gamesSoftware Reviews
interviewInterviews
fashionFashion
Previous Next
  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

• MOVIE REVIEW: Hotel Transsylvanië 3 (SPHE) + WEDSTRIJD

In de nieuwe animatiefilm Hotel Transsylvanië 3 reis je mee met onze favoriete monsterfamilie. Ze vieren vakantie aan boord van een luxe cruiseschip voor monsters. Drac kan eindelijk eens bijkomen van het drukke werk in zijn hotel. De familie doet mee aan alle leuke activiteiten aan boord en natuurlijk liggen ze…

• WEDSTRIJD: win 4x DVD van Hotel Transsylvanië 3 (SPHE)

• CADEAU TIPS – Boeken 2019

Met de boekenbeurs die net voorbij is en de feestdagen die voor de deur staan is het een ideaal moment om even stil te staan bij de grote en kleine geschenken voor de Sint en de kerstboom… Een boek is altijd een ideaal geschenk en dus wilden wij jullie een selectie…

Home » Boek reviews » CADEAU TIPS – Boeken 2019

Sinds hun oprichting in 2017 heeft het Australische/Amerikaanse hardcore outfit DEEZ NUTS zich met de 4 albums al goed op de kaart geplaatst, waarvan het laatste de knaller van formaat “Word Is Bond” (2015) was. Nadien heeft dit viertal het jaar nadien liggen touren doorheen Rusland, Europa, Noord-Amerika en Australië. Maar dus ook al een nieuwe full-length kunnen schrijven. “We reisden de hele wereld non-stop”, zegt JJ Peters. “Met een aantal van onze oudste vrienden. En we hebben er een heleboel nieuwe bij ook. We hebben tevens allemaal wel te kampen gekregen met successen en mislukkingen in ons persoonlijke leven en het bedrijfsleven. Sommigen van ons hebben gehouden. Sommigen van ons hebben verloren. Gelukkig hebben we alles overleeft om het verhaal op “Binge & Purgatory” te vertellen.”

Met “Binge & Purgatory” keert DEEZ NUTS terug naar hun hardcore roots. Waar “Word is Bond” heel manisch, intens en aggressief was, in deze plaat veel zwaarder doch melodisch, maar ook beknopter en weloverwogen. Het album telt 12 nummer, gebundeld in een 32 minuten vol potige riffs, wilde tempo’s, de gekende shout outs en opvliegende woede uitbarstingen.

Hoewel opener ‘Binge’ rustig  van start gaat en tot tweemaal toe opbouwt naar een pseude-explosie, en dit in slechts 50 seconden, zitten we met ‘Purgatory’ meteen aan een nummer dat DEEZ NUTS ademt. Een stevige riff met die typerende vocals van JJ Peters, samen met wat gang vocals hier en daar. Lekker heavy en toch meteen die groove, dat je onmogelijk zal kunnen stilzitten doorheen dit gehele album.

Voor ‘Antidote’ tikte JJ even op de schouder van vriend en collega Terror-frontman Scott Vogel. En wat een knaller is me dit! De vocals van Scott komen pas laat in het nummer voor, maar geven wel een extra dimensie en versterken het enorm. Ook “Commas & Zeros” en het daaropvolgende nummer “Break Out” zijn stevig nummers met die ideale mix van heavy en groove. DEEZ NUTS werd in het verleden al vaak afgedaan als een party band of image band, maar met dit album bewijzen ze opnieuw dat ze enorm veranderd zijn ten opzichte van hun begin jaren. De band neemt zichzelf nu echt wel serieus en verwacht dit ook van anderen.  Dit album draait rond de lifestyle die samenhangt met het leven van bands zoals DEEZ NUTS. Ze zijn constant aan het touren en spelen tot het uiterste, met vaak de gevolgen die pas veel later komen. Ook zij kampen met heimwee en missen veel zaken door hun intense tourschema.

Al deze zaken zijn dan ook thema’s die je hoort terugkomen op dit album. Zoals JJ Peters het zelf zegt: “Ik heb eindelijk mezelf toegestaan om precies te schrijven wat ik wil. Niet de dingen eenvoudiger maken in het belang van een eenvoudige sing-a-long. Ook voelde ik niet de behoefte om verplichte party teksten te schrijven. De muziek zelf is een feest. Mijn teksten delven een beetje dieper deze keer.”

Na dit korte intermezzo vliegen we er meteen weer in met ‘Discord’. Bij mij een ideaal voorbeeld om aan mensen te tonen die niet bekend zouden zijn met DEEZ NUTS. Ik ben sowieso al meer een liefhebber van melodische partijen. Voor ‘Lessons Learned’ ging DEEZ NUTS opnieuw aankloppen voor guest-vocals. Ditmaal bij Jamey Jasta van Hatebreed. Zoals we al zou kunnen vermoeden is dit een enorm heavy nummer.

Met “Binge & Purgatory” zal DEEZ NUTS nog een hele resem nieuwe fans voor zich kunnen winnen. En dat is ook waar ze op hopen. Dit album is een open uitnodiging voor iedereen.

“Ik wil dat de fans iets vinden waar ze zich in kunnen herkennen, zodat ze zich niet alleen voelen over een onderwerp dat ik heb aangekaart. Ik wil dat ze het gevoel krijgen dat ze me een beetje beter hebben leren kennen. En ik wil dat ze de drang voelen om dit opnieuw en opnieuw te luisteren. Als dat zo is, kom en deel die energie met ons op een show.” – JJ Peters

Favoriete nummers: Discord, Lessons Learned & For What It’s Worth

Release date: 7 april 2017

Deez Nuts  – “Binge & Purgatory” (32:16)