facebook netlog twitter
join
festivalsMusic Concerts and Festivals
productProduct Reviews
boekenBoek Reviews
movieMovie Reviews
gamesSoftware Reviews
coreTo The Core
musicMusic General
algemeenAlgemeen en Faits Divers
holebiHolebi News
theaterTheater en Cultuur
travelTravel
interviewInterviews
fashionFashion
Previous Next
  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • HIER GEWONNEN: 5x DUO ticket voor Het Zingpaleis (24/10 Hasselt)

    * * * GAME OVER * * * We wensen de 5 winnaars (Nan De Decker, Steph Munoz, David De Ryck, Sabine Leijnen en Magda De Wit) veel zingplezier! De winnaars zullen door de organisatie per mail gecontacteerd worden!

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CD REVIEW: Discobaar A Moeder – 2x dubbel CD (Universal)

    "VOLLE GAS" - de 1e dubbelcd van Discobaar A Moeder (Universal) is nog steeds overal te verkijgen! Vanaf 14/08 is "2de VITESSE" ook overal te koop: weer een dubbele compilatiecd bij Universal, maar deze keer met extra's: vocale intermezzo's én overal een klein presentje in verstopt! NOG NIEUWS: heel de zomer lang…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • INTERVIEW: Feed The Rhino zanger Lee Tobin

    FEED THE RHINO is een enorm stevige, en vooral energetische band! Met hun beukende metalcore, melodieuze elementen, catchy meezingers, technisch hoogstaande metal, zeer afwisselende zang- en brulpartijen en daaraan gekoppeld een energieke live-show spreken ze in eigen land al een enorm publiek aan en veroveren beetje bij beetje de rest…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • Welke brandblusser kies ik best om mijn woning te beveiligen? + PROMOAANBIEDING

    Welke brandblusser kies ik best om mijn woning te beveiligen? DewoFire brandbeveiliging is een toonzetter aangaande kwalitatieve brandwerende materialen. Zo zijn ze gespecialiseerd in verkoop en onderhoud van allerlei brandblussers, optische rook- en CO - melders – vuurdekens – haspels – signalisatie ed.…. Hun afzetmarkt is in hoofdzaak de KMO en de…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • (TATTOO) BOOK REVIEW: Eleven Fourteen Vol. 2 (Scorpion Front Publ.)

    ElevenFourteen Vol 2. is de bijdrage van meer dan 180 tattoo artiesten uit de hele wereld. Deze hardcover publicatie is voorzien van een voorwoord door de onberispelijke Aaron Coleman. Met pagina na pagina vol dynamische flashes heeft dit boek een carrière waarde van referentie. Een must have voor elke professionele…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • (TATTOO) BOOK REVIEW: Traditional American Tattoo Design: Where It Came From and Its Evolution (Schiffer publishing)

    (Englisch language bellow) De evolutie van tattoo kunst in America wordt uitgestald in 265 indrukwekkende originele tattoo flash bladen en inzichtgevende teksten geschreven door een tattoo artiest die op zichzelf heeft ontworpen sinds 1960. Militaire, religieuze, figuurlijke en dierlijke thema’s worden weergeven in de vele honderden ontwerpen -. Veranderingen in de…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • K’s Choice stelde hun stevigste album ooit voor! [fotospecial]

    Op woensdag 22 april stelde K’s Choice hun nieuwe album ‘The Phantom Cowboy’ live voor. ’s Avonds stelt K’s Choice hun nieuwe plaat voor op het release concert in de uitverkochte Zappa club in Antwerpen. Op Deezer kan je het nieuwe album nu al beluisteren en op iTunes krijg je al meteen…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • MOVIE REVIEW: Silicon Valley – seizoen 1 (WHV)

    Zowel Steve Jobs als Mark Zuckerberg trokken er ooit met hun boterhammendoos naar het werk, en het gebied bulkt van de knappe koppen. Ook regisseur Mike Judge (Office Space, King of the Hill, Beavis & Butt-Head) was er even tewerkgesteld, en met Silicon Valley schreef hij een bijzonder knappe en…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • FESTIVAL UPDATE: With Full Force XXII

    Het eerste weekend is standaard het Rock Werchter-weekend in ons Belgenlandje. Echter, aangezien ze een week zijn opgeschoven, waarbij ze Graspop meesleuren en onze aanwezigheid even in het gedrang brachten, én alweer ettelijke euro’s duurder zijn geworden, zijn wij heel tevreden om te melden dat wij die anders typische Werchter-periode…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CONCERT REPORT: Paaspop 2015 + FOTOSPECIAL

    Wie aan Pasen denkt, denkt vooral aan de eitjes rapen met de kindjes, de Paashaas met de Paasklokken en het verplichte rondje aan de familie op zondagmiddag. Gelukkig hebben ze in Nederland een alternatief te bieden voor wie geen liefhebber is van de feestdag. Sinds 1974 vindt in Schijndel het…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • HIER GEWONNEN: 5x familietickets voor de bioscoopfilm Bibi & Tina

