Gold jubileumserie van premium auto’s op een schaal van 1:64 – inclusief een zevende speciale chase car: een gouden ’67 Camaro – is een must-have voor verzamelaars en fans over de hele wereld die het 50ste “gouden” jubileum willen vieren. Een aantal van de meest gewilde modellen voor verzamelaars die ooit geproduceerd zijn, zoals de Bone Shaker, de Twin Mill en de ’67 Camaro. Elk voertuig heeft Real Rider wielen, een unieke verpakking en graphics.

Of verzamel het unieke Zamac assortiment. Dit zijn Hot Wheels voertuigen geïnspireerd op echte wagens met een legering van Zink, Aluminum, Magnesium en Koper, die per stuk verkrijgbaar zijn.

De Premium 50th Collection is een verzameling aan Hot Wheels Premium auto’s in jubileumthema die uniek zijn. De collectie bevat realistische auto’s, met fantastische deco’s en de mooiste banden voor de echte liefhebber. Inclusief de top tien beste verzamelaarsvoertuigen aller tijden!

En dan hebben we nog de LIMITED EDITION. Een replica van 5 originele Hot Wheels die-cast auto’s met verjaardagsdesign en verpakking, Spectraflame verf, Redline wielen en collector pin. Deze limited edition voertuigen zijn niet te verkrijgen in de winkel, enkel via speciale verjaardagsacties die Mattel doorheen het jaar zal opzetten bij partners.

Dat zijn echte hot wheels!

Hot Wheels ontstond toen Mattel mede-oprichter Elliot Handler zijn design team, waaronder een General Motors auto-ontwerper en een raketgeleerde, uitdaagde om een speelgoedauto te ontwerpen die cooler was en beter presteerde dan eender welk ander autootje op de markt. Zo ontwierpen ze het eerste speelgoedautootje dat bestemd was voor een racebaan.

Handler was zodanig onder de indruk van het nieuwe wieldesign en de prestaties van het eerste voertuigje, dat hij de volgende iconische woorden uitsprak: “Dat zijn echte hot wheels.” De rest is geschiedenis.


50 jaar lang uitdagingen aangaan
Uitdagingen aangaan is steeds de basis geweest van het spelen met Hot Wheels. Hoe snel kan ik gaan? Zal ik de sprong halen? Zal de auto de looping kunnen nemen? Dit zijn slechts enkele gedachten die kinderen hebben als ze spelen met Hot Wheels.

Hot Wheels gelooft dan ook dat de uitdagingen die het merk geeft in de vorm van competitie, creativiteit en experimenteren kinderen ook kan helpen om de nodige vaardigheden en vertrouwen op te bouwen om de wereld te trotseren.

Het merk zelf is ondertussen gegroeid tot een booming franchise en multi-platform speelervaring. Het is een lifestyle merk geworden met verschillende segmenten in gaming, digitale platformen, automotive samenwerkingen, licentiedeals en merchandise.

Op zijn 50ste verjaardag is de Hot Wheels basisauto uit het assortiment wereldwijd het best verkopende speeltje met maar liefst 16,5 verkochte stuks per seconde.

De “Original 16,” de eerste set van ‘diecast’ auto’s, bevatte modellen die gebaseerd waren op de echte hot rods die de Californische levensstijl belichaamden. Snelheid, kracht en prestatie zijn nog steeds de 3 eigenschappen die elke Hot Wheels auto deelt. Tot op heden behoren de ‘Original 16’ nog steeds tot de meest kostbare en meest verzamelde speelgoedauto’s.

