woensdag, januari 22

GAME REVIEW: The Evil Within (Bethesda)

TEW3Inleiding

Shinji Mikami, de vader van de survival horror, is terug om The Evil Within te regisseren – een spel waarin je de perfecte mix van en horror en actie zal beleven. Dompel jezelf onder in een angstwekkende wereld, waar onvoorstelbare horror, wrede vallen en bijna ondraaglijke spanning je zenuwen op de proef stellen. Vecht voor je leven tegen haast onverslaanbare vijanden en ervaar intense angst in dit complexe verhaal met uiterst verfijnde omgevingen.TEW1

Verhaal

Resident Evil, was de grondlegger van de survival horror games. De piek van de games was voor velen te vinden in het 4e deel. Ook in deze game is er een duidelijke invloed van Resident Evil te voelen. Een spannende game door de donkere gangen van vervallen krotten, riolen, bossen en een ziekenhuis waar het hem allemaal om draait. Detective Sebastian wordt gevraagd in het hospitaal voor enkele moorden. Wij volgden hem…

De hallen van het ziekenhuis liggen vol met lijken en op de camerabeelden zie je een mysterieuze man die nog meer mensen uitmoord. Tijdens je tocht doorheen dit proces zal je gruwelijke taferelen te zien krijgen. Op een gegeven moment walg je echt van bepaalde personages of situaties. Vrijwel elke vijand zit verwikkeld in prikkeldraad of bevind zich in staat van ontbinding.

TEW2Graphics

De game biedt prachtig afgewerkte graphics die op hun beurt voor een enorme spanning zorgen. Deze mooie graphics zorgen ervoor dat je echt deelneemt aan de game. Je zit er precies zelf in en moet al deze missies doorkomen om te overleven.

Sound
We krijgen enkele prachtige geluidseffecten voorgeschoteld die ervoor zorgen dat de spanning een heel stuk opgedreven wordt. De melancholische muziek zorgt voor een totaal beeld en maakt het geheel af!TEW5

The evil within mag uitgeroepen worden tot een van de beste horror/survival games van de afgelopen jaren als je het mij vraagt. Met een gemiddelde speeltijd van 15-20u, ben je wel even zoet in dit meeslepende verhaal. Het verhaal zwakt een beetje af na verloop van tijd, dit komt mede omdat je “gewend” geraakt aan de lijken, mensen in staat van ontbinding enz. Naar het eind van de game wordt het verhaal weer helemaal opgekrikt wat je tot een apotheose brengt van jewelste! Een aanrader voor elke Resident Evil fan!

TEW4Pluspunten
+ Zuivere, survival horror
+ 15 hoofdstukken met na elk hoofdstuk een eindbaasgevecht