maandag, februari 18

DVD REVIEW: Killing Them Softly

KILLING_THEM_SOFTLY_70X100_SCHERP TITELLOGODe film volgt de carrière van Jackie Cogan. Cogan is een handhaver, en als de regels van de maffia verbroken worden wordt hij ingehuurd. Wanneer er een roofoverval plaatsvindt tijdens een kaartspel met hoge inzet, onder de bescherming van de maffia, wordt Cogan ingevlogen. Vakkundig, met de efficiëntie van een meedogenloze zakenman, een scherpzinnig gevoel voor mensenkennis, en een stijl zo koelbloedig als zijn blik, opereert hij met betrouwbare precisie.killing-them-softly-img07

Wanneer enkele onhandige boeven zich de woede van de lokale maffia op de hals halen, krijgen ze huurmoordenaar Jackie Cogan achter zich aan. Omdat één van hen een oude bekende is van Jackie, wil deze hem niet zelf van kant maken. Daarom schakelt Cogan de hulp in van zijn oude vriend Mickey. Die is echter zo zwaar verslaafd aan drank en hoeren dat er nog amper op hem te rekenen valt…

Killing Them Softly sluit vrij dicht aan bij de “old school” gangster filmen en bevat een duidelijke portie kritiek op de Amerikaanse way of life. De contrasten tussen verschillende bevolkingsgroepen, die ook in het echte Amerika duidelijk aanwezig zijn, komt sterk naar voor in deze film.

30KILLING_SPAN-articleLargeHet is een harde en eigenlijk koele film die ‘the American dream’ bijna portretteert als een ware nachtmerrie. De film is technisch en optisch mooi en interessant maar vooral de onderliggende boodschap is opmerkelijk: In Amerika moet iedereen zijn eigen boontjes doppen! Het is vrij ongebruikelijk dat Amerikanen zelf hun eigen levenswijze op een dergelijke manier op de korrel nemen, en het resultaat mag dan ook gezien worden.

De fans van het harde, bloederige gangstergenre zullen van Killing Them Softly smullen maar ook de meer cinefiele kijker zal de film kunnen appreciëren, een echte aanrader dus! (wel uitkijken als je kinderen laat meekijken, de film is op sommige momenten vrij bloederig en hard)

WIJ GEVEN IN SAMENWERKING MET DFW 3x DE DVD WEG,

KIJK EVEN OP ONZE WEDSTRIJDEN DUS!

TRAILER