facebook netlog twitter
join
festivalsMusic Concerts and Festivals
productProduct Reviews
boekenBoek Reviews
movieMovie Reviews
gamesSoftware Reviews
coreTo The Core
musicMusic General
algemeenAlgemeen en Faits Divers
holebiHolebi News
theaterTheater en Cultuur
travelTravel
interviewInterviews
fashionFashion
Previous Next
  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • HIER GEWONNEN: 5x DUO ticket voor Het Zingpaleis (24/10 Hasselt)

    * * * GAME OVER * * * We wensen de 5 winnaars (Nan De Decker, Steph Munoz, David De Ryck, Sabine Leijnen en Magda De Wit) veel zingplezier! De winnaars zullen door de organisatie per mail gecontacteerd worden!

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CD REVIEW: Discobaar A Moeder – 2x dubbel CD (Universal)

    "VOLLE GAS" - de 1e dubbelcd van Discobaar A Moeder (Universal) is nog steeds overal te verkijgen! Vanaf 14/08 is "2de VITESSE" ook overal te koop: weer een dubbele compilatiecd bij Universal, maar deze keer met extra's: vocale intermezzo's én overal een klein presentje in verstopt! NOG NIEUWS: heel de zomer lang…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • INTERVIEW: Feed The Rhino zanger Lee Tobin

    FEED THE RHINO is een enorm stevige, en vooral energetische band! Met hun beukende metalcore, melodieuze elementen, catchy meezingers, technisch hoogstaande metal, zeer afwisselende zang- en brulpartijen en daaraan gekoppeld een energieke live-show spreken ze in eigen land al een enorm publiek aan en veroveren beetje bij beetje de rest…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • Welke brandblusser kies ik best om mijn woning te beveiligen? + PROMOAANBIEDING

    Welke brandblusser kies ik best om mijn woning te beveiligen? DewoFire brandbeveiliging is een toonzetter aangaande kwalitatieve brandwerende materialen. Zo zijn ze gespecialiseerd in verkoop en onderhoud van allerlei brandblussers, optische rook- en CO - melders – vuurdekens – haspels – signalisatie ed.…. Hun afzetmarkt is in hoofdzaak de KMO en de…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • (TATTOO) BOOK REVIEW: Eleven Fourteen Vol. 2 (Scorpion Front Publ.)

    ElevenFourteen Vol 2. is de bijdrage van meer dan 180 tattoo artiesten uit de hele wereld. Deze hardcover publicatie is voorzien van een voorwoord door de onberispelijke Aaron Coleman. Met pagina na pagina vol dynamische flashes heeft dit boek een carrière waarde van referentie. Een must have voor elke professionele…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • (TATTOO) BOOK REVIEW: Traditional American Tattoo Design: Where It Came From and Its Evolution (Schiffer publishing)

    (Englisch language bellow) De evolutie van tattoo kunst in America wordt uitgestald in 265 indrukwekkende originele tattoo flash bladen en inzichtgevende teksten geschreven door een tattoo artiest die op zichzelf heeft ontworpen sinds 1960. Militaire, religieuze, figuurlijke en dierlijke thema’s worden weergeven in de vele honderden ontwerpen -. Veranderingen in de…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • K’s Choice stelde hun stevigste album ooit voor! [fotospecial]

    Op woensdag 22 april stelde K’s Choice hun nieuwe album ‘The Phantom Cowboy’ live voor. ’s Avonds stelt K’s Choice hun nieuwe plaat voor op het release concert in de uitverkochte Zappa club in Antwerpen. Op Deezer kan je het nieuwe album nu al beluisteren en op iTunes krijg je al meteen…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • MOVIE REVIEW: Silicon Valley – seizoen 1 (WHV)

    Zowel Steve Jobs als Mark Zuckerberg trokken er ooit met hun boterhammendoos naar het werk, en het gebied bulkt van de knappe koppen. Ook regisseur Mike Judge (Office Space, King of the Hill, Beavis & Butt-Head) was er even tewerkgesteld, en met Silicon Valley schreef hij een bijzonder knappe en…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • FESTIVAL UPDATE: With Full Force XXII

