maandag, mei 20

GAME REVIEW: F1 2012

Verkrijgbaar op PS3, PC en Xbox 360 (onze testversie)

De snelste rondetijd neerzetten, perfecte stuurbeheersing in elke bocht en een goed afgestemde motor zijn slechts enkele elementen van cruciaal belang in het echte Formule 1 circus! En ook in deze game vitale elementen want als je niet die perfecte lijn vind in die ene bocht of foutief remt kan je dat de podiumplaats kosten.

Formule 1-school

Leren is voor de makers van F1 2012 duidelijk een belangrijk aspect! In deze gale gaat het naast het racen voornamelijk ook rondom het gebeuren om het racen. Zo heb je om te starten de Young Drivers Test: Als je het spel voor het eerst opstart, word je direct naar deze test geleid die je twee dagen met wat simpele tests voorschotelt. Hoe je presteert tijdens die tests hebben invloed op bv welke teams je later een contract aanbieden. Dat deze test verplicht is kan misschien wel een (kleine) afknapper zijn voor de ‘die hard’ F1 gaming fans…

Champions Mode:

De nieuwe Champions Mode bied de gamer een leuke extra uitdaging: Deze mode laat je het opnemen tegen de zes wereldkampioenen uit de F1 wereld. Elke van deze kampioenen heeft zijn eigen unieke uitdaging klaarstaan voor de speler en zorgt dus voor heel wat extra spanning en meer speeltijd.

Season Challenge:

De compleet nieuwe ‘Season Challenge’ is eigenlijk geen simulatie van het Formule 1-seizoen, maar heeft meer weg van een laddercompetitie. Je werkt 10 races af en daarbij kies je steeds zelf een rivaal uit die je twee keer moet verslaan om zijn plaats in zijn team over te nemen. Zo werk je jezelf dus naar boven tot je zelf bij het snelste team zit!

Online Gaming:

De online spelmodus is uitgebreid en zal de virtuele racers lang plezier verschaffen! Wel opletten dat niet iedereen zoals jij waarde hecht aan een perfecte race en zo crashes van onervaren of ongeïnteresseerde online tegenspelers voor frustratie kunnen zorgen! Dit is vooral van toepassing in de Quick Races, waar jij zelf geen van de instellingen kan aanpassen.

De weersomstandigheden:

Veranderende weersomstandigheden is zeker geen nieuw element in racespelletjes maar in F1 2012: WOW! Deze game gooit alles wat de weergoden hebben in de ring, dus als je midden in een race de perfecte banden op hebt liggen krijg je plots een waanzinnige stortbui over je heen en glijd je enkel nog van links naar rechts… (gelukkig enkel over het beeldscherm) Dus dan is het naar de pits ‘schuiven’ en de goede beslissing nemen voor de nieuwe bandenkeuze.

Deze game is bijna te uitgebreid om ‘even snel’ te reviewen! Boordevol meeslepende momenten staat F1 2012 garant voor werkelijk UREN spelplezier! Zoals mag verwacht worden van een F1-game is het de perfecte oplossing voor adrenalinejunkies… Het grafische niveau is (net zoals de voorganger) erg hoog wat uiteraard duidelijk tot de goede gameervaring bijdraagt. Er is duidelijk aandacht aan de details besteed tot op een niveau dat zelfs de niet racinggame fans bleven kijken om van al die details te genieten, klasse werk dus! Als je daaraan toevoegt dat het totale spel heel soepel loopt heb je op enkele kleinigheidjes na de perfecte race game!

PLUSPUNTEN:

+ Raceervaring IDEAAL
+ Details van enorm hoge kwaliteit