facebook netlog twitter
join
festivalsMusic Concerts and Festivals
productProduct Reviews
boekenBoek Reviews
movieMovie Reviews
gamesSoftware Reviews
coreTo The Core
musicMusic General
algemeenAlgemeen en Faits Divers
holebiHolebi News
theaterTheater en Cultuur
travelTravel
interviewInterviews
fashionFashion
Previous Next
  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • HIER GEWONNEN: 5x DUO ticket voor Het Zingpaleis (24/10 Hasselt)

    * * * GAME OVER * * * We wensen de 5 winnaars (Nan De Decker, Steph Munoz, David De Ryck, Sabine Leijnen en Magda De Wit) veel zingplezier! De winnaars zullen door de organisatie per mail gecontacteerd worden!

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CD REVIEW: Discobaar A Moeder – 2x dubbel CD (Universal)

    "VOLLE GAS" - de 1e dubbelcd van Discobaar A Moeder (Universal) is nog steeds overal te verkijgen! Vanaf 14/08 is "2de VITESSE" ook overal te koop: weer een dubbele compilatiecd bij Universal, maar deze keer met extra's: vocale intermezzo's én overal een klein presentje in verstopt! NOG NIEUWS: heel de zomer lang…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • INTERVIEW: Feed The Rhino zanger Lee Tobin

    FEED THE RHINO is een enorm stevige, en vooral energetische band! Met hun beukende metalcore, melodieuze elementen, catchy meezingers, technisch hoogstaande metal, zeer afwisselende zang- en brulpartijen en daaraan gekoppeld een energieke live-show spreken ze in eigen land al een enorm publiek aan en veroveren beetje bij beetje de rest…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • Welke brandblusser kies ik best om mijn woning te beveiligen? + PROMOAANBIEDING

    Welke brandblusser kies ik best om mijn woning te beveiligen? DewoFire brandbeveiliging is een toonzetter aangaande kwalitatieve brandwerende materialen. Zo zijn ze gespecialiseerd in verkoop en onderhoud van allerlei brandblussers, optische rook- en CO - melders – vuurdekens – haspels – signalisatie ed.…. Hun afzetmarkt is in hoofdzaak de KMO en de…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • (TATTOO) BOOK REVIEW: Eleven Fourteen Vol. 2 (Scorpion Front Publ.)

    ElevenFourteen Vol 2. is de bijdrage van meer dan 180 tattoo artiesten uit de hele wereld. Deze hardcover publicatie is voorzien van een voorwoord door de onberispelijke Aaron Coleman. Met pagina na pagina vol dynamische flashes heeft dit boek een carrière waarde van referentie. Een must have voor elke professionele…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • (TATTOO) BOOK REVIEW: Traditional American Tattoo Design: Where It Came From and Its Evolution (Schiffer publishing)

    (Englisch language bellow) De evolutie van tattoo kunst in America wordt uitgestald in 265 indrukwekkende originele tattoo flash bladen en inzichtgevende teksten geschreven door een tattoo artiest die op zichzelf heeft ontworpen sinds 1960. Militaire, religieuze, figuurlijke en dierlijke thema’s worden weergeven in de vele honderden ontwerpen -. Veranderingen in de…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • K’s Choice stelde hun stevigste album ooit voor! [fotospecial]

    Op woensdag 22 april stelde K’s Choice hun nieuwe album ‘The Phantom Cowboy’ live voor. ’s Avonds stelt K’s Choice hun nieuwe plaat voor op het release concert in de uitverkochte Zappa club in Antwerpen. Op Deezer kan je het nieuwe album nu al beluisteren en op iTunes krijg je al meteen…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • MOVIE REVIEW: Silicon Valley – seizoen 1 (WHV)

    Zowel Steve Jobs als Mark Zuckerberg trokken er ooit met hun boterhammendoos naar het werk, en het gebied bulkt van de knappe koppen. Ook regisseur Mike Judge (Office Space, King of the Hill, Beavis & Butt-Head) was er even tewerkgesteld, en met Silicon Valley schreef hij een bijzonder knappe en…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • FESTIVAL UPDATE: With Full Force XXII

    Het eerste weekend is standaard het Rock Werchter-weekend in ons Belgenlandje. Echter, aangezien ze een week zijn opgeschoven, waarbij ze Graspop meesleuren en onze aanwezigheid even in het gedrang brachten, én alweer ettelijke euro’s duurder zijn geworden, zijn wij heel tevreden om te melden dat wij die anders typische Werchter-periode…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CONCERT REPORT: Paaspop 2015 + FOTOSPECIAL

