facebook netlog twitter
join
festivalsMusic Concerts and Festivals
productProduct Reviews
boekenBoek Reviews
movieMovie Reviews
gamesSoftware Reviews
coreTo The Core
musicMusic General
algemeenAlgemeen en Faits Divers
holebiHolebi News
theaterTheater en Cultuur
travelTravel
interviewInterviews
fashionFashion
Previous Next
  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • HIER GEWONNEN: SmartSleeve ‘slaappakket’ (matras- & kussenhoezen) t.w.v. 300€!

    www.smartsleeve.be * * * GAME OVER * * *

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • INTERVIEW: Niels Boutsen aka Stoomboot – Jong Vlaams ‘geweld’ zorgt voor frisse wind door muziekscene.

    Stoomboot is de artiestennaam van Niels Boutsen, een eenentwintigjarige jongeman die liedjes zingt in het Nederlands over wat hem bezig houdt. In 2011 won Stoomboot als jongste deelnemer ooit de Nekkawedstrijd. Daardoor kon hij de voorbije jaren naar hartenlust optreden. Van naar bier stinkende Limburgse jeugdhuis kelders tot het Sportpaleis:…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • HIER GEWONNEN: 2x DUO COMBI ticket (+camping) GROEZROCK 2014

    www.groezrock.be * * * GAME OVER * * * we wensen Nina Stappers en Jeroen Ducorney veel festivalplezier!!!

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • Opleiding tot piercer, een weg vol mogelijke valkuilen.

    Niet enkel het hebben van piercings is hip en trendy, velen voelen zich ook geroepen tot het zetten van piercings. Laten we bij het begin beginnen: Anno 2013 wordt het hebben van een piercing in oor, lip, neus navel of tong niet echt meer gezien als een soort 'statement' maar dit…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • BOOK REVIEW: Black & Grey Tattoo – volumes 1-3

    BLACK & GREY TATTOO is een enorm geheel van meer dan 1000 pagina’s. Het is een van de grootste werken die ooit gepubliceerd werd over tatoeëren! Het bestaat uit drie (hele) grote delen die in een stevige harde doos verpakt zitten. In BLACK & GREY TATTOO krijg je een compleet…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • ZALU zoekt nieuwe medewerkers! Redactie en grafisch design

    Wij zoeken enthousiaste nieuwe medewerkers. Jij wil games reviewen? Report uitbrengen van concerten en festivals? Jij hebt de feeling en kennis om leuke opvallende wedstrijdflyers te maken? dan zoeken wij JOU! ZALU zoekt fotografen, redacteurs, grafisch ontwerper,... dus als je beetje meer ervaring wil opdoen in het fotograferen of schrijven meld…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • Word Facebook fan en WIN diverse prijzen zoals FESTIVALTICKETS, GAMES, BOEKEN,…

    Per 50 nieuwe ZALU Facebook fans geven wij diverse prijzen weg.  om er maar enkele te noemen: PS3 en Xbox games van Namco Bandai, Boeken van Librero, Festivaltickets,... Kortom: Weinig moeite om kans te maken op mooie prijzen! Wees er dus snel bij en bezoek ZALU OP FACEBOOK , want de…

Home » Algemeen & Faits Divers » Word Facebook fan en WIN diverse prijzen zoals FESTIVALTICKETS, GAMES, BOEKEN,…
Download PDF

De inmiddels iets “oudere” Engelse newwavedichteres Anne Clark, bekend van onder meer grote klassiekers als ‘Sleeper in Metropolis’ en ‘Our Darkness’ (uit ’83 en ’84), kan “het” nog steeds! Muzikale hoogtepunten gebracht door een zangeres die uiterlijk bijna verlegen on stage staat ondank haar lange en succesvolle carrière waren de ingrediënten voor een perfect optreden. Anne Clark heeft een grote en trouwe fanbasis in Duitsland en België. Naar eigen zeggen is ze wat dat betreft ben in het verkeerde land geboren: in Engeland heb ik nooit enige erkenning gekregen, aldus Anne Clark. Ze woont er alleen omdat ze verknocht is aan het landschap.

De oorspronkelijke Anne Clark sloot stilistisch bij de new wave aan; haar muziek is veelal elektronisch georiënteerd, en, met uitzondering van haar akoestische fase, grijpt ze sedert 2002 ook opnieuw naar deze stijl terug. Zelf zingt ze in feite niet; ze draagt haar gedichten voor op een muzikale achtergrond, en haar teksten gaan hoofdzakelijk over de angst voor de moderne wereld, verlatenheid en ongemak (al gaat ze in To Love and Be Loved ook op het relationele in).

In 2008 bracht Anne Clark na lange tijd een nieuw album uit. Op ‘The Smallest Acts of Kindness’ zijn zowel donkere als ook warme geluiden te horen.

Wie New Wave zegt moet ook Anne Clark zeggen, een pionier en icoon uit de New Wave periode van begin jaren ’80! Zij kwam me een ongezien concept: dansbare poëzie. Anne Clark is dan ook in eerste instantie poëet en daarnaast songwriter.

De kille elektronische beats van haar vroegere werk vormen de ideale soundtrack bij de melancholische en donkere teksten. Anne Clark wordt nog steeds door heel wat huidige elektronische artiesten geroemd voor haar pioniersrol die elektronische muziek volwassen hielp maken. Het zal dan ook niet verbazen dat onder andere ‘Our Darkness’ ontelbare keren gesampled en opnieuw gemixed werd.

Voor dit optreden bracht Anne Clark haar volledige band mee: live muzikanten en een mix elektronica, samples & loops. Het was dus een avond om naar uit te kijken voor de fans en de 24 nummers die ze bracht zorgden stuk voor stuk voor pure emoties en goedkeuren van het publiek. Het laatste bisnummer was ‘Sleeper in Metropolis’ en het publiek zag dat het goed was…

Tekst: Stephan Vermeulen – Foto’s: Dirk Van Elslande

 

 

 


verplicht

Reclame