facebook netlog twitter
join
festivalsMusic Concerts and Festivals
productProduct Reviews
boekenBoek Reviews
movieMovie Reviews
gamesSoftware Reviews
coreTo The Core
musicMusic General
algemeenAlgemeen en Faits Divers
holebiHolebi News
theaterTheater en Cultuur
travelTravel
interviewInterviews
fashionFashion
Previous Next
  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • MOVIE REVIEW: Hotel Transsylvanië 3 (SPHE) + WEDSTRIJD

    In de nieuwe animatiefilm Hotel Transsylvanië 3 reis je mee met onze favoriete monsterfamilie. Ze vieren vakantie aan boord van een luxe cruiseschip voor monsters. Drac kan eindelijk eens bijkomen van het drukke werk in zijn hotel. De familie doet mee aan alle leuke activiteiten aan boord en natuurlijk liggen ze…

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • WEDSTRIJD: win 4x DVD van Hotel Transsylvanië 3 (SPHE)

  • Maak kennis met ZALU. Met passie voor media, voor sterke merken en voor u, de lezer, bieden wij u een krachtig online medium voor nieuws en wedstrijden.

    ZALU biedt ruimte aan leuke weetjes, sterke productpresentaties, recensies, travel, health, cultuur, sport, lifestyle, …

    Door te kiezen voor een gevarieerde programmering kunnen we een breed publiek op haar wenken bedienen zonder onze identiteit uit het oog te verliezen.

    ZALU heeft een unieke doelgroep. Niet alleen de trendsettende en welvarende doelgroep; maar we sluiten ook naadloos aan op de focusgroep jeugd en jongeren. De continue van de individuele hits en abonnees op de nieuwsbrief en het toenemende interesse in de site bieden perspectief om uw merk/product prominent te positioneren in deze marktsegmenten.

  • CADEAU TIPS – Boeken 2019

    Met de boekenbeurs die net voorbij is en de feestdagen die voor de deur staan is het een ideaal moment om even stil te staan bij de grote en kleine geschenken voor de Sint en de kerstboom… Een boek is altijd een ideaal geschenk en dus wilden wij jullie een selectie…

Home » Boek reviews » CADEAU TIPS – Boeken 2019
Download PDF

Vintage Tattoo Flash“Tattoo flash” is the term for the printed or hand-drawn tattoo designs found on the walls and binders of tattoo shops that walk-in customers can select from. Flash is either drawn by individual tattoo artists for display in their own shops, or traded for or bought from other artists and distributors. Once exclusively hand-drawn, original tattoo flash has largely been replaced by professional “flash artists” who sell prints of copyrighted flash at tattoo conventions and online. Vintage, hand-drawn flash is incredibly difficult to come by, and collectors and enthusiasts alike devour any new discoveries of long-lost original flash.

Renowned outlaw tattooist and author Jonathan Shaw owns one of the largest collections of vintage tattoo flash in the world, and Vintage Tattoo Flash is an incredibly rich overview of the early years of American flash art. Vintage Tattoo Flash spans the first roughly 75 years of American tattooing from the 1900s Bowery to 50s Texas, and from the Pike in the 60s to the development of the first black and grey, single-needle tattooing in LA in the 70s. The book lovingly reproduces entirely unpublished sheets of original flash from the likes of Bob Shaw, Zeke Owen, Tex Rowe, Ted Inman, Ace Harlyn, Ed Smith, Paul Rogers, the Moskowitz brothers, and many, many others relatively known and unknown.

Electric tattooing as we know it today was invented in New York City at the turn of the 19th century. In the first days of American tattooing, tattoos were primarily worn by sailors and soldiers, outlaws and outsiders. The visual language of what came to be known as “traditional tattooing” was developed in those early days on the Bowery and catered to the interests of the clientele. Common imagery that soon became canon included sailing ships, women, hearts, roses, daggers, eagles, dragons, wolves, panthers, skulls, crosses, and popular cartoon characters of the era. The first tattooists also figured out that using bold outlines, complimented by solid color and smooth shading, was the proper technique for creating art on a body that would look good forever. In the over 100 years since then, techniques and styles have evolved, and the customer base has expanded, but the core subject matter and philosophy developed at the dawn of electric tattooing has persisted as perennial favorites through the modern era.

Jonathan Shaw is a world traveling outlaw artist, novelist, blogger, head doctor, anti-folk hero, whorehouse philosopher, legendary tattoo master, and notorious innovator and creator of underground art. Shaw was born in NY to big band legend Artie Shaw and movie star Doris Dowling, and was raised in LA where he learned to tattoo on the legendary Pike boardwalk from old-school California masters. After running with the likes of Jim Morrison, the Manson Family, and Charles Bukowski, he fell prey to heroin addiction and a life of crime. He finally left 1970s Hollywood to travel the world and founded Fun City, the first street tattoo shop in NYC since tattooing was decriminalized in the 1960s.

phbookslogo

Tattoos / Ink Art / Americana
Hardcover, 12 x 10-1/2 inches, 256 pages
ISBN: 978-1-57687-769-2, $60.00 US/CAN


*

Reclame