facebook netlog twitter
join
festivalsMusic Concerts and Festivals
productProduct Reviews
boekenBoek Reviews
movieMovie Reviews
gamesSoftware Reviews
coreTo The Core
musicMusic General
algemeenAlgemeen en Faits Divers
holebiHolebi News
theaterTheater en Cultuur
travelTravel
interviewInterviews
fashionFashion
Previous Next
  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • HIER GEWONNEN: 5x DUO ticket voor Het Zingpaleis (24/10 Hasselt)

    * * * GAME OVER * * * We wensen de 5 winnaars (Nan De Decker, Steph Munoz, David De Ryck, Sabine Leijnen en Magda De Wit) veel zingplezier! De winnaars zullen door de organisatie per mail gecontacteerd worden!

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CD REVIEW: Discobaar A Moeder – 2x dubbel CD (Universal)

    "VOLLE GAS" - de 1e dubbelcd van Discobaar A Moeder (Universal) is nog steeds overal te verkijgen! Vanaf 14/08 is "2de VITESSE" ook overal te koop: weer een dubbele compilatiecd bij Universal, maar deze keer met extra's: vocale intermezzo's én overal een klein presentje in verstopt! NOG NIEUWS: heel de zomer lang…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • INTERVIEW: Feed The Rhino zanger Lee Tobin

    FEED THE RHINO is een enorm stevige, en vooral energetische band! Met hun beukende metalcore, melodieuze elementen, catchy meezingers, technisch hoogstaande metal, zeer afwisselende zang- en brulpartijen en daaraan gekoppeld een energieke live-show spreken ze in eigen land al een enorm publiek aan en veroveren beetje bij beetje de rest…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • Welke brandblusser kies ik best om mijn woning te beveiligen? + PROMOAANBIEDING

    Welke brandblusser kies ik best om mijn woning te beveiligen? DewoFire brandbeveiliging is een toonzetter aangaande kwalitatieve brandwerende materialen. Zo zijn ze gespecialiseerd in verkoop en onderhoud van allerlei brandblussers, optische rook- en CO - melders – vuurdekens – haspels – signalisatie ed.…. Hun afzetmarkt is in hoofdzaak de KMO en de…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • (TATTOO) BOOK REVIEW: Eleven Fourteen Vol. 2 (Scorpion Front Publ.)

    ElevenFourteen Vol 2. is de bijdrage van meer dan 180 tattoo artiesten uit de hele wereld. Deze hardcover publicatie is voorzien van een voorwoord door de onberispelijke Aaron Coleman. Met pagina na pagina vol dynamische flashes heeft dit boek een carrière waarde van referentie. Een must have voor elke professionele…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • (TATTOO) BOOK REVIEW: Traditional American Tattoo Design: Where It Came From and Its Evolution (Schiffer publishing)

    (Englisch language bellow) De evolutie van tattoo kunst in America wordt uitgestald in 265 indrukwekkende originele tattoo flash bladen en inzichtgevende teksten geschreven door een tattoo artiest die op zichzelf heeft ontworpen sinds 1960. Militaire, religieuze, figuurlijke en dierlijke thema’s worden weergeven in de vele honderden ontwerpen -. Veranderingen in de…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • K’s Choice stelde hun stevigste album ooit voor! [fotospecial]

    Op woensdag 22 april stelde K’s Choice hun nieuwe album ‘The Phantom Cowboy’ live voor. ’s Avonds stelt K’s Choice hun nieuwe plaat voor op het release concert in de uitverkochte Zappa club in Antwerpen. Op Deezer kan je het nieuwe album nu al beluisteren en op iTunes krijg je al meteen…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • MOVIE REVIEW: Silicon Valley – seizoen 1 (WHV)

    Zowel Steve Jobs als Mark Zuckerberg trokken er ooit met hun boterhammendoos naar het werk, en het gebied bulkt van de knappe koppen. Ook regisseur Mike Judge (Office Space, King of the Hill, Beavis & Butt-Head) was er even tewerkgesteld, en met Silicon Valley schreef hij een bijzonder knappe en…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • FESTIVAL UPDATE: With Full Force XXII