    * * * GAME OVER * * * we wensen de winnaars veel kijkplezier! Bibi Blocksberg is een meisje met bijzondere krachten: ze is een heks. Met haar beste vriendin Tina brengt ze de zomervakantie door bij de manege. Samen gaan de twee iedere dag heerlijk paardrijden. Maar deze zomer zijn er…

Home » Afgelopen Wedstrijden » HIER GEWONNEN: 5x familietickets voor de bioscoopfilm Bibi & Tina
Download PDF

imagesOnlangs bracht Steak Number Eight zijn derde album ‘The Hutch’ uit. Meteen ook de eerste keer voor de metal-formatie uit Wevelgem dat hun worp wereldwijd wordt uitgebracht via het Noorse Indie Records. ZALU sprak erover met zanger/gitarist Brent Vanneste in de Gentse Vooruit.

Vanwaar eigenlijk de naam ‘The Hutch’ voor de nieuwe plaat?

BrentVannesteBrent: ‘De letterlijke vertaling is een kleine ruimte, een hok. Met dat woord doelen we op het opgesloten gevoel dat iedere mens wel eens ervaart. En het gevoel om er uit te raken. Soms zit je in het hok, soms sta je er boven op. Het is een imaginair kooitje waar iedereen in zit en uit wil raken! Dat is het gevoel voor het hele album. Achteraf hebben we ons repetitiehok in Wevelgem ook maar ‘the hutch’ genoemd. Sinds begin april is het album in de Benelux uit en sinds eind april in de rest van de wereld. Het verschil in release-datum geeft ons meer de tijd om de promotie op punt te stellen.’

Hoe verliepen de opnames, onder andere met de nieuwe producer?

Brent: ‘Het grootste verschil is dat we deze keer met Reinhard Vanbergen van Das Pop als producer werkten. Zijn aanpak was wel totaal anders dan die van Mario Goossens: Reinhard leerde ons vooral om zelfstandig de opnames te doen. De helft van de tijd leidde ik de opnames en de gitaren deed ik helemaal zelf. Hij liet ons zelf de beslissingen nemen en stuurde gewoon wat bij. Dat gaf wel veel zelfvertrouwen. Dat hij ervaring had als producer in het harde genre speelde weinig rol: het ging meer om de band tussen hem en ons en het feit van op dezelfde lijn te zitten.’

Hoe gebeurt het creatieve proces bij Steak Number Eight?84d562eb9dab9ca61f6c31443d3b43a1

Brent: ‘Ik schrijf bijna continue liedjes: voor dit album hadden we bijvoorbeeld keuze uit meer dat 50 nummers, waaruit we gezamenlijk dan een selectie maakten. Meestal breng ik de songs aan en doen we creatief met de andere bandleden het verdere proces. Iedereen heeft er zijn zeg over. Met Cis onze gitarist, die er na de vorige plaat bijkwam, heb ik ook enkele nummers geschreven. ’

Brent: ‘Als ik muziek maak, wil ik zo eerlijk mogelijk zijn. In het leven kom je daarmee ook het verst: je groeit en begint anders te denken. Voor mij is een nieuw album telkens een hoofdstuk dat ik afsluit: een manier van verwerken en dingen een plek geven. Binnen twee jaar gaat dat zeker opnieuw iets anders zijn.’

Je komt inderdaad heel persoonlijk over. Het is alsof je een strijd voert, alsof je die uitlaatklep van de muziek echt nodig hebt…

Brent: ‘Ik vind eerlijkheid met hetgeen je brengt en met je publiek erg belangrijk. Op lange termijn is dat het beste en voor mij ook het gemakkelijkste. Muziek maken voelt soms wel als een worsteling, het is het afschrijven van bepaalde negatieve dingen, het kwijt kunnen van dingen waarmee je zit. Ik denk nog elke dag aan het verlies van mijn broer. Dat blijft spelen, hoewel ‘The Hutch’ al meer het verwerkte gevoel is. Hij zou trouwens heel trots zijn op ons. Ik doe het ook een stuk voor hem! Ik voel zijn aanwezigheid als een stuwende kracht. Ik geloof ook sterk dat dit hele jarenlange avontuur zonder hem nooit gebeurd was.’

steakJe bent nog jong. Je moet dan wel eerlijk durven zijn, niet?

Brent: ‘Voor mij is dat het eenvoudigste. Ik ben vrij opgevoed, heb mijn eigen gedacht kunnen zeggen, mijn eigen ding kunnen doen… Vooral via mijn moeder kwam ik in contact met het metal-genre. Dat heeft me zeker de richting gegeven. Mijn broer speelde in een nu-metal band à la Deftones. Na zijn dood kwam ik dan in aanraking met donkere bands als Amenra en Godspeed You! Black Emperor en had ik direct de microbe te pakken. Mijn eerste CD, en nog steeds mijn favoriete, is ‘Oceanic’ van Isis. Daarmee is alles begonnen.’