    Het eerste weekend is standaard het Rock Werchter-weekend in ons Belgenlandje. Echter, aangezien ze een week zijn opgeschoven, waarbij ze Graspop meesleuren en onze aanwezigheid even in het gedrang brachten, én alweer ettelijke euro’s duurder zijn geworden, zijn wij heel tevreden om te melden dat wij die anders typische Werchter-periode…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CONCERT REPORT: Paaspop 2015 + FOTOSPECIAL

    Wie aan Pasen denkt, denkt vooral aan de eitjes rapen met de kindjes, de Paashaas met de Paasklokken en het verplichte rondje aan de familie op zondagmiddag. Gelukkig hebben ze in Nederland een alternatief te bieden voor wie geen liefhebber is van de feestdag. Sinds 1974 vindt in Schijndel het…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • HIER GEWONNEN: 5x familietickets voor de bioscoopfilm Bibi & Tina

    * * * GAME OVER * * * we wensen de winnaars veel kijkplezier! Bibi Blocksberg is een meisje met bijzondere krachten: ze is een heks. Met haar beste vriendin Tina brengt ze de zomervakantie door bij de manege. Samen gaan de twee iedere dag heerlijk paardrijden. Maar deze zomer zijn er…

Home » Afgelopen Wedstrijden » HIER GEWONNEN: 5x familietickets voor de bioscoopfilm Bibi & Tina
Download PDF

delicious_rock_noise_-_coverCOMIC BOOKS.  BOREDOM.  ROCK N ROLL. VIDEO GAMES.  MISFITS.  RAMONES.  WEEZER. THE MIDDLE OF AMERICA. THE MIDDLE OF NOWHERE. NIRVANA. PIZZA. DAD’S RECORD COLLECTION. SKATEBOARDS. AFROPUNK. MORE PIZZA.

EEN QUEESTE OM VALSE ROCK TE EINDIGEN

Dat is RADKEY in een notedop. Def: Rad-Key. Zoals in: “the key tot Rad-Ness”. Dat is wat je krijgt wanneer de naald de kunststof van je CD raakt met Radkey. Het is het geluid van de rock aangescherpt tot zijn oorspronkelijke essentie. Geknald over 15 tracks, met dank aan de Broeders Radke (de bandnaam is een spin op hun gezamenlijke achternaam): 23-jarige gitarist en Danzig-achtige zanger, Dee Radke, 21-jarige bassist Jesaja en 19-jarige drummer, Solomon. RADKEY’s Another Century debuut, “Delicious Rock Noise” is het zeldzame soort power-riffende rock n ‘roll fenomeen dat letterlijk uit je luidsprekers ontploft vanaf de minuut dat openingsnummer, “Dark Black Makeup” als een mokkende bende van ontevreden tieners op een goth-punk rampage voorbijkomt.

Zoals elke grote rockband, is het gas in de tank RADKEY een wil om te rocken op hun voorwaarden. Als pre-tieners opgroeien in de Nowheresville van Sint Joseph, Missouri, schreven ze zich in voor de rock n roll middelbare school als hun vluchtticket. Met hun muziek geobsedeerde vader-en-voormalige Wal-Mart werknemer, Matt Radke als road manager, speelden de broers hun eerste show waarbij ze openden voor Fishbone in 2011 en hebben ze sind toen niet meer terug achter zich gekeken.

Het busje van de familie donderde doorheen de hele natie, banden verslijtend en insecten splatshen op de voorruit. Waarbij de backstory van de drie Afro-Amerikaanse broers, opgegroeid op hun vader’s vinyl collectie, elke nacht werd overschaduwd als de band het publiek ademloos verliet met een rommelige punk-n-roll rel van hun eigen.

SLOTSOM:

Opener van dit album is ‘Dark Black Makeup’. Ik hoor meteen een veel volwassenere zang en sound dan ik initieel verwacht had, aangezien RADKEY mij tot heden onbekend was. Het nummer is geen muzikale hoogvlieger, maar wel meteen eentje waarvan de melodie zich met gemak in je achterhoofd nestelt. ‘Romance Dawn’ is een klepper van formaat, met een groovy basdrum beat wordt het nummer ingezet en barst los tot een rocknummer van jewelste. Al snel wordt het tempo nog een pak omhoog gedreven en gaat het trio er volop tegenaan. De lyrics zijn niet zo wauw, maar storen doet het niet. Hier toont de zanger meteen ook wat meer virtuositeit inzake zijn stem.radkey_logo

De melodie van ‘Love Spills’ lijkt wat op die van ‘Romance Dawn’ in het begin. Het tempo is ietsje minder, maar evenzeer een enorm deftig rocknummer. Dit is voor mij zo’n typisch nummer dat het hele publiek meeschreeuwt op festivals wanneer de heren wat aan faam verwerft hebben. “Parade It” teert voor op de liefde als onderwerp van het nummer. Hiermee behalen de heren van RADKEY een mooie drie op drie van opeenvolgende rocknummers.

