facebook netlog twitter
join
festivalsMusic Concerts and Festivals
productProduct Reviews
boekenBoek Reviews
movieMovie Reviews
gamesSoftware Reviews
coreTo The Core
musicMusic General
algemeenAlgemeen en Faits Divers
holebiHolebi News
theaterTheater en Cultuur
travelTravel
interviewInterviews
fashionFashion
Previous Next
  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • HIER GEWONNEN: 5x DUO ticket voor Het Zingpaleis (24/10 Hasselt)

    * * * GAME OVER * * * We wensen de 5 winnaars (Nan De Decker, Steph Munoz, David De Ryck, Sabine Leijnen en Magda De Wit) veel zingplezier! De winnaars zullen door de organisatie per mail gecontacteerd worden!

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CD REVIEW: Discobaar A Moeder – 2x dubbel CD (Universal)

    "VOLLE GAS" - de 1e dubbelcd van Discobaar A Moeder (Universal) is nog steeds overal te verkijgen! Vanaf 14/08 is "2de VITESSE" ook overal te koop: weer een dubbele compilatiecd bij Universal, maar deze keer met extra's: vocale intermezzo's én overal een klein presentje in verstopt! NOG NIEUWS: heel de zomer lang…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • INTERVIEW: Feed The Rhino zanger Lee Tobin

    FEED THE RHINO is een enorm stevige, en vooral energetische band! Met hun beukende metalcore, melodieuze elementen, catchy meezingers, technisch hoogstaande metal, zeer afwisselende zang- en brulpartijen en daaraan gekoppeld een energieke live-show spreken ze in eigen land al een enorm publiek aan en veroveren beetje bij beetje de rest…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • Welke brandblusser kies ik best om mijn woning te beveiligen? + PROMOAANBIEDING

    Welke brandblusser kies ik best om mijn woning te beveiligen? DewoFire brandbeveiliging is een toonzetter aangaande kwalitatieve brandwerende materialen. Zo zijn ze gespecialiseerd in verkoop en onderhoud van allerlei brandblussers, optische rook- en CO - melders – vuurdekens – haspels – signalisatie ed.…. Hun afzetmarkt is in hoofdzaak de KMO en de…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • (TATTOO) BOOK REVIEW: Eleven Fourteen Vol. 2 (Scorpion Front Publ.)

    ElevenFourteen Vol 2. is de bijdrage van meer dan 180 tattoo artiesten uit de hele wereld. Deze hardcover publicatie is voorzien van een voorwoord door de onberispelijke Aaron Coleman. Met pagina na pagina vol dynamische flashes heeft dit boek een carrière waarde van referentie. Een must have voor elke professionele…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • (TATTOO) BOOK REVIEW: Traditional American Tattoo Design: Where It Came From and Its Evolution (Schiffer publishing)

    (Englisch language bellow) De evolutie van tattoo kunst in America wordt uitgestald in 265 indrukwekkende originele tattoo flash bladen en inzichtgevende teksten geschreven door een tattoo artiest die op zichzelf heeft ontworpen sinds 1960. Militaire, religieuze, figuurlijke en dierlijke thema’s worden weergeven in de vele honderden ontwerpen -. Veranderingen in de…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • K’s Choice stelde hun stevigste album ooit voor! [fotospecial]

    Op woensdag 22 april stelde K’s Choice hun nieuwe album ‘The Phantom Cowboy’ live voor. ’s Avonds stelt K’s Choice hun nieuwe plaat voor op het release concert in de uitverkochte Zappa club in Antwerpen. Op Deezer kan je het nieuwe album nu al beluisteren en op iTunes krijg je al meteen…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • MOVIE REVIEW: Silicon Valley – seizoen 1 (WHV)

    Zowel Steve Jobs als Mark Zuckerberg trokken er ooit met hun boterhammendoos naar het werk, en het gebied bulkt van de knappe koppen. Ook regisseur Mike Judge (Office Space, King of the Hill, Beavis & Butt-Head) was er even tewerkgesteld, en met Silicon Valley schreef hij een bijzonder knappe en…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • FESTIVAL UPDATE: With Full Force XXII

    Het eerste weekend is standaard het Rock Werchter-weekend in ons Belgenlandje. Echter, aangezien ze een week zijn opgeschoven, waarbij ze Graspop meesleuren en onze aanwezigheid even in het gedrang brachten, én alweer ettelijke euro’s duurder zijn geworden, zijn wij heel tevreden om te melden dat wij die anders typische Werchter-periode…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CONCERT REPORT: Paaspop 2015 + FOTOSPECIAL

    Wie aan Pasen denkt, denkt vooral aan de eitjes rapen met de kindjes, de Paashaas met de Paasklokken en het verplichte rondje aan de familie op zondagmiddag. Gelukkig hebben ze in Nederland een alternatief te bieden voor wie geen liefhebber is van de feestdag. Sinds 1974 vindt in Schijndel het…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • HIER GEWONNEN: 5x familietickets voor de bioscoopfilm Bibi & Tina

