zaterdag, juli 20

‘Live Positive’-campagne sluit af met bekende homokoppen Hiv is dagdagelijkse realiteit in het leven van homo’s

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

De ‘Live Positive’-campagne die van start ging voorjaar 2010, is de grootste campagne die Sensoa ooit ontwikkelde voor homomannen.  Op 23 november verschijnt de laatste reeks affiches van de campagne, ditmaal met B.V.’s  Bekende koppen zoals radiomaker Sven Pichal en societyjournalist Showbizz Bart vertellen waarom zij veilig vrijen belangrijk vinden.

De eerste affiches van deze campagne verschenen onder het motto ‘Think Positive’.  Sensoa wilde hiermee homomannen laten nadenken over wat het voor hun leven betekent dat 1 op 20 Vlaamse homo’s hiv heeft.  Later volgden nog affiches onder het motto ‘Love Positive’ (condoomgebruik), ‘Act Positive’ (testen op hiv en soa) en ‘Talk Positive’ (praten met je partner(s) over hiv).

‘Live Positive’ is het vijfde en laatste luik van deze ambitieuze campagne.  Op vorige affiches en in filmpjes op de website www.livepositive.be vertelden homo’s van verschillen leeftijden over hoe ze denken over condooms, testen en relaties.  In de laatste reeks affiches komen mannen aan het woord die enige faam genieten in en buiten de homogemeenschap. 

Ondermeer pornoacteur Philippe Delvaux,  çavaria-coördinator Yves Aerts en Luc Cuypers, de nieuwe Mr. Leather Belgium tonen dat hiv in hun levens een realiteit is, waar ze rekening mee houden.  Yves Aerts vindt condoomgebruik even evident als een autogordel dragen, Luc Cuypers bekent dat hij zowel van leer als van rubber houdt.  De jongste in de rij is porn star Philippe Delvaux, die neen zegt aan bareback porno.  Gebruikt hij ook altijd condooms wanneer de filmspots gedoofd zijn?  Hij vertelt het allemaal in een openhartig interview op de campagnesite www.livepositive.be

Ook societyjournalist Showbizz Bart maakt een opgemerkte verschijning met zijn dress code voor een geslaagde afterparty…  Even opmerkelijk is Sven Pichal, radiomaker en voorzitter van Het Roze Huis in Antwerpen.  ‘Als 1op 20 homo’s leeft met hiv, leven we allemaal met hiv’, stelt hij. Eerder al werkte Sven mee aan een televisie- en radioclip voor de campagne ‘Live Positive’. Wie het clipje op tv miste, kan nog gaan kijken op www.mannenseks.be  en www.livepositive.be

Alle foto’s, uitspraken en interviews van de B.V.’s zijn te ontdekken op www.livepositive.be De vorige delen van de campagne zijn ook terug te vinden op deze site.

Share.

About Author

Leave A Reply

*