zondag, december 8

MOVIE REVIEW: The Arrow – seizoen 4 (WHV)

cover In het alweer vierde seizoen van Arrow heeft Oliver Queen, beter bekend als The Arrow, z’n geliefde Star City achter zich gelaten. De plicht dwingt hem echter sneller dan gepland terug te keren, om het op te nemen tegen een sinistere organisatie geleid door een bekend personage uit het DC – universum…arrow-4-4
Het vierde seizoen van Arrow is vanaf 12 oktober beschikbaar op Blu-ray™ en DVD. De box die de eerste 4 seizoenen bundelt is vanaf die datum eveneens beschikbaar op Blu-ray™  en DVD.

SYNOPSISarrow-4-1

Oliver Queen (oftewel The Arrow) en zijn geliefde, computernerd Felicity Smoak, hebben Star City verlaten om een nieuw leven te beginnen. Maar hij wordt weer teruggeroepen door Olivers zus Thea en advocaat Laurel Lance, die het recht in eigen handen heeft genomen. Ze vragen hem om het op te nemen tegen de kwade organisatie H.I.V.E., geleid door de gevaarlijke Damien Darhk. De rivaliteit loopt hoog op, loyaliteiten verschuiven en de strijd om rechtvaardigheid gaat door in 23 knallende, spannende afleveringen.

In het vierde seizoen zien we hoe Diggle (David Ramsey), Thea (Willa Holland) en Laurel (Katie Cassidy) verder zijn gegaan met het bestrijden van de criminaliteit in Star City. Een bende criminelen met de naam Ghosts maken de stad onveilig en dus vragen onze drie crimefighters Oliver (Stephen Amell) om terug te komen wat hij ook doet – uiteraard als de Green Arrow!

arrow-4-2Ook Felicity (Emily Bett Rickards) keert terug en zij is ditmaal de CEO van Palmer Technologies. De Ghost blijken dan weer onder leiding van Damien Darhk (Neal McDonough) te staan die weer bij H.I.V.E. actief is. Darhk heeft een heel plan voor Star City: hij wil de stad in handen hebben om daarna de wereld te verwoesten. Oliver laat dit natuurlijk niet gebeuren en probeert burgemeester te worden van de stad om zo de inwoners wat hoop te geven. Maar door zijn strijd tegen Darhk moet het team een hoge prijs betalen.arrow-4-3

Er wordt ook in dit seizoen veel tijd, tranen en gezeur verspild aan de relatie(problemen) van Oliver en Felicity. Dan is het goed, dan is het weer niet goed, het lijkt soms wel of de schrijvers zelf niet weten waar ze met de personages heen willen.

Seizoen 4 kan – net zoals seizoen 3 – ook niet echt aanknopen bij seizoenen 1 en 2… Best wel spijtig dat de makers er niet in slaagden de sterke eerste 2 seizoenen te volgen. Betekend dit dat The Arrow het bekijken niet waard is? ZEKER NIET! Het is en blijft een sterke reeks die zeker de comic fans blijft aanspreken maar die ook de actie zoekende kijker zal weten te bekoren, een tip dus om iemand een plezier mee te doen als cadeautje voor de nakende feestdagen! (en voor de superfans dan niet vergeten wat Warner Home Video ook de boxset met de eerste 4 seizoenen uitbrengt dit jaar)

IVS

copy ZALUWarnerHomeVideoFalloutHitsCES2008-jmke-210864-thumbs-up

• Star-Crossed Hawks