zaterdag, april 20

#StandardEvolved: Opel start campagne met GT X Experimental

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
  • Duidelijke boodschap: “De norm evolueert! De Opel GT X Experimental”
  • Gedurfde campagne: online clips combineren moderne tijdgeest met merkvisie
  • Duits, toegankelijk, opwindend: trendsettend merkconcept benadrukt Opels waarden

Opel gaat als merk een boeiende toekomst tegemoet en legt nieuwe standaarden op met de GT X Experimental. Het merkconcept belichaamt de waarden en visies van Opel, maar geeft ook al een idee van hoe toekomstige modellen eruit zullen zien: gedurfde, pure verschijningen die tegelijkertijd aantrekkelijk, toegankelijk en klantgericht zijn. Opel koppelt die merkvisie nu aan een duidelijke en kosmopolitische houding in de nieuwe campagne ‘#StandardEvolved’ die online en op de sociale media te zien is.

In samenwerking met VICE Brand Solutions trok Opel door de straten van Berlijn, op zoek naar millennials die met beide voeten in de maatschappij staan en de diversiteit van Duitsland weerspiegelen – van de Braziliaanse grafisch designer Rafa en de Beierse tatoeagekunstenaar Max tot modeontwerpers Daniel en Don. Ze hebben allen een menselijke, kosmopolitische en tolerante houding gemeenschappelijk. Daarom passen ze perfect bij het merkimago van Opel, dat gedurfd en puur is, maar ook toegankelijk en opwindend. Net als de GT X Experimental.

“Waar ze ook wonen of waar ze ook vandaan komen, onze klanten zijn ons kompas bij alles wat we doen. Baanbrekende technologieën ter beschikking stellen van iedereen is al 120 jaar lang de drijfveer achter Opels autogeschiedenis. De Opel GT X Experimental bouwt verder op deze traditie en toont onze nieuwe, gedurfde visie voor de toekomst van het merk”, zegt Tobias Gubitz, Opel Director Brand Strategy & Marketing Communications.

Van standaard naar #StandardEvolved: de toekomst is voor iedereen!

Al 120 jaar lang maakt Opel trendsettende ontwikkelingen in de autosector beschikbaar voor een breed publiek. De autoproducent uit Rüsselsheim democratiseert innovatieve technologie, trouw aan zijn credo: “De toekomst is voor iedereen”. Tegelijkertijd is Opel onbetwisbaar een merk met Duitse roots. Ook dat is altijd een standaard geweest bij Opel. De beste Duitse tradities – uitstekende engineering, fascinatie voor precisie, functionaliteit, kwaliteit en betrouwbaarheid – vallen nu samen met een vriendelijke en kosmopolitische houding samen met een inspirerendre stijl. Zo herdefinieert Opel zijn standaards. En de GT X Experimental belichaamt met zijn technologieën en emotionele design de waarden van een modern, vooruitstrevend Duitsland. Dat is de boodschap van de nieuwe Opel-campagne #StandardEvolved, die nu zowel te zien is op socialemediakanalen – van Facebook over Twitter en Instagram tot YouTube – als op de website #StandardEvolved en in het VICE‑netwerk. Dankzij de samenwerking met VICE Brand Solutions, het mediamerk voor jongeren, kan Opel nieuwe groepen kopers aanspreken. VICE bereikt met zijn bekroonde inhoud meer dan zeven miljoen personen op alle platformen en via alle kanalen.

Gedurfde, kosmopolitische cultuur beïnvloedt mensen en mobiliteit

In de campagne toont Opel in zijn videoclips en posts waarden en mensen die voor een nieuwe, moderne tijdgeest in Duitsland staan: jongeren die op het eerste gezicht niet tot de mainstream behoren, maar toch midden in de maatschappij staan en standaarden ontwikkelen door hun unieke karakter. “Ik wil de perceptie van mensen veranderen en hen confronteren met het ongewone. Zo ontstaat aanvaarding”, zegt tatoeagekunstenaar Max. Alle gezichten van de campagne zijn het erover eens dat dit het kenteken van een kosmopolitische cultuur is. “Duitsland betekent vrijheid. Het maakt niet uit waar men vandaan komt. Men kan zich kleden zoals men wil. Men kan kussen wie men wil. En dat is oké.”

Gedurfd, duidelijk, direct maar tegelijkertijd vriendelijk en emotioneel. Niet alleen de nieuwe samenlevingsnormen worden door deze waarden gedefinieerd. Het symbool hiervoor in de autosector is de Opel GT X Experimental. Opel wil de campagne gebruiken om de toekomstvisie van het bedrijf toe te lichten met behulp van het merkconcept. Net zoals een samenleving die voortdurend evolueert, geeft de GT X Experimental een vooruitblik op hoe de Opel-modellen er zullen uitzien vanaf half de jaren 2020, en hoe ze het leven gemakkelijker gaan maken met hun design en technologie. Duidelijke lijnen, een gedurfd design design met de kenmerkende Opel Compass en Opel Vizor en met discrete technologieën die alleen zichtbaar worden wanneer dat nodig is. De GT X Experimental focust op de essentie, op wat echt telt en de bestuurder werkelijk helpt. Het nieuwe merkconcept van Opel weerspiegelt dus de intenties van de millennials die meewerkten aan de campagne, door te tonen wat mogelijk is en om de maatschappij te openen voor het nieuwe.

Share.

About Author

Leave A Reply

*