dinsdag, december 18

MOVIE REVIEW: Animal Kingdom – seizoen 2 (WHV)

In het tweede seizoen van Animal Kingdom is het opnieuw hard tegen onzacht binnen het Cody – huishouden. De broers rebelleren tegen moederkloek Smurf (glansrol voor Ellen Barkin) maar die laat zich niet zomaar aan de kant zetten. Een derde seizoen van deze serie, gebaseerd op de gelijknamige succesvolle Australische film en van de makers van Shameless en E.R., is reeds in de maak.

Het tweede seizoen van Animal Kingdom is vanaf 4 april beschikbaar op DVD.

Wanneer het tweede seizoen losbarst zitten de onbezonnen Cody-broers midden in een bloedstollende roofoverval. De buit blijkt waardeloos en ze komen gefrustreerd in opstand tegen hun bazige moeder Smurf, en tegen elkaar. Een bedreiging uit Smurfs verleden maakt de chaos compleet en zet haar machtspositie op het spel. Na J’s eindexamen krijgt hij van zijn grootmoeder een indrukwekkend cadeau, waar een enorme verantwoordelijkheid bij hoort.

Tegen de 13e aflevering zit er één familielid in de gevangenis en is een ander voor dood achtergelaten. Heftig wat bedrog, verraad en leugens kunnen doen met een relatief normale criminele familie uit Zuid-Californië. Ellen Barkin speelt de fascinerende rol als manipulatief gezinshoofd met haar niets ontziende familiewaarden en een gevaarlijke liefde.

Deze week kwam Animal Kingdom Seizoen 2 uit op DVD. Deze spannende drama serie over een criminele familie uit Californië neemt de draad op na seizoen 1 en weet opnieuw te overtuigen.

Als de moeder van Josh ‘J’ Cody (Finn Cole) overlijdt aan een overdosis heroïne wordt hij opgenomen in de familie van oma Janine (Ellen Barkin), ook wel ‘Smurf’ genoemd, en haar zonen Baz (Scott Speedman), Craig (Ben Robson) en Deran (Jake Weary). Smurf voert niet alleen de leiding over de familie, maar ook hun criminele bezigheden. De Codys deinzen niet terug voor een overval hier of een inbraak daar. In de vrije tijd gaat er bij deze en gene nog wel eens wat drugs door de neus en keel. Na zes jaar keert de vierde zoon, Pope (Shawn Hatosy), thuis uit de gevangenis. Hij wil zich graag weer direct mengen in klussen van zijn broers, maar wordt dringend verzocht zich nog even gedeisd te houden. Smurf wil Josh graag zo veel mogelijk buiten de criminele activiteiten houden, maar dat is zo goed als onmogelijk en langzaamaan krijgt Josh allerlei kleine taken opgelegd. Dit alles om in de grootste hobby van de familie te voorzien: geld.

Ik was al twijfelachtig als seizoen 1 uitkwam, maar ik werd al snel overtuigd en ook nu – met seizoen 2 – weten de makers absoluut te overtuigen. Het verhaal gaat netjes verder en sluit dus mooi aan op seizoen 1 en de acteerprestaties, de verhaallijn en de (leuke) plotwendingen zorgen voor opnieuw een ‘bingewatch waardige reeks’!

• Dissecting Pope Featurette with Actor Shawn Hatosy and Producers
  • Deleted Scenes