    Wie aan Pasen denkt, denkt vooral aan de eitjes rapen met de kindjes, de Paashaas met de Paasklokken en het verplichte rondje aan de familie op zondagmiddag. Gelukkig hebben ze in Nederland een alternatief te bieden voor wie geen liefhebber is van de feestdag. Sinds 1974 vindt in Schijndel het…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • HIER GEWONNEN: 5x familietickets voor de bioscoopfilm Bibi & Tina

    * * * GAME OVER * * * we wensen de winnaars veel kijkplezier! Bibi Blocksberg is een meisje met bijzondere krachten: ze is een heks. Met haar beste vriendin Tina brengt ze de zomervakantie door bij de manege. Samen gaan de twee iedere dag heerlijk paardrijden. Maar deze zomer zijn er…

Home » Afgelopen Wedstrijden » HIER GEWONNEN: 5x familietickets voor de bioscoopfilm Bibi & Tina
Download PDF

The Black Heart Rebellion heeft na het in 2008 uitgebrachte ‘Monoloque’ zijn tweede langspeler de wereld ingestuurd. ‘Har Nevo’ zit nog wel vol emotie, opbouw en spanning, maar de harde gitaren bleven dit keer achterwege. Hoe dat gekomen is en waarom ze al op erg verschillende festivals speelden, besprak ZALUmet zanger Pieter en drummer Tim.

tbhr (19)Maar eerst wil ik eens weten wat jullie buiten TBHR nog zoal doen?

Pieter: ‘Ik heb een full-time job als architect…’

Tim: ‘Daar ben ik soms wel jaloers op! Ik speel ook drums in de punk/metalband Hessian, waarmee we in mei een album uitbrengen bij het label Southern Lord. Ik ben ook actief in Smoke & Dust-records, een label en platform uit het Gentse: we brengen releases uit op vinyl, boeken en magazines, we organiseren concerten en expo’s… Daarnaast hebben we een tijdelijk project in de Gentse dokken, waar we een gebouw voor 5 jaar volledig overnemen en zelf mogen inrichten.’tbhr (15)

 

Een woordje over de geschiedenis van de band…

Tim: ‘TBHR is gegroeid uit de West-Vlaamse hardcore-scene. We begonnen een kleine 10 jaar geleden zelf een groep, omdat we allemaal naar dezelfde hardcore -bands luisterden en elkaar zagen op dezelfde concerten gingen. Toen was het ook al een mengeling van veel verschillende stijlen, gemaakt door toen al dezelfde 5 bandleden.’

2409375229-1Pieter: ‘We begonnen echt wel met een intentie als hardcore-band: makkelijk ook om je eigen band te starten en je eerste optredens te doen, omdat je het milieu kent, iedereen mekaar kent en helpt.’

Tim: ‘Het hardcore-milieu is ook zeer dankbaar omdat het erg laagdrempelig is om naar het buitenland te gaan. Zo hebben we heel wat ervaring opgedaan.’

Pieter: ‘Het gaf ons de tijd om beter te beseffen wat we wilden doen: waar we nu staan, ligt ook aan het feit dat we toen niet wisten welke kant we opgingen. Die 9 jaren tijd waarbij we  ons ding deden en zaken verbeterden en veranderden heeft ons gebracht waar we nu zijn.’

 tbhr (6)

Komen jullie eigenlijk uit de eind jaren ’90 begin jaren 2000 populaire Zuidwest-Vlaamse H8000-scene?

Pieter: ‘Oorspronkelijk komen we allemaal uit West-Vlaanderen. Tim en ik wonen nu in Gent. Wij zijn opgegroeid binnen de H8000-scene, maar dat was eerder na de hoogdagen van de H8000-scene. Hoewel bij mij ook alles begonnen is met een CD van Congress!’tbhr (3)

Tim: ‘Wij komen inderdaad uit de generatie nadien, maar we zijn er wel door beïnvloed. Ik vond het in elk geval erg positief om in zo’n scene te kunnen beginnen: het bood zoveel kansen om te spelen en tegelijkertijd ook om te zoeken naar welk geluid we wilden.’

Vanwaar die lange periode tussen de eerste plaat en het nieuwe album?