Een iconische oranje racebaan is sinds jaar en dag het kenmerk van het Hot Wheels merk. Vandaag de dag is de direct herkenbare racebaan nog steeds dé basis van het hele verbindbare Hot Wheels systeem dat kinderen oneindig veel speelmogelijkheden biedt om hun favoriete Hot Wheels voertuigen uit te dagen. Jaarlijks introduceert Hot Wheels nieuwe racebaansystemen waarop kinderen hun Hot Wheels auto’s kunnen testen en crashen. Het design van elke nieuwe set is groter en sneller dan de vorige versies door speciale innovaties, boosters en ontwerpelementen die kids nieuwe uitdagingen geven, allemaal ter bevordering van de creativiteit, het experimenteren en de competitie.
Meer dan een speelgoedautootje
Hot Wheels is generatie-overschrijdend speelgoed. Hot Wheels verzamelaars die verenigd worden door clubs, conventies, road shows, races en online communities tonen een ware passie voor het merk en iedere wagen die ze verzamelen. Sommigen onder hen verzamelen originele auto’s, anderen verzamelen Hot Wheels die ze bewonderen of verzamelen uit nostalgie omdat ze er van kleinsaf reeds mee speelden.

Bijkomend heeft Hollywood ervoor gezorgd dat Hot Wheels deel werd van de popcultuur. In 2010 werden er banden gesmeed met de entertainmentindustrie door introductie van de Character Cars. Hot Wheels is momenteel het enige merk met de unieke mogelijkheid om Hollywood’s meest geliefde figuren van het grote scherm zoals Iron Man, Chewbacca, Wonder Woman en Mario om te vormen in Character Cars die de essentie van elke geliefde figuur op de racebaan weerspiegelen. Tot op vandaag heeft Hot Wheels meer dan 200 Character Cars ontworpen en ze werkten daarvoor samen met ‘s werelds grootste entertainmentmerken, zoals Disney, Warner Bros., Universal en Nintendo, om maar enkele te noemen.

Hot Wheels is meer dan enkel een speelgoedautootje; het merk is geëvolueerd naar een lifestyle merk. De afgelopen jaren is Hot Wheels verder gegroeid als merk buiten de speelgoedfans en is het ondertussen ingeburgerd bij oudere kinderen via gaming en andere content. Sinds 2014 heeft Hot Wheels zich dan ook verbonden aan iconische gaming IP’s als “Forza”, “Need for Speed en “Rocket League.”
HOT WHEELS FAST FACTS

  • Hot Wheels werd voor de 1ste maal voorgesteld in 1968 tijdens de New York Toy Fair
  • De eerste Hot Wheels auto die van de band rolde was een donkerblauwe Custom Camaro®  die verkocht werd vanaf 18 mei 1968, de officiële Hot Wheels verjaardag
  • De eerste verkochte Hot Wheels auto’s waren ‘The Original 16’
  • Sinds 1968 werden er meer dan 6 miljard Hot Wheels geproduceerd
  • 519 miljoen Hot Wheels worden er per jaar gemaakt; dat is 10 miljoen per week en 16.5 per seconde
  • Jaarlijks worden er 2 miljard wieltjes geproduceerd
  • Het gemiddelde kind in de VS heeft maar liefst 50 Hot Wheels wagens
  • Er bestaan 20,000 verschillende variaties aan Hot Wheels wagens
  • Hot Wheels maakt jaarlijks meer dan 9.600 kilometer aan oranje racebanen
  • De eerste levensgrote Hot Wheels was de Twin Mill in 2001. Nu bestaan er reeds 20 levensgrote wagens.
  • De grootste Hot Wheels collectie heeft een waarde van rond het miljoen euro en staat op naam van verzamelaar Bruce Pascal
  • Hot Wheels heeft een partnership met 350 partners wereldwijd
  • Hot Wheels werkt samen met bijna elke autobouwer in de wereld
  • Hot Wheels heeft 3 wereldrecords gevestigd
  • De duurste Hot Wheels ooit verkocht was de Beach Bomb voor $72,000
  • Darth Vader is de best verkopende Hot Wheels Character Car
  • Hot Wheels wordt verkocht in meer dan 150 landen
  • Hot Wheels is het best verkopende speeltje in de wereld en het nummer 1 speelgoedautomerk, op basis van verkochte stuks
  • Jaarlijks worden er meer dan 130 nieuwe auto-ontwerpen geïntroduceerd
  • #HotWheels wordt elke 30 seconden gedeeld op social media
  • Hot Wheels is partner van de grootste videogames, zoals Forza, Need for Speed en Rocket League

*

Reclame