facebook netlog twitter
join
festivalsMusic Concerts and Festivals
productProduct Reviews
boekenBoek Reviews
movieMovie Reviews
gamesSoftware Reviews
coreTo The Core
musicMusic General
algemeenAlgemeen en Faits Divers
holebiHolebi News
theaterTheater en Cultuur
travelTravel
interviewInterviews
fashionFashion
Previous Next
  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • HIER GEWONNEN: 5x DUO ticket voor Het Zingpaleis (24/10 Hasselt)

    * * * GAME OVER * * * We wensen de 5 winnaars (Nan De Decker, Steph Munoz, David De Ryck, Sabine Leijnen en Magda De Wit) veel zingplezier! De winnaars zullen door de organisatie per mail gecontacteerd worden!

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CD REVIEW: Discobaar A Moeder – 2x dubbel CD (Universal)

    "VOLLE GAS" - de 1e dubbelcd van Discobaar A Moeder (Universal) is nog steeds overal te verkijgen! Vanaf 14/08 is "2de VITESSE" ook overal te koop: weer een dubbele compilatiecd bij Universal, maar deze keer met extra's: vocale intermezzo's én overal een klein presentje in verstopt! NOG NIEUWS: heel de zomer lang…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • INTERVIEW: Feed The Rhino zanger Lee Tobin

    FEED THE RHINO is een enorm stevige, en vooral energetische band! Met hun beukende metalcore, melodieuze elementen, catchy meezingers, technisch hoogstaande metal, zeer afwisselende zang- en brulpartijen en daaraan gekoppeld een energieke live-show spreken ze in eigen land al een enorm publiek aan en veroveren beetje bij beetje de rest…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • Welke brandblusser kies ik best om mijn woning te beveiligen? + PROMOAANBIEDING

    Welke brandblusser kies ik best om mijn woning te beveiligen? DewoFire brandbeveiliging is een toonzetter aangaande kwalitatieve brandwerende materialen. Zo zijn ze gespecialiseerd in verkoop en onderhoud van allerlei brandblussers, optische rook- en CO - melders – vuurdekens – haspels – signalisatie ed.…. Hun afzetmarkt is in hoofdzaak de KMO en de…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • (TATTOO) BOOK REVIEW: Eleven Fourteen Vol. 2 (Scorpion Front Publ.)

    ElevenFourteen Vol 2. is de bijdrage van meer dan 180 tattoo artiesten uit de hele wereld. Deze hardcover publicatie is voorzien van een voorwoord door de onberispelijke Aaron Coleman. Met pagina na pagina vol dynamische flashes heeft dit boek een carrière waarde van referentie. Een must have voor elke professionele…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • (TATTOO) BOOK REVIEW: Traditional American Tattoo Design: Where It Came From and Its Evolution (Schiffer publishing)

    (Englisch language bellow) De evolutie van tattoo kunst in America wordt uitgestald in 265 indrukwekkende originele tattoo flash bladen en inzichtgevende teksten geschreven door een tattoo artiest die op zichzelf heeft ontworpen sinds 1960. Militaire, religieuze, figuurlijke en dierlijke thema’s worden weergeven in de vele honderden ontwerpen -. Veranderingen in de…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • K’s Choice stelde hun stevigste album ooit voor! [fotospecial]

    Op woensdag 22 april stelde K’s Choice hun nieuwe album ‘The Phantom Cowboy’ live voor. ’s Avonds stelt K’s Choice hun nieuwe plaat voor op het release concert in de uitverkochte Zappa club in Antwerpen. Op Deezer kan je het nieuwe album nu al beluisteren en op iTunes krijg je al meteen…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • MOVIE REVIEW: Silicon Valley – seizoen 1 (WHV)

    Zowel Steve Jobs als Mark Zuckerberg trokken er ooit met hun boterhammendoos naar het werk, en het gebied bulkt van de knappe koppen. Ook regisseur Mike Judge (Office Space, King of the Hill, Beavis & Butt-Head) was er even tewerkgesteld, en met Silicon Valley schreef hij een bijzonder knappe en…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • FESTIVAL UPDATE: With Full Force XXII