    * * * GAME OVER * * * we wensen de winnaars veel kijkplezier! Bibi Blocksberg is een meisje met bijzondere krachten: ze is een heks. Met haar beste vriendin Tina brengt ze de zomervakantie door bij de manege. Samen gaan de twee iedere dag heerlijk paardrijden. Maar deze zomer zijn er…

Home » Afgelopen Wedstrijden » HIER GEWONNEN: 5x familietickets voor de bioscoopfilm Bibi & Tina

BAND INTERVIEW: John Coffey

Posted by DVE Categories: Interviews
Download PDF

John Coffey (3)_resizeHet Nederlandse John Coffey is bezig met een clubshowtour die hen door Nederland, Duitsland en uiteraard België loodst. De band is volop bezig met hun 3e CD ‘The Great News’ te promoten. Hun release show vond hier plaats in de AB Club, een gekende venue bij iedere muziekkenner. De heren waren nog maar net gearriveerd maar wilden me al meteen ontvangen, als ik het niet erg vond als iedereen ondertussen een broodje naar binnenstak dan toch. Een interview over The Great News, snorren en pratende koffiemachines.
> Hey gasten! Mijn eerste vraag is misschien niet meer origineel voor jullie: John Coffey verwijst naar het hoofdpersonage uit de filmklassieker ‘The Green Mile’. Is hier een specifieke reden voor?

*de koffiezet maakt plots geluid* Zo, ik trek de stekker uit. Ging dat maar bij elke vrouw. Maar dus je vraag, de naam bestaat al heel lang, nog van voor Chris (gitaar) en David (vocals) bij de band zaten. Het komt eigenlijk neer op dat we destijds met de band naar deze film keken en het personage en de film zo mooi vonden, dat we dachten: dit past wel bij ons, laten we zijn naam overnemen. En waarom past die bij ons? Grote vent, maar met een heel klein hartje. En het bekt ook gewoon heel lekker!DSC_9416_resize

> Het nieuwe album kreeg de naam ‘Great News’, zit hier ook zo’n boodschap achter?

We hebben een tijdje zitten nadenken over hoe we onze 3e plaat gingen noemen. Langs de ene kant is het heel simpel, Great News, we gaan weer lekker on the road en gaan weer spelen met nieuwe muziek. Maar op een diepere laag is het ook dat mensen er vaak zoveel meer kunnen uithalen op de moment zelf. Zoals het nummer ‘Eagles Chasing Flies’, dat heb ik afgeleid van het verhaal van Badr Hari (nvdr. Nederlands-Marrokaans kickbokser) waarin de rechter zei ‘een aderlaar vangt geen vliegen’. De fans mogen zelf betekenis geven want die zal vaak toepasselijker en persoonlijker zijn.

John Coffey (14)_resize> Met “Great News” zitten jullie aan jullie 3e full-length CD, dan kan je al gaan zeggen dat je wat een gevestigde waarde aan het worden bent. Is weg een moeilijke geweest waar je soms moest door klauteren of was het allemaal rozengeur en maneschijn?

Niet per se, na de vorige tours en albumcyclus van “Bright Companions” hebben we met de band samengezeten en ons afgevraagd of we nog een plaat gingen maken. We hebben supermooie dingen beleefd en dan lijkt het vanzelfsprekend om te zeggen dat je een nieuwe plaat gaat maken, maar wil ook iedereen dat echt? We hebben de koppen bij elkaar gestoken en het antwoord was bij iedereen ‘ja’ en toen begon het hele verhaal eigenlijk opnieuw. Je bent terug even uit de running, terug in dezelfde oefenruimtes en soms blaf je elkaar de huid wel eens vol. Het is eigenlijk net zo spannend, misschien wel spannender, om een derde plaat uit te brengen als bij de vorige.

> Zijn er speciale momenten die er in de geschiedenis van John Coffey meteen uitspringen?

Groezrock! Dat was één van de hoogtepunten, naar dat festival gingen we vroeger zelf altijd heen. Toen dachten we echt: dit is wat we willen. Lowlands is er ook zo eentje. Maar Groezrock was echt de eerste keer dat we werden geconfronteerd met een ‘roaring crowd’ en het was echt indrukwekkend. En voor ons speelde een keiharde hardcore band, violent dancing incluis, en wij zijn totaal niet zo stevig of hardcore. We vroegen ons toen wel even af van kunnen we dit wel? Maar dan stap je gewoon het podium op en geef je het beste van jezelf. En het was een van onze vetste shows.

> Deze zomer staan jullie op Paaspop en Zwarte Cross, kijken jullie al uit naar het komende festivalseizoen?

