woensdag, mei 22

DVD REVIEW: God Bless America

god bless america cover

1337356264_gbaFrank (Joel Murray) denkt dat hij een terminale ziekte heeft en heeft genoeg van het leven omdat alles hem tegenzit. Het is dat moment dat hij er voor kiest om zelf in actie te komen en de mensen waarvan hij vindt dat ze het niet meer verdienen om te leven te vermoorden. Tijdens deze kruistocht tegen de oppervlakkigheid ontmoet hij Roxy, een 16-jarig meisje dat mededader wordt.godblessamerica_03_large

Regie: Bobcat Goldthwait – Cast: Joel Murray (Frank), Tara Lynne Barr (Roxy), Melinda Page Hamilton (Alison), Mackenzie Brooke Smith (Ava), Rich McDonald (Brad), Maddie Hasson (Chloe), e.a. – Speelduur: 105 minuten – Jaar: 2011

Op sommige plaatsen een beetje ongeloofwaardig maar in de totaliteit een van de beste films die ik de afgelopen maanden mocht bespreken! Een aanval op de Amerikaanse (en daar aan verbonden de Europese) entertainmentindustrie. Hoe regisseur Goldthwait de spot drijft met de absurde tv-wereld is amusant. Alhoewel Joel Murray niet echt een “top list” acteur is slaagt hij er duidelijk in een brede waaier aan uiteenlopende emoties uit te drukken. Hij wisselt van bijna ontroerend naar (toegegeven op een komische manier) angstaanjagend. Zijn tegenspeelster Tara Lynn Barr speelt de Amerikaanse afgestompte tiener Roxy met een ongezien enthousiasme.

god-bless-america

Deze film levert het onomstotelijke bewijs dat de Amerikaanse entertainmentindustrie toch nog hoogvliegers heeft tussen alle stupide films en tv-programma’s! Maatschappelijke kritiek/vraagstukken op een dergelijke manier aan een feature film koppelen kan ik makkelijk in één woord samenvatten: KLASSE!!!

God Bless America Trailer

» Vanaf 8 januari 2013 te huur en te zien op on-demand
» Vanaf 22 januari 2013 te koop op Blu-Ray en DVD