    Het eerste weekend is standaard het Rock Werchter-weekend in ons Belgenlandje. Echter, aangezien ze een week zijn opgeschoven, waarbij ze Graspop meesleuren en onze aanwezigheid even in het gedrang brachten, én alweer ettelijke euro’s duurder zijn geworden, zijn wij heel tevreden om te melden dat wij die anders typische Werchter-periode…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CONCERT REPORT: Paaspop 2015 + FOTOSPECIAL

    Wie aan Pasen denkt, denkt vooral aan de eitjes rapen met de kindjes, de Paashaas met de Paasklokken en het verplichte rondje aan de familie op zondagmiddag. Gelukkig hebben ze in Nederland een alternatief te bieden voor wie geen liefhebber is van de feestdag. Sinds 1974 vindt in Schijndel het…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • HIER GEWONNEN: 5x familietickets voor de bioscoopfilm Bibi & Tina

    * * * GAME OVER * * * we wensen de winnaars veel kijkplezier! Bibi Blocksberg is een meisje met bijzondere krachten: ze is een heks. Met haar beste vriendin Tina brengt ze de zomervakantie door bij de manege. Samen gaan de twee iedere dag heerlijk paardrijden. Maar deze zomer zijn er…

Home » Afgelopen Wedstrijden » HIER GEWONNEN: 5x familietickets voor de bioscoopfilm Bibi & Tina

INTERVIEW: Your Highness

Posted by DVE Categories: Interviews
Download PDF

DSC_7680_resizeOnze Belgische metalscene is al enkele jaren meer dan enkel Channel Zero of Diablo Blvd, en de heren uit Your Highness groeien steeds meer uit tot vaandeldragers van deze nieuwe generatie, klaar om de hele metalwereld te veroveren, ver buiten onze grenzen. Om de release van hun 3e album te vieren besloot de band om een concertavond op poten te zetten in Merksem. Onlangs haalden ze nog het nieuws waarbij verschillende media berichtten over hun laatste videoclip ‘Desertkater, geregisseerd door niemand minder dan Philippe Geubels.

DSC_7567_resizeDe derde CD is er, de avond is zonder problemen verlopen en de zaal zat goed vol. Tevreden?

Dat denken we wel! Als je het volk zag dachten we echt wel: ‘fuck, dit is graaf!’. Er was gewoon echt veel volk. En het gaf ook veel voldoening dat we alles zelf hebben gedaan en alles mooi in z’n plooien viel.
Ik heb de videoclip van Desertkater ook al enkele keren bekeken, knap werk. Maar hoe komen jullie in hemelsnaam uit bij Philip Geubels als regisseur?

Das ne maat van ons! En hij had zin om eens een clip te regisseren, en wij wilden een clip opnemen. Dus opperde hij met de vraag of hij het niet mocht regisseren en zo is het dan uitgegroeid tot wat het nu is. Dan is er iemand van ons dat een cameraman kent, iemand anders weet iemand dat gripping doet,… En die namen op hun beurt vrienden mee. En na een tijdje stond daar een groepje van 20 mensen dat voor ons werkte waarvan we de helft niet kenden. Bij deze nog eens bedankt allemaal. Ook al weten we niet meer wie je bent! (lachen) Het is wat een uit de hand gelopen vriendendienst.
 Jullie staan dit jaar op Groezrock. Waarschijnlijk ook een leuk vooruitzicht? http://www.groezrock.be/lineupDSC_7687_resize
Natuurlijk! Voor enkele van ons is het echt jeugdsentiment en daar dan zelf mogen spelen is echt ‘kei graaf’.
Hebben jullie al op zo’n grote festivals gespeeld zoals Groezrock?
We vermoeden dat Groezrock toch zowat het grootste is dat we gaan doen, sowieso. En dan nadien al diegene die er op gaan volgen he! Want het is zeker niet het laatste dat we willen doen. TomorrowLand.. (lachen allemaal) Of TomorrowWorld, Thunderdome,… Ohnee, dat bestaat niet meer, verdorie toch!
DSC_7696_resizeWat krijgt de voorkeur, die wat grotere shows of de kleine, zweterige zaaltjes?
Een gezonde mix, het is beide leuk. De vibe moet gewoon goed zitten, en dan bedoelen we het totaalplaatje van je optreden. En wij vinden ook dat het een niet zonder het ander kan.
Jullie spelen ook op RoadBurn in Nederland? Wat zijn zoal de plannen voor in de Benelux of Europa?
Dat moet je eens aan onze booker vragen! (lachen) Als het van ons afhangt willen we hier zeker ook meer gaan optreden, zo’n trip naar het buitenland is echt plezant! Ohja, even rechtzetten; onze booker is niet lui hé, hij doet echt wel zijn best voor ons.
Touren in het buitenland, ik ben er jaloers op! Op RoadBurn staan toch wel wat Belgische bands op de affiche te prijken. Hoe zit het met de vriendschap, of rivaliteit, onderling tussen de Belgische bands?

