gamesSoftware Reviews
interviewInterviews
fashionFashion
Previous Next
  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

• MOVIE REVIEW: Hotel Transsylvanië 3 (SPHE) + WEDSTRIJD

In de nieuwe animatiefilm Hotel Transsylvanië 3 reis je mee met onze favoriete monsterfamilie. Ze vieren vakantie aan boord van een luxe cruiseschip voor monsters. Drac kan eindelijk eens bijkomen van het drukke werk in zijn hotel. De familie doet mee aan alle leuke activiteiten aan boord en natuurlijk liggen ze…

• WEDSTRIJD: win 4x DVD van Hotel Transsylvanië 3 (SPHE)

• CADEAU TIPS – Boeken 2019

Met de boekenbeurs die net voorbij is en de feestdagen die voor de deur staan is het een ideaal moment om even stil te staan bij de grote en kleine geschenken voor de Sint en de kerstboom… Een boek is altijd een ideaal geschenk en dus wilden wij jullie een selectie…

Home » Boek reviews » CADEAU TIPS – Boeken 2019

gr2015-logo
Sfeer Groez 2015 (9)Als er maar één manier zou zijn om het festivalseizoen in te huldigen, dan is het sowieso GROEZROCK! De weergoden hadden besloten om dit heilige weekend te zegenen met goed weer, waardoor er een tijdelijke opklaring was boven een specifieke wei in Meerhout. En dat de organisatie er maar knap in slaagt om de prijs voor vijf jaar op rij hetzelfde te houden is ook steeds mooi meegenomen.ZAT 1 Joyce Manor (4)

Na een stevige party in de camping tent op donderdag vlogen we er vrijdag meteen in. Om 12u trapte JOYCE MANOR het festival in gang. Helaas was dit maar met een slakkengangetje. Ofwel hadden de jongens net als ons al een zware nacht achter de rug, ofwel stonden ze er maar kalmpjes bij. Echt overtuigd waren we niet (hoewel het zeker niet slecht was) want we kregen eerder het gevoel dat we naar een opener op Rock Werchter aan het luisteren waren. En laat dat nou net niet de bedoeling zijn.

ZAT 2 Set Thing Right (2)Op naar SET THINGS RIGHT, deze Belgische band blies onlangs vijf kaarsjes uit en verkochten zo de Kavka uit. Zeker verdiend dat deze jongens de kans kregen om op GROEZROCK te staan. Als de band blijft groeien zoals ze dat nu doet kunnen we binnenkort wel eens grote ogen gaan trekken.ZAT 3 Masked intrudo (7)

MASKED INTRUDER stond voor de tweede maal op GROEZ, en ook deze keer wisten ze enorm te overtuigen, toch was er een storende factor: GoPro. De heren gaven tijdens hun set een GoPro weg, hierdoor leek het wat alsof we naar een 40 minuten durende advertentie van GoPro keken met daarin een leuke band. Jammer wel, voor de rest waren ze zeker de moeite.

Net als MASKED INTRUDERS was ook WHITECHAPEL voor de tweede keer van de partij. Deze band bracht beenharde deathcore die door merg en been ging. Als je fan bent van het (zeer) zware kantje van de scene is WHITECHAPEL zo’n band waarbij je haren omhoog gaan staan als je ze live aan het werk ziet.

ZAT 5 Set It Off (4)Helemaal aan de andere kant zou je dan SET IF OFF vinden, deze band wint voornamelijk aan faam door zanger Cody Carson. Dat het publiek op de voorste rij voornamelijk uit meisjes rond de leeftijd van 16 bestond werd al snel duidelijk toen Cody nog maar soundcheckte en er uit volle borst gekrijst werd. Voor de rest een leuke band met catchy nummers.ZAT 6 While She Sleeps (5)

WHILE SHE SLEEPS zou geen introductie meer nodig moeten hebben. Deze band is in mijn ogen een van meest beloftevolle bands om uit te groeien tot een van de grootste in de metalcore scene. Net zoals altijd was de set enorm strak en zat de sfeer er goed in. En ook naast het podium zijn de jongens zeer vriendelijk. De al dan niet aanwezige invloed van alcohol laten we daarbij achterwege.

Ergens in die lijst prijkt STICK TO YOUR GUNS al even. Deze GROEZROCK-rotten brachten opnieuw een bezoekje aan het festival en wisten de IMPERICON STAGE volledig in te palmen. Moshen en cricle pits waren gegarandeerd.

ZAT 8 Atreyu (2)Een band die me eerst even wat misplaatst leek was ATRYU, na een pauze van ongeveer twee jaar is de band sinds kort weer actief bezig met muziek maken. Het publiek proberen ze nu klaar te stomen voor hun nieuwe plaat die er aankomt. De set was enorm goed, met klassiekers zoals Ex’s and Oh’s en Right Side Of The Bed. Ook heel leuk was hun cover ‘Shot Through The Heart’ van Bon Jovi. Hoewel wij van mening zijn dat Graspop deze band meer eer zou aandoen.

