maandag, december 10

MOVIE REVIEW: From dusk till dawn Seizoen 1 (eOne)

From Dusk Till Dawn_DVD_2DAan de Mexicaans-Amerikaanse grens schieten bankrover Seth Gecko (D.J. Cotrona) en zijn gewelddadige en onvoorspelbare broer Richard ‘Richie’ Gecko (Zane Holtz) zich een weg naar het zuiden na een bankroof in Abilene, Texas. Alle 10 afleveringen van de serie spelen zich af tijdens één nacht en volgen de broers terwijl zij 2 Texas rangers (Earl McGraw, gespeeld door Don Johnson, en Freddie Gonzalez, gespeeld door Jesse Garcia) proberen te ontwijken. Onderweg ontmoeten Seth en Richie de voormalige pastoor Jacob Fuller (Robert Patrick) en zijn gezin. De Gecko’s gijzelen het gezin en stelen hun camper om daarmee de grens over te steken. De hel breekt pas goed los als de groep van de route afwijkt en terechtkomt in een stripteasetent met vampiers. Met de politie, vampiers en een aantal van Mexico’s meest geharde criminelen op hun hielen, raakt de groep in een overlevingsstrijd verwikkeld tot de volgende dag aanbreekt.

from-dusk-till-dawn-537x360SLOTSOM:

• GEBASEERD OP DE 1996-KLASSIEKER MET GEORGE CLOONEY EN QUENTIN TARANTINO
• GEPRODUCEERD DOOR ROBERT RODRIGUES, BEKEND VAN MACHETE, SIN CITY, PREDATORS
• MET ACTEUR D.J. COTRONA (G.I. JOE, DEAR JOHN, VENOM) EN ACTRICE ZANE HOLTZ (PERCY JACKSON & THE LIGHTNING THIEF, HOLES, THE PERKS OF BEING A WALLFLOWER)

Voor wie de ‘originele’ film gezien heeft zal waarschijnlijk vrij snel de vraag opkomen ‘kan men hier een serie van maken?’…

Het antwoord is kort en bondig: JA!

Toegegeven grootmeester Tarantino en topacteur Clooney zijn niet te overtreffen maar de acteurs die hun rollen vertolken komen toch heel dicht aan dat niveau! (net zoals alle acteurs trouwens)From-Dusk-till-Dawn-Season-1-Still-Snake

Als je het eenvoudig zou samenvatten is seizoen 1 een enorm uitgerekte versie van de film, maar zonder dat het storend of vervelend wordt gelukkig. Het verhaal zit goed in elkaar en de cast weten de serie te dragen. Je zou zelfs mogen zeggen dat het ‘uitrekken’ van de film veel goede zijden heeft: sommige zaken kunnen in de serie meer of beter uitgelicht worden wat het verhaal ten goede komt. De misschien opvallendste verschijning in de cast is ‘Mr. Miami Vice’ Don Johnson die een Texas Ranger speelt en alhoewel hij vrij snel contact maakt met een dodelijke kogel zit hij vaak in flash backs van zijn Mexicaanse partner.

Het eindbeeld is (net zoals in de film) de achterkant van de Titti Twister AKA de tempel met de enorme afgrond.

Ik ben deze serie vrij sceptisch beginnen kijken maar mijn twijfels werden snel uit de weg geruimd en nu kijk ik uit naar seizoen 2!

copy ZALUeOne Logo