donderdag, juli 2

MOVIE REVIEW: Birds of Prey (and the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn) (WHV)

Gotham herbergt niet alleen Batman en Robin maar het is ook de thuishaven van de hilarische en tegelijk levensgevaarlijke Harley Quinn! Nadat ze koudweg gedumpt wordt door haar vriendje The Joker belandt ze op straat. Al snel krijgt ze het gezelschap van drie even dodelijke bondgenotes, waarmee ze het samen opneemt tegen de beruchte schurk Roman Sionis.

Margot Robbie gooit Sharon Tate’s glamoureuze outfits aan de kant en kruipt opnieuw in de huid van de charismatische en waanzinnige Harley Quinn. Ewan McGregor vertolkt Sionis en voorts maken ook Rosie Perez, Mary Elizabeth Winstead en Jurnee Smollett-Bell hun opwachting in deze spetterende actiefilm!

Birds of Prey is vanaf 17 juni beschikbaar op 4K UHD, Blu-ray™ en DVD.

Ken je die grap van de agent, de zangvogel, de psychopaat en de maffia-prinses? Birds of Prey (And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn) is een bizar verhaal verteld door Harley zelf, zoals alleen Harley dat kan.

Heel Gotham wordt overhoop gehaald nadat Roman Sionis, de grootste en meest narcistische schurk van de stad, en zijn toegewijde rechterhand Zsasz een prijs op het hoofd van het jonge meisje Cass hebben gezet. Dit leidt ertoe dat de paden van Harley, Huntress, Black Canary en Renee Montoya elkaar kruisen, waarna dit bijzondere viertal met elkaar zal moeten samenwerken om Roman te verslaan.

Met de crazy antiheldin Harley Quinn konden we al kennismaken in de ensemblefilm Suicide Squad drieënhalf jaar geleden. En ze is nog niets van haar ‘pluimen’ verloren!!!

De vele geflipte zaken die Quinn in petto heeft, worden in gang gezet nadat ze wereldkundig wil maken dat het uit is met de Joker, die we overigens nooit te zien krijgen. (spijtig genoeg wat mij betreft) Hiermee staat dit DC-avontuur los van zowel de Batman-reeks als de recente karakterstudie Joker. Bovendien is dit niet een standaard oorsprongsverhaal waarin de geschiedenis van het personage uitvoerig uit de doeken wordt gedaan. De makers hebben ervoor gekozen om niet alleen Quinns historie, maar ook die van andere personages uit te werken in gekunstelde en razendsnel afgeraffelde flashbacks.

De film zit gewoon GE-WEL-DIG in elkaar – de beelden en muziek matchen perfect en zowel het verhaal als de acteerprestaties zijn goed. Voor de muziek kozen de makers voor veel oude rocknummers, die bij de situaties aansluiten en je lekker het verhaal in slepen. Je mag wel nooit vergeten dat je nooit naar een dergelijke film kijkt met de verwachting van realistische beelden te zien, maar om te lachen om knettergekke gebeurtenissen, opmerkelijke locaties en zeker de compleet geflipte personages aan het werk te zien.

Een geslaagd geheel dat naast de fans van het genre ook de bredere filmkijker weet aan te trekken!

• Birds Eye View Mode
  • Birds of Prey: Birds of a Feather Romanesque