Toch verwijdert jullie muziek zich meer en meer van dat experimentele en donkere van de begindagen, lijkt me?

Brent: ‘Ik denk daar eigenlijk niet over na. Dit is gewoon de muziek die eruit komt. In mijn hoofd ben ik nu zelfs al aan de volgende plaat bezig. Alles wat ik hoor, beïnvloedt mij. Ik luister ook vaak naar Klara: die klassieke akkoorden en orkestrale dingen boeien mij evenzeer. Ik probeer die zaken wel eens over te brengen op mijn gitaar. Muziek maken blijft voor mij het zoeken naar dingen die werken, die samenhangen en sowieso kun je niet twee keer hetzelfde doen. Je evolueert steeds en ziet wel waar je de volgende keer uitkomt.’

Hebben jullie nog steeds de controle over het creatieve proces?

Brent: ‘Ik luister wel naar andere meningen, maar ik laat er mij niet ongewild door beïnvloeden. Het is belangrijk om te geloven in jezelf. Dat is het belangrijkste aan muziek schrijven: je eigen gedacht volgen, hoe raar het soms ook is…’

De volgende keer zou jij dan eens alleen aan de knoppen kunnen zitten?

Brent: ‘Zonder aparte producer werken, is in de toekomst inderdaad een mogelijkheid. Al is het wel een zwaar proces en heeft het zowel voor- als nadelen: soms is het bijvoorbeeld goed om iemand achter je te hebben, die je kan vertrouwen. Als er dan iets fout loopt, ben je niet alleen verantwoordelijk. Het is alleszins wel mijn droom om op een dag alles zelf te doen.’

file.phpEn zit een akoestische plaat er ooit in, denk je?

Brent: ‘Zeker, als de intensiteit maar blijft? Bij de elektronische dingen die ik maak, is dat ook zo: die lading en spanning blijft hetzelfde. Een akoestisch plaatje komt er dus nog wel van, zoals Ian Clement zanger/gitarist bij Wallace Vanborn onlangs nog deed. Dat vond ik wel goed. Ik hoop ook ooit eens die kans te krijgen.’

Jullie waren al vaak op toer in Europa. Bevalt je dat nog steeds?

Brent: ‘De bandleden zijn vier goede vrienden en samen met de hele crew zitten we na een optreden vaak nog op café. Als zanger/gitarist en dus frontman ben ik er wel het meest van al mee bezig. Ik vind dat er best iemand de leiding neemt: bij ons werkt het het best als iemand de trekker is. Ik ben er voltijds mee bezig en daarnaast schrijf ik soundtracks voor films of documentaires, onder andere die van Jan Beddegots over Palestina/Israël. Ik ga daar zeer breed in: piano, strijkers, electronica, … het hangt er vooral van af wat de regisseur wil. Ten slotte heb ik zelfs al enkele andere bands opgenomen.’ 

Jullie zitten nu dus bij Indie Records, het Noorse label van onder andere Kvelertak en Cult Of Luna. Tevreden mee?

Brent: ‘Het is zeker een stap vooruit, internationaal bekeken ook. Het wordt nog wel afwachten wat het wordt… Het is best spannend, want voor de eerste keer komt onze plaat wereldwijd uit. Verder was het een bewust keuze om onze plaat opnieuw door Matt Bayles te laten mixen. Hij heeft  een super-goede job gedaan met die specifieke, warme Amerikaanse sound.’

Waarom toeren jullie eigenlijk zo vaak in het Verenigd Koninkrijk?

Brent: ‘We focussen ons daarop omdat dat net het moeilijkste land is. Als je daar ‘binnenraakt’, gaat het nadien makkelijker in andere Europese landen. We leren er ook veel bands kennen: zo toeren we binnenkort door Duitsland met een band die we in het VK leerden kennen. Het toerleven is er erg hard: je krijgt er haast niets, behalve warme pintjes met broodjes kaas en komt terug met verlies, maar het is gewoon supertof! We blijven gewoon zoveel mogelijk spelen. Onze populariteit begint in Engeland toch wat te groeien: het doet je wel iets als mensen meezingen! Het zijn de eerste stapjes in de rest van Europa…’

Luister je ten slotte zelf nog naar je eigen muziek?

Brent: ‘Tijdens het schrijfproces luister ik zelf veel naar mijn eigen muziek, omdat dan de betere liedjes boven komen drijven. Zo gebeurt ook de selectie. Na de mix en na de mastering luister ik dan naar de nieuwe nummers. Omdat je soms de onzekerheid overvalt, maar nadien blijft toch een gevoel van trots over. Op het moment dat het album dan effectief uit is, luister ik er bijna niet meer naar! Maar zeker in de fase vóór de release ben je nerveus? Tot slot komt dan het moment dat je het album moet loslaten.’

Christophe Devriendt

 Copy 2013 - small


*

Reclame