‘Best Friends’ is ook een degelijk nummer, hoewel wat minder imposant als zijn voorgangers. Het daarop volgende ‘Le Song’ springt er dan weer wat bovenuit. Het tempo en de distortion worden wat opengedraaid en de heren zijn van zin een ravage aan te richten en niets meer heel te laten na dit nummer te hebben gespeeld.

‘Hunger Pain’ is het eerste nummer waar de band eindelijk wat gas terugneemt. Het daaropvolgende nummer ‘Feed My Brain’ gaat oer het onderwijs en hoe ze door een leerkracht gevoed willen worden met informatie. Het klinkt al terug wat steviger maar de chorus blijft wat ingetogen. ‘Sank’ begint al terug wat op te bouwen. Qua tempo nog steeds wat traag, maar het nummer beukt wel tegen een slakkengang voorbij.

En wie zegt er dat drummers te weinig aandacht krijgen? Van RADKEY krijgt Solomon zelfs zijn eigen nummer; met de passende titel ‘Song of Solomon’. Dat de persoon in kwestie met wat zelfspot overweg kan krijgen we hier maar al te duidelijk voorgeschoteld. Zo bevat de tekst “I’m a lazy drop out / I’m a failure soaking in himself / I’m a loser sleeping on your couch / I’m a selfish asshole / I’m the one that’s causing on your stress”.

Wat anders van gitaarsound was ‘Evil Doer’, hoewel dit ook zo kan lijken door de 2 vorige nummers die wat meer laid-back waren. En gelukkig voor mij blijven ze inzetten op het stevigere gitaarwerk. Met ‘Glore’ leveren de heren een kort en krachtig rocknummer van net boven de 2 minuten af. ‘Feel’ is na ‘Glore’ een toch wat minder overtuigend nummer. Uiteraard is het met 15 nummers niet verwonderlijk dat er eens wat minders tussen zit. De twee laatste nummers zijn duidelijk comic book geïnspireerd en gaan getiteld ‘Marvel’ en ‘Teen Titans Theme’. Wel nog twee goede en kwaliteitsvolle rocknummers op mee af te sluiten.

RADKEY is in het algemeen een uiterst aangename rockband, en eentje die ik zeker live eens wil aanschouwen. Hun album “Delicious Rock Noise” is over de gehele lijn een enorm leuke plaat om te beluisteren. Naar mijn mening mocht de zang iets minder monotoon zijn, in de zin van dat ik denk dat Dee veel meer kan met zijn stem dan wat hij hier meestal toont. Desondanks leveren deze drie jonge heren een album af waar veel ouderen nog iets van zouden kunnen leren.

Favoriete nummers: Romance Dawn, Love Spills & Le Song

Release date: 11 november 2016

Brent Schroeyens
copy ZALUlogo century media

4-thumbs-up

Radkey  – “Delicious Rock Noise” (48:29)

  1. Dark Black Makeup (3:49)
  2. Romance Dawn (4:21)
  3. Love Spills (3:31)
  4. Parade It (3:08)
  5. Best Friends (3:46)
  6. Le Song (2:11)
  7. Hunger Pain (3:27)
  8. Feed My Brain (3:45)
  9. Sank (3:13)
  10. Song of Solomon (2:44)
  11. Evil Doer (3:27)
  12. Glore (2:05)
  13. Feel (2:35)
  14. Marvel (3:38)
  15. Teen Titans Theme (2:43)

 

Line-Up:

Dee – Guitar & Vocals

Isaiah – Bass & Backing Vocals

Solomon – Drums

 

Discography

Cat & Mouse – EP (2013)

Devil Fruit – EP (2013)

Dark Black Makeup (2015)

Delicious Rock Noise (2016)

 

 

 RADKEY online:

www.radkey.net

www.facebook.com/radkeyband

www.instagram.com/radkeyrock

twitter.com/Radkey

www.youtube.com/user/RADKEYVideo


*

Reclame