    Het eerste weekend is standaard het Rock Werchter-weekend in ons Belgenlandje. Echter, aangezien ze een week zijn opgeschoven, waarbij ze Graspop meesleuren en onze aanwezigheid even in het gedrang brachten, én alweer ettelijke euro’s duurder zijn geworden, zijn wij heel tevreden om te melden dat wij die anders typische Werchter-periode…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CONCERT REPORT: Paaspop 2015 + FOTOSPECIAL

    Wie aan Pasen denkt, denkt vooral aan de eitjes rapen met de kindjes, de Paashaas met de Paasklokken en het verplichte rondje aan de familie op zondagmiddag. Gelukkig hebben ze in Nederland een alternatief te bieden voor wie geen liefhebber is van de feestdag. Sinds 1974 vindt in Schijndel het…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • HIER GEWONNEN: 5x familietickets voor de bioscoopfilm Bibi & Tina

    * * * GAME OVER * * * we wensen de winnaars veel kijkplezier! Bibi Blocksberg is een meisje met bijzondere krachten: ze is een heks. Met haar beste vriendin Tina brengt ze de zomervakantie door bij de manege. Samen gaan de twee iedere dag heerlijk paardrijden. Maar deze zomer zijn er…

Home » Afgelopen Wedstrijden » HIER GEWONNEN: 5x familietickets voor de bioscoopfilm Bibi & Tina
Download PDF

green-day-revolutionGreen Day brengt 4 jaar na hun trilogie ¡Uno!, ¡Dos! en ¡Tré! hun 12e studio album uit. De Amerikaanse verkiezingen staan voor de deur en er is kans op een nieuwe American idiot die gaat regeren, de teloorgang van de 21e eeuw is nog steeds volop aan de gang, en nadat de heren braafjes tot drie hebben geteld geven ze hun ongezouten mening met behulp van hun nummers, die door de radio zal geblazen zullen worden. In de hoop zo een revolutie te ontketenen. GREEN DAY is met “Revolution Radio” opnieuw de spreekbuis voor de protesterende jeugd die zich tegen de corrupte en gewelddadige maatschappij willen afzetten…rs-green-day-573649b5-53b3-43c5-91e6-858db92cfde0

SLOTSOM:

De opener van het album is “Somewhere Now”. De heren van GREEN DAY beginnen hier met een rock ballad die wat in de vijver zit van 21 GUNS, hoewel iets minder ‘schwung’ en contrast tussen de rustige en hevige stukken. “Bang Bang” was al eventjes gelost op ons als single. Het nummer is een typisch GREEN DAY nummer. Catchy punkrock met een boodschap, en eentje die zich in je hoofd nestelt en er voor zorgt dat je het melodietje verschillende dagen of weken zal nafluiten. Een op-en-top GREEN DAY nummer. Titletrack “Revolution Radio” is ook een enorm aanstekelijk nummer dat minstens zo lang kan blijven hangen als “Bang Bang”.

“Say Goodbye” heeft een enorm aangename groove en doet me wat denken aan de sound van bands zoals Black Keys. “Outlaws” is een pak rustiger, en gaat voornamelijk onder pianobegeleiding. De sound die ik hier hoor doet me voornamelijk terudenken aan hun 21st Century Breakdown. Wat braver en rustiger dan we vaak gewend zijn, en niet meteen een nummer dat er tussenuit springt of een publiekslieveling zal worden. Voor mij het minste nummer op dit album, maar toch klinkt het ook niet als ‘albumvulling’. “Bouncing Off The Wall” is weer wat opgewekter en doet me denken aan de gloriedagen van de punkrock in de jaren ’90 en begin ’00. Een catchy nummer waarin er geen climax aan te pas komt, maar eentje dat je meermaals kan beluisteren voordat het ook maar iets of wat begint te vervelen.