Tim: ‘Eind 2009 zijn we begonnen aan de nieuwe plaat en half 2012 zaten we in de studio. Het debuutalbum ‘Monologue’ was een zeer spontane plaat: een beetje een samenvatting van wat we tot dan deden, een verzameling nummers die we zeer spontaan gemaakt hebben. Na het toeren in Europa en Japan en het maken van een theaterstuk, zijn we als personen veranderd en ontdekten we nieuwe muziek en breidde de wereld zich uit. Dan kwam de vraag:  waar willen we naar toe met TBHR? De opgedane ervaringen leidden er toe dat we een geheel wilden maken dat steek hield en met veel aandacht voor details. Alles moest kloppen aan deze plaat!’

tbhr (15)Op welke manier is ‘Har Nevo’ precies tot stand gekomen?

Tim: ‘We hadden er allemaal onze zeg in en dat is ook de reden waarom we er zo lang over gedaan hebben. Komende uit de DIY-wereld wilden alles in eigen handen houden: ons eigen label, de gitarist die het artwork ontwerpt… ‘Har Nevo’ is een product waarover alle vijf bandleden beslist hebben…’

Pieter: ‘… en ook alle vijf achter staan. Wij zijn geen band waarbij er één iemand liedjes maakt en de anderen ze leren spelen. Iedereen heeft wel zijn voorbereidende taken, maar samen proberen we alle ideeën tot één geheel te brengen. En iedereen moet er dus mee akkoord gaan, anders gaat het in de vuilbak.’

Het is alleszins wel een album geworden dat muzikaal ver van jullie roots ligt!tbhr (24)

Tim: ‘Voor ons is hardcore meer een levenshouding, een instelling. Het is ook een bewuste keuze als band om te blijven spelen binnen de HC-scene.’

Pieter: ‘Hardcore is ook steeds meer dan muziek geweest, ook een manier van denken en handelen. Onze muziek is misschien geen hardcore, onze manier van aanpakken is dat wel!’

Tim: ‘Hardcore gaat over hoe je je product, je muziek, je publiek en je live-shows benadert. Wat heel wat hardcore-bands typeert, is dat ze voor heel weinig geld heel veel en heel ver gaan spelen, omdat ze het graag doen. Zo leren ze veel, doen ze ervaringen op, schaven ze aan hun muziek en maken die beter.’

tbhr (17)Hoe komt het eigenlijk dat jullie op zoveel verschillenden festivals spelen?

Tim: ‘Volgens mij zijn we ook de eerste band die zowel op Ieperfest speelde als op Duyster gedraaid werden! Die dag hadden we echt iets van: yes, we worden niet in een hokje gestopt! Wat we probeerden met dit album is gelukt: een geheel maken dat qua emotie voor zich spreekt. Op die manier is het niet meer nodig om het in een vakje te steken, iets waar veel mensen wel nood aan hebben.’

Tim: ‘Maar om op de vraag te antwoorden: doorheen de jaren speelden we ook op zoveel verschillende plekken, dat we niet meer op één soort podium willen staan. We zijn een band die veel gezichten heeft, die even goed kan staan op een opening van een museum als op een hardcore-festival.’

Pieter: ‘We proberen steeds oprechte muziek te maken, zonder veel show. Het gevoel dat wij proberen uit te drukken wordt blijkbaar door veel mensen geapprecieerd. De zoektocht naar onze eigen muziek heeft heel de plaat gekleurd. Het nieuwe album was ook wel een risico: we hebben 100% ons ding gedaan en ons niets aangetrokken van alle mogelijke genre-beperkingen. Alles wat we op de plaat wilden zetten, hebben we erop gezet.’

Ook jullie werkten samen met Koen Gisen?tbhr (20)

Tim: ‘We wisten dat er een gevoel in de muziek zat en dat er potentieel in de nummers zat. We namen echter nog een groter risico door met de vrij bekende Koen Gisen samen te werken. Maar we wilden zeker een professional die zijn vak supergoed kende en die er voor kon zorgen dat we hetgeen we wilden bereiken, op plaat konden krijgen. We hadden het gevoel dat hij het door had.’

Pieter: ‘We wilden de sfeer van bepaalde filmmuziek ons eigen maken met onze instrumenten, een muziekstuk maken dat hetzelfde gevoel geeft als een filmfragment. De totaalsfeer van de plaat moest duidelijk overkomen. En dat is ons met de hulp van Koen ook gelukt. We gebruiken allerlei invloeden om een sfeer en een gevoel neer te zetten, niet om een plaat te maken die klinkt als een andere band.’

Christophe Devriendt

Copy 2013 - small


*

Reclame