Iedereen kent het tragische verhaal van Mitch Luker, de sympathieke frontman van SUICIDE SILENCE. Destijds had niemand kunnen denken dat de band nog steeds zo groot is als ze nu zijn. Hernan Hermida van All Shall Perish nam destijds de uitdaging aan om het grote lege gat van Mitch te vullen. En dat hij dat met volle overtuiging doet werd hier nogmaals bewezen!

Nog een band met al wat GROEZROCK stage-ervaring is THE GHOST INSIDE. Voor de 4e keer verwelkomt het festival deze heren om opnieuw snoeiharde metalcore te brengen. Maar verre van dat deze band al gaat vervelen. De juiste dosis op het juiste moment is wat deze band doet slagen om het publiek helemaal wild te krijgen.

ZAT 10 Feed The Rhino (2)FEED THE RHINO is een Britse band die onlangs hun derde plaat ‘The Sorrow And The Sound’ uitbracht (review hier: REVIEW VIA DEZE LINK). Sinds dat ik de plaat beluisterde kon ik niet wachten om deze heren live aan het werk te zien. Na hun show kan ik alleen maar beamen dat het jammer was dat de band “maar” op de MacBeth stage stond, want de bom van energie die onder deze band zit laat niets van dit podium heel!ZAT 11 Lagwagon (2)

De avond is ondertussen gevallen en we komen meer in de buurt van de headliners en ouwe rotten in het vak. Op de mainstage kwam LAGWAGON, een band die ik al ken vanuit mijn prille beginjaren als rockfan. Met een nieuwe plaat onder de arm kwamen ze opnieuw naar GROEZ en bewezen opnieuw dat ze meesters zijn in het brengen van hypermelodieuze doch hoogstaande punkrock. De aftrap naar de finale op de Mainstage is van gang!

ZAT 12 Unearth (4)Even terug naar dat lijstje van de metalcore. Normaal zou UNEARTH een van de namen moeten zijn die je meteen te binnen schieten als je denkt aan de zware jongens binnen het genre. Eind vorig jaar brachten ze nog ‘Watchers Of Rule’ uit (REVIEW VIA DEZE LINK). UNEARTH zal wel meerdere nekken hebben doen knakken, zij het door te headbangen, te moshen of door een circle pit. Meer van dat!

Na enkele nummers besloten we toch om nog eens even terug te keren naar de MacBeth stage waar OBEY THE BRAVE ging afsluiten. De heren maakten er een denderende hardcore-party van ondanks het veel te kleine podium hiervoor. Liever zou ik hen zien op de Back To Basics stage (waar er geen frontstage is en je op het podium kan klimmen voor te stagediven). Hoewel het misschien té druk zou worden voor de security om het publiek in toom te houden dat nu al helemaal wild werd.ZAT 14 Pennywise (3)

Ondertussen maakte PENNYWISE zich klaar om de Main Stage te bestormen. Als je jezelf een fan noemt van punkrock en je deze band niet kent heb je iets grondig fout gedaan. De band profiteert niet van puur oude faam en bewees dat door vorig jaar hun 12e (!) plaat ‘Yesterdays’ uit te brengen. De band wordt in vergelijking met wat we vaak gewend zijn enkel maar steviger en beter in plaats van oud, sloom en uitgedoofd. Ondanks een iets mindere eerste helft van de set waren we toch tevreden van het geheel.

Ondertussen ging ik nog snel een kijkje nemen bij TITLE FIGHT op de Revenge Stage. Twee jaar geleden stonden ze op de toenmalige Etnies stage en sindsdien is er het een en het ander veranderd. De heren brachten nu een ietwat alternatieve punk in plaats van melodieuze hardcore maar wist toch nog te overtuigen.

Nadien wast het haasten om de laatste nummers van PENNYWISE nog mee te pikken. Verassend was hun cover ‘Stand By Me’ om overleden zanger Ben E. King te eren. En eindigden van hun set deden ze met ‘Bro Hymn’. He, wat had je dan gedacht?

ZAT 16 Social Distrotion (1)De laatste band van de avond was SOCIAL DISTORTION. Nog nooit eerder stonden ze op dit festival, dus werd het hoog tijd om Mike Ness en de zijnen thuis te laten komen op Groezrock, de ideale plek om het 25-jarig bestaan van hun ‘Social Distortion’ album te vieren. Altijd leuk om de groten van de punkrock live bezig te zien. Toch waren wij van mening dat PENNYWISE een beter afsluiter had geweest. Maar ach, deze band viert wat en stonden er voorheen nog nooit, we gunnen het hen.

Chelsea Kreemers, Foto's: Brent Schroeyens
copy ZALU

*