zondag, juli 21

MOVIE REVIEW: Blindspot – seizoen 1 (WHV)

Naakt wakker worden op een van de grootste, bekendste en meest verlichte pleinen van de wereld: leuk is anders. Voor Jane Doe, het hoofdpersonage uit de beklijvende serie Blindspot, is het bittere realiteit. Ze ontwaakt op Times Square, poedelnaakt en bedekt met vreemde tattoos. Ze herinnert zich niets, maar al snel wordt duidelijk dat ze het centrale bewijsstuk is in een wereld vol dodelijke geheimen en complotten.

Blindspot is een nieuwe, bijzonder spannende serie geschreven door Martin Gero (Stargate). In de hoofdrollen zien we onder andere Jaimie Alexander (Thor, Agents of S.H.I.E.L.D.) en Sullivan Stapleton (Strike Back). De reeks scoorde in de Verenigde Staten en is inmiddels verlengd tot een tweede seizoen. Het eerste seizoen van Blindspot is vanaf 7 december beschikbaar op Blu-ray™ en DVD.
Er wordt een mysterieuze vrouw gevonden op Times Square. Ze is naakt, herinnert zich niets en haar lichaam is bedekt met tatoeages. Wie is ze, en wie heeft de tattoos gezet? En waarom staat de naam van FBI-agent Kurt Weller op haar rug? Weller en zijn team ontrafelen het mysterie van de vrouw en de tattoos, en komen zo terecht in een wereld van dodelijke geheimen, complotten en onthullingen, een wereld waarin veel op het spel staat…

Een mysterieus begin op het drukke Times Square in New York City… Wie is toch die geheimzinnige vrouw bedekt in tatoeages in een zak midden op het drukste punt van de stad!?

Uiteraard denk je bij een lichaam vol tatoeages onmiddellijk aan Scofield van Prison Break maar deze reeks is toch totaal verschillend met PB. Deze jonge vrouw die helemaal onder de tattoos zit en die zich helemaal niets meer kan herinneren heeft zeker niet bewust haar lichaam vol inkt gezet. De meest opvallende tattoo zit op haar rug. Daar staat in het groot de naam ‘Kurt Weller’ geschreven met daaronder ‘FBI’ en agent Weller wordt er dan ook direct bijgeroepen.

Zo beginnen deze beide personages aan een ware rollercoaster rit om dit mysterie te ontrafelen.

Een originele verhaallijn die goed uitgewerkt is en die knap geacteerd word door de volledige cast. Spanning, actie en mysterieuze elementen vormen de basis voor Blindspot.

Ik ben alvast benieuwd of ze in seizoen 2 deze kwaliteit en suspense gaan kunnen verder zetten!