facebook netlog twitter
join
festivalsMusic Concerts and Festivals
productProduct Reviews
boekenBoek Reviews
movieMovie Reviews
gamesSoftware Reviews
coreTo The Core
musicMusic General
algemeenAlgemeen en Faits Divers
holebiHolebi News
theaterTheater en Cultuur
travelTravel
interviewInterviews
fashionFashion
Previous Next
  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • K’s Choice stelde hun stevigste album ooit voor! [fotospecial]

    Op woensdag 22 april stelde K’s Choice hun nieuwe album ‘The Phantom Cowboy’ live voor. ’s Avonds stelt K’s Choice hun nieuwe plaat voor op het release concert in de uitverkochte Zappa club in Antwerpen. Op Deezer kan je het nieuwe album nu al beluisteren en op iTunes krijg je al meteen…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • MOVIE REVIEW: Silicon Valley – seizoen 1 (WHV)

    Zowel Steve Jobs als Mark Zuckerberg trokken er ooit met hun boterhammendoos naar het werk, en het gebied bulkt van de knappe koppen. Ook regisseur Mike Judge (Office Space, King of the Hill, Beavis & Butt-Head) was er even tewerkgesteld, en met Silicon Valley schreef hij een bijzonder knappe en…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • FESTIVAL UPDATE: With Full Force XXII

    Het eerste weekend is standaard het Rock Werchter-weekend in ons Belgenlandje. Echter, aangezien ze een week zijn opgeschoven, waarbij ze Graspop meesleuren en onze aanwezigheid even in het gedrang brachten, én alweer ettelijke euro’s duurder zijn geworden, zijn wij heel tevreden om te melden dat wij die anders typische Werchter-periode…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CONCERT REPORT: Paaspop 2015 + FOTOSPECIAL

    Wie aan Pasen denkt, denkt vooral aan de eitjes rapen met de kindjes, de Paashaas met de Paasklokken en het verplichte rondje aan de familie op zondagmiddag. Gelukkig hebben ze in Nederland een alternatief te bieden voor wie geen liefhebber is van de feestdag. Sinds 1974 vindt in Schijndel het…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • TE WINNEN: 5x familietickets voor de bioscoopfilm Bibi & Tina

    Bibi Blocksberg is een meisje met bijzondere krachten: ze is een heks. Met haar beste vriendin Tina brengt ze de zomervakantie door bij de manege. Samen gaan de twee iedere dag heerlijk paardrijden. Maar deze zomer zijn er nogal wat problemen. Zo zit de mooie maar onbetrouwbare Sophia achter…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • ZALU zoekt nieuwe medewerkers! Redactie en grafisch design

    Wij zoeken enthousiaste nieuwe medewerkers. Jij wil games reviewen? Report uitbrengen van concerten en festivals? Jij hebt de feeling en kennis om leuke opvallende wedstrijdflyers te maken? dan zoeken wij JOU! ZALU zoekt fotografen, redacteurs, grafisch ontwerper,... dus als je beetje meer ervaring wil opdoen in het fotograferen of schrijven meld…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • Word Facebook fan en WIN diverse prijzen zoals FESTIVALTICKETS, GAMES, BOEKEN,…

    Per 50 nieuwe ZALU Facebook fans geven wij diverse prijzen weg.  om er maar enkele te noemen: PS3 en Xbox games van Namco Bandai, Boeken van Librero, Festivaltickets,... Kortom: Weinig moeite om kans te maken op mooie prijzen! Wees er dus snel bij en bezoek ZALU OP FACEBOOK , want de…

Home » Algemeen & Faits Divers » Word Facebook fan en WIN diverse prijzen zoals FESTIVALTICKETS, GAMES, BOEKEN,…
Download PDF

De inmiddels iets “oudere” Engelse newwavedichteres Anne Clark, bekend van onder meer grote klassiekers als ‘Sleeper in Metropolis’ en ‘Our Darkness’ (uit ’83 en ’84), kan “het” nog steeds! Muzikale hoogtepunten gebracht door een zangeres die uiterlijk bijna verlegen on stage staat ondank haar lange en succesvolle carrière waren de ingrediënten voor een perfect optreden. Anne Clark heeft een grote en trouwe fanbasis in Duitsland en België. Naar eigen zeggen is ze wat dat betreft ben in het verkeerde land geboren: in Engeland heb ik nooit enige erkenning gekregen, aldus Anne Clark. Ze woont er alleen omdat ze verknocht is aan het landschap.

De oorspronkelijke Anne Clark sloot stilistisch bij de new wave aan; haar muziek is veelal elektronisch georiënteerd, en, met uitzondering van haar akoestische fase, grijpt ze sedert 2002 ook opnieuw naar deze stijl terug. Zelf zingt ze in feite niet; ze draagt haar gedichten voor op een muzikale achtergrond, en haar teksten gaan hoofdzakelijk over de angst voor de moderne wereld, verlatenheid en ongemak (al gaat ze in To Love and Be Loved ook op het relationele in).

In 2008 bracht Anne Clark na lange tijd een nieuw album uit. Op ‘The Smallest Acts of Kindness’ zijn zowel donkere als ook warme geluiden te horen.

Wie New Wave zegt moet ook Anne Clark zeggen, een pionier en icoon uit de New Wave periode van begin jaren ’80! Zij kwam me een ongezien concept: dansbare poëzie. Anne Clark is dan ook in eerste instantie poëet en daarnaast songwriter.

De kille elektronische beats van haar vroegere werk vormen de ideale soundtrack bij de melancholische en donkere teksten. Anne Clark wordt nog steeds door heel wat huidige elektronische artiesten geroemd voor haar pioniersrol die elektronische muziek volwassen hielp maken. Het zal dan ook niet verbazen dat onder andere ‘Our Darkness’ ontelbare keren gesampled en opnieuw gemixed werd.

Voor dit optreden bracht Anne Clark haar volledige band mee: live muzikanten en een mix elektronica, samples & loops. Het was dus een avond om naar uit te kijken voor de fans en de 24 nummers die ze bracht zorgden stuk voor stuk voor pure emoties en goedkeuren van het publiek. Het laatste bisnummer was ‘Sleeper in Metropolis’ en het publiek zag dat het goed was…

Tekst: Stephan Vermeulen – Foto’s: Dirk Van Elslande

 

 

 


verplicht

Reclame