De mannen van King Hiss zitten hier ook, goei maatjes hé. Die komen speciaal vanuit West-Vlaanderen om naar ons te kijken, dat zegt eigenlijk alles he. Merci mannnen! Ale, vooral Dominique, de rest zijn luie honden! (de andere verwijten zal ik moeten censureren voor gevoelige lezers). Nee het is kei cool, ook Diablo (Blvd.) die ons al enkele keer hebben meegenomen naar shows, wat ons toch ook wel wat doet. Het zijn ten eerste plezante avonden en ten tweede je hebt er ook wat aan.
Hokken jullie dan wat samen, zeg maar, om samen te groeien en aan naambekendheid te verkrijgen?
Niet perse samenhokken, wij vinden gewoon dat de Belgische scene veel talent heeft. We hokken in sommige aspecten ‘wel wat samen’, maar het is ook omdat we vinden dat we het allemaal verdienen. Er is echt geen sprake van ook maar enige rivaliteit. Beschouw het maar eerder als een grote en hechte vriendengroep.
beer_268612Jullie eigen bier ‘Hoogheid’ is hier ook beschikbaar. Hoe kwamen jullie er bij om bier te gaan uitbrengen?
Weer ne maat die een idee had. Wij hebben nog al eens vrienden hoor, amai! Je bent dan ook maar zo sterk als je vriendenkring. Maar die vrienden zijn wat gaan experimenteren met ons en Hoogheid bleek echt een goed biertje te zijn. Het was voor ons heel leuk en super goede promo, en langs hun kant zijn zij nu ook vertrokken. Ze gaan Hoogheid opnieuw brouwen, nog een nieuw bier op de markt brengen en een eigen bedrijfje beginnen. Het werkt dus in twee richtingen heel goed.
Jullie namen ‘Just Like Your Mom’ als cateringbedrijf, zijn er vegetariërs of veganisten onder jullie?
Éen veggie ja, we zijn nu niet mega hardcore of daar echt mee bezig. Het is gewoon lekker eten, en daarmee is iedereen tevreden?DSC_7648_resize
Nog een vraag specifiek voor jou Jorn (bassist), je bent een godsdienstleerkracht. Hoe reageren je leerlingen op je muziek en band?

Die weten dat niet hoor (de rest lacht). Ze hebben geen flauw benul. Ze we weten wel dat ik een band speel maar niet welke. Gewoon dat ik ‘wat muziek speel’. En dat is ideaal, ik wil liefst niet een ander icoon worden.
En de rest, zijn er zo nog niet voor de hand liggende beroepen die jullie uitoefenen?

Bart: Ik werk op de jeugddienst van Edegem en deze zaal beheren is eigenlijk wat mijn job.
Joachim: Ik ben tatoeur, ik heb mijn eigen zaak in Antwerpen (Harbour City Tattoo Parlour).
Hartelijk bedankt, en nog veel succes!

Your Highness live
11 april: Roadburn Festival, Tilburg (NL)
24 april: Het Burgerweeshuis, Deventer (NL)
2 mei: Groezrock, Meerhout (BE)
20 mei: Glazart, Parijs (FR)
21 mei: Trix, Antwerpen (BE)
23 mei: Heuvelrock, Koolskamp (BE)
29 augustus: Akkerpop, Meer (BE)

Interview en foto's: Brent Schroeyens

*

Reclame