Ja, zeker! We hebben gisteren op de Pinkpop persconferentie gespeeld. Niet alleen in Nederland maar ook in Duitsland gaat het behoorlijk hard. De clubtour is super vet, we zitten er midden in, we gaan nog aan de Duitse clubtour beginnen en dan nog aan de Nederlandse. Alleen is het toch het allerlekkerst om met de zon op je ‘bakkes’ in de bandbus aan te komen, een biertje open te trekken en te vragen wat uur je moet spelen. Die festivalvibe is echt fantastisch.John Coffey (7)_resize

> Wat krijgt de voorkeur, de festivals of eerder een clubshow?

Goh, echt een voorkeur hebben we niet. We zijn blij als we aan het einde van een clubtour de festivalperiode inrollen, maar we zijn ook blij dat als weer aan de clubs beginnen na de festivals. Het is ook zo’n groot verschil van spelen. Op een festival is het gewoon 45 minuten enorm hard vlammen en laten zien wie je bent. Natuurlijk krijg je hier ook de kans om een enorm groot publiek aan te spreken. En in de clubs heb je meer de tijd snap je? Het is veel intiemer en kan je wat je eigen showtje draaien. Bij een festival kan je enorm hard overmand worden door de enorme hoeveelheid mensen die voor je neus staan en dat heb je niet in een club. En net dat maakt een club ook spannender weet je. Omdat je net clubs uitverkoopt wordt het ook een verwachting van jezelf dat het met alles moet gebeuren. Het voelt wat aan als ‘dit is mijn feestje’ en je wilt dat het goed gaat natuurlijk. Zo hadden we ook een kroegentour en de mensen staan dan zo dicht voor je en zitten mee te schreeuwen. Dat is gewoon het vetste. Misschien moeten we eens zo’n kroegentocht in België overwegen?

> Waar willen jullie zeker (nog) een keer spelen?

PUKKELPOP! Of Dour, Rock Werchter, Download, Gentse Feesten? Zoveel plaatsen. We vinden het al super vet dat we hier in de AB mogen spelen, een zaal met zoveel ‘legacy’, ook al is het maar in de club. Het is echt een mooie zaal. Het is zelfs nog maar onze 2e clubshow in België. En sterker nog, nu we er aan terugdenken, ons eerste Belgische optreden was Groezrock in 2012 op de MacBeth Stage.

> Jullie hebben toch al wat optredens in het buitenland op zak, hoe verloopt die overname ginds?

Het is ook hard werken hoor. Een goed voorbeeld uit Duitsland is dat we zo’n twee jaar geleden ergens gespeeld hebben in het oosten, pakweg 8 tot 9 uur rijden en dat is enkel de heenweg, en er waren zo’n 25 mensen. Maar goed, we dachten fuck it en gaven een zo goed mogelijke show. We kwam nog geen jaar later terug en we dachten als er weer maar 25 man staat komen we hier nooit meer. Maar we kwam aan zo’n 175 man die allemaal kaartjes hadden gekocht gewoon om ons te kunnen zien. Dus de mensen hebben het wel degelijk aan elkaar doorverteld. Dus we hopen hier volgend jaar terug te kunnen komen in de grote zaal. Uitverkocht. Twee keer.

> Om af te sluiten; jullie hadden jullie snorren al voor de hele ‘Movember’-hype, hangt hier ook een verhaal aan vast?

*lachen* Het staat gewoon goed! Het is grappig want sinds het bestaan en het bekend worden van deze band zijn deze snorren er al maar mensen hebben het er nog steeds over. Het is een van de eerste dingen die men altijd zegt. Christopher: ‘Ik had mijn snor al voor ik deze jongens kende.’ Waarop de rest al snel antwoord met ‘Ooh dat is gelul!’. Het staat gewoon goed, ik snap niet waarom jij het niet hebt (de heren kijken mij aan en een beetje beschamend zeg ik dat ik me nog maar net ervoor geschoren heb). Het is iets mannelijk. Maar ach, sommige hebben een snor en sommigen hebben een baard. Of gewoonlijk helemaal niets, dat vinden wij ook niet erg.

> Nog zaken die jullie willen toevoegen?

(Eén voor één melden ze dat ze grieperig zijn, dat de ene zijn kop vol snot zit, de andere heeft een zere keel,…)
Het welkom in België is echt geweldig, je komt aan en de broodjes staan klaar. Enkel de koffiemachine die niet werkt. Maar ze praat wel heel veel. Nou ja, nu niet meer natuurlijk.

> Of zijn er zo’n geweldige backstage verhalen die jullie nog willen delen?

*Lachen* Daar moet je vanavond maar eens voor terugkomen en even binnenlopen!

Interview & foto's: Brent Schroeyens
copy ZALU

Het album ‘The Great News’ kan je online kopen op hun website johncoffey.nl voor slechts €15.


*

Reclame