facebook netlog twitter
join
festivalsMusic Concerts and Festivals
productProduct Reviews
boekenBoek Reviews
movieMovie Reviews
gamesSoftware Reviews
coreTo The Core
musicMusic General
algemeenAlgemeen en Faits Divers
holebiHolebi News
theaterTheater en Cultuur
travelTravel
interviewInterviews
fashionFashion
Previous Next
  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • MOVIE REVIEW: Hotel Transsylvanië 3 (SPHE) + WEDSTRIJD

    In de nieuwe animatiefilm Hotel Transsylvanië 3 reis je mee met onze favoriete monsterfamilie. Ze vieren vakantie aan boord van een luxe cruiseschip voor monsters. Drac kan eindelijk eens bijkomen van het drukke werk in zijn hotel. De familie doet mee aan alle leuke activiteiten aan boord en natuurlijk liggen ze…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • WEDSTRIJD: win 4x DVD van Hotel Transsylvanië 3 (SPHE)

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CADEAU TIPS – Boeken 2019

    Met de boekenbeurs die net voorbij is en de feestdagen die voor de deur staan is het een ideaal moment om even stil te staan bij de grote en kleine geschenken voor de Sint en de kerstboom… Een boek is altijd een ideaal geschenk en dus wilden wij jullie een selectie…

Home » Boek reviews » CADEAU TIPS – Boeken 2019
Download PDF

Terror @ Rebellion Tour 2013 - 14We gingen naar With Full Force dit jaar en Terror stond op de affiche, maar helaas moest je dit uitzitten. Ik denk dat er al genoeg mensen hierover vragen zullen stellen, dus mijn vraag is: hoe lukt het je om je dagen door te brengen nu dat je thuis bent?

Scott: Hmm, niet echt ‘crazy fucked up’ zoals verwacht. Zo ging ik net bijvoorbeeld gewoon naar Starbucks en heb mezelf een groene thee gekocht. Het is gewoon een zware fysiotherapie om door te moeten. Laten we zeggen dat het 23 uren van dag is vrij aardig lukt, maar ik heb veel mentale stress die gaande is. Maar het is altijd leuk om bij mijn familie te zijn.

Als ik denk aan een hardcore show, zie ik altijd kleine zalen voor me zonder security of frontstage, alles en iedereen bezweet en vochtig. Verkies dit soort shows, of toch liever de festivals met grotere podia en een enorme menigte zoals Groezrock?

Scott: Wel, ik verkies zeker de kleinere podia, ik zou het zelfs ‘the real stuff’ durven noemen. Maar er is iets dat evengoed moet gezegd worden over die grote podia, en dat is dat soms een rush krijgt zoals je die hebt op de kleine podia, maar nu met een zee van de mensen voor je. Ze hebben allebei hun eigen kwaliteiten, maar ik geef toch de voorkeur aan die zweterige kleine club shows.VR725

Jullie laatste release ‘The 25th Hour’ is me het album wel. Hoe kwam je op de titel?

Scott: Nou, het komt uit een film met dezelfde titel. Ik zal in het kort het concept proberen uit te leggen voor wat het 25e uur in de film staat: het gaat over een drugsdealer die nog slechts 24 uur van vrijheid gegund is voordat hij in de gevangenis zal belanden. Zijn 25e uur is dus het moment dat zijn gevangenisstraf zal beginnen. Dus alles bouwt zich op in die 24 uur, maar dan is het op naar de gevangenis.

Er zijn steeds meer, soms zogenaamde, hardcore bands die overal opduiken. Zijn er je grote veranderingen opgevallen in de hardcore scene?

Scott: Ja, er zijn daadwerkelijk grote veranderingen geweest. Ik denk dat, voor mij persoonlijk, de grootste verandering het gebruik van het woord en de term ‘hardcore’ is. Het is mainstream geworden en minder exclusief als het vroeger, toen was het ook helemaal nog niet zo gekend. Veel elementen uit de hardcore zijn commercieel en business geworden. De hele DIY-mentaliteit is aan het veranderen. De ethiek van tevoren wordt vervangen aangezien veel bands alleen groot willen worden en betaald krijgen. Het is een schande eigenlijk.

GR 2012 - Terror - 41Tatoeages zijn vrij populair in onze scene, dus laten we overschakelen naar je inkt. Wat voor soort tatoeages heb je en is je lichaam geïnkt een ‘work in progress’?

Scott: Haha ja, dat is waar. Ik heb heel wat tatoeages, waarvan veel gerelateerd zijn aan bands of het leven. Mijn eerste tattoo bijvoorbeeld was één van een NYC band, en ik heb er ook eentje van Hot Water Music. En ja, ik ben ben van plan om nog wat meer te laten zetten!

Soms bandleden zijn actief als tatoeëerder, heb je enige tatoeages die gezet zijn door een ander bandlid of band, terwijl je op tour was?

Scott: Ik heb er wel een aantal maar meestal zaten die dudes vroeger in bands, nu niet meer. Bijvoorbeeld mijn vrienden Chris, Eric Rice (H2O) en DJ Rose (Path To Resistance) hebben mij getatoeëerd in het verleden.GR 2012 - Terror - 3

Ik weet zeker dat je veel herinneringen van terwijl je aan touren was, zijn er in het bijzonder die je met ons wil delen? Iets geweldigs dat gebeurde of freaky fan aanvragen?

Scott: Dude, er zijn zoveel rare dingen gebeurd! Ik denk dat mijn favoriete onderdeel aan touring is als je met een hele groep bent, en je begint met te drinken op de bus, en wanneer rond vier uur ‘s nachts iedereen dronken is. Maar op een goede manier van dronken zijn, dus niet vervelend. En dan is iedereen verhalen aan het vertellen of zingen we liedjes. En ons merch meisje AK, we komen goed overeen. Dus we blijven soms laat op en dan praten we over een heleboel dingen, vaak het bespreken van muziek en bands, en luisteren we naar Rival Schools.
Ik heb veel van wilde dingen gezien, maar ik wil altijd gericht zijn op het maken van plezier. Dat zijn de herinneringen die blijven.

Tot slot: is er nog iets dat je zou willen zeggen naar de fans toe?

Scott: Uiteraard is er de nieuwe plaat, die moeten ze zeker checken en ons vertellen wat ze er van denken. En ik ga zo snel mogelijk mijn rug in orde krijgen en terug naar Europa komen!

Dan wens ik je een nog spoedig herstel, zodat je het podium weer snel kan betreden!

Interview: Brent Schroeyens | photo's: DVE
copy ZALU

*

Reclame