Met “Still Breathing” krijgen we een hele nieuwe stijl te horen die ik niet gewoon ben van Green Day. De openingsriff is énorm aangenaam. Niets heavy of punkrock, maar gewoon er “boenk op”! Wat dit nummer meteen tot een van mijn favorieten van dit album katapulteert. Het daaropvolgende “YoungBlood” is een geweldige combinatie en voortgang op “Still Breathing”. Het blijft een beetje in die vorige stijl, misschien doet het me wel ergens wat denken aan de punkrock van bands zoals Fall Out Boy en Good Charlotte. Maar is het rustige vervangen door net dat tikkeltje meer punkrock.

greenday001-1068x712-1068x552Met “Too Dumb To Die” wanen we ons weer even wat terug in het American Idiot-tijdperk. Het nummer zou zeker niet op het album misstaan hebben. Maar met “Troubled Times” krijgen we weer een nieuwere sound van GREEN DAY te horen. Nog steeds maatschappij bekritiserend, maar op een iets rustigere en modernere manier gebracht. Aangezien “Forever Now” uit drie aparte delen bestaat, moest ik meteen denken aan American Idiot waar Jesus Of Suburbia en Homecoming uit vijf delen bestond die samen één geheel maakten. Ook hier klinkt “Forever Now” als één geheel, maar toch hoor je steeds die lichte nuance waarin ze hun stijl wat aanpassen, zij het veel minder in your face als ze destijds op American Idiot deden. Vooral het 3e deel ‘Somewhere Now’ is een sterk stuk dat Green Day anno 2004 uitademt.

Afsluiten doen we met het ingetogen akoestische “Ordinary World”. Halverwege dacht ik door de heel korte pauze tussen de aanslagen van zijn gitaar dat het plots zou losbarsten. Maar ergens was ik ook tevreden dat het nummer zijn rustige zelve blijft en als een mooie fade out dient voor het hele album. Alsof GREEN DAY vrede heeft genomen met wat er zich nu allemaal afspeelt en ze er van uit gaan dat het maar een ‘ordinary world’ is, waarin alles wel op zijn pootjes terecht zal komen. Tevens is de cirkel rond na het rustige begin van het album. Als je van begin tot eind kijkt zal er altijd middenin wel een periode zijn van chaos en anarchie, maar alles dooft uit na verloop van tijd.

GREEN DAY gaat al jaren mee als een van de vaandeldragers van de punkrock. Hoewel de band album na album regelmatig bakken kritiek over zich heen krijgt (zij het over een andere muziekinvloed, hun kleding stijl, hun lyrics,…) kan je het moeilijk ontkennen dat de band er wel nog steeds staat en enorm deftige muziek aflevert. Keer op keer leiden ze een nieuwe lading punkrockers in hun strijd tegen de maatschappij. GREEN DAY is voor mij de band waarmee het allemaal begon, en ik ben persoonlijk enorm tevreden van dit album. Eentje dat ik nog vaak zal herbeluisteren en bij in mijn playlists zal voegen.

Favoriete nummers: Say Goodbye, Still Breathing, Youngblood

Release date: 7 oktober 2016

Brent Schroeyens
copy ZALUwarnermusic_logo_35-thumbs-up

 

 

 

 

Green Day – “Revolution Radio” (44:38)

  1. Somewhere Now (4:09)
  2. Bang Bang (3:24)
  3. Revolution Radio (3:00)
  4. Say Goodbye (3:39)
  5. Outlaws (5:02)
  6. Bouncing Off The Wall (2:40)
  7. Still Breathing (3:44)
  8. Youngblood (2:32)
  9. Too Dumb To Die (3:23)
  10. Troubled Times (3:04)
  11. Forever Now (6:52)
  12. I’m Freaking out (1:57)
  13. A Better Way To Die (1:47)
  • Somehwere Now (Reprise) (3:08)
  1. Ordinary World (3:02)

 

 

Line-Up:

Billie Joe Armstrong – lead vocals, guitars

Mike Dirnt – bass guitar, backing vocals

Tré Cool – drums, percussion, backing vocals

 

Discography

39/Smooth (1990)

Kerplunk (1992)

Dookie (1994)

Insomniac (1995)

Nimrod (1997)

Warning (2000)

American Idiot (2004)

21st Century Breakdown (2009)

¡Uno! (2012)

¡Dos! (2012)

¡Tré! (2012)

Revolution Radio (2016)

 

 

Green Day online:

www.greenday.com

www.facebook.com/GreenDay

https://twitter.com/GreenDay


*

Reclame