zaterdag, juli 20

MOVIE REVIEW: The Brothers Grimsby (SPHE)

Brothers-Grimsby_-The---BXS04057---2D---EARLYNobby (Sacha Baron Cohen) is een aardige, maar simpele Engelse voetbalhooligan

DF-04111Vanaf 10 augustus is de nieuwste film van Sacha Baron Cohen, THE BROTHERS GRIMSBY, verkrijgbaar op dvd, Blu-ray™ en op aanvraag. Eerder kwam de film ook al uit via digital download. THE BROTHERS GRIMSBY is een controversiële komedie en kan rekenen op een indrukwekkende cast met Sacha Baron Cohen, Rebel Wilson, Mark Strong, Isla Fisher en Penélope Cruz.

• Releasedatum DVD, Blu-RayTM en op aanvraag: 10/08/2016
  • Releasedatum iTunes: 03/08/2016
    Sacha Baron Cohen (center), Mark Strong (center-right), Rebel Wilson (center-left) and Johnny Vegas (2nd from left) in Columbia Pictures' THE BROTHERS GRIMSBY.

Sacha Baron Cohen (center), Mark Strong (center-right), Rebel Wilson (center-left) and Johnny Vegas (2nd from left) in Columbia Pictures’ THE BROTHERS GRIMSBY.

In THE BROTHERS GRIMSBY gaat simpele Engelse voetbalhooligan Nobby (Sacha Baron Cohen) op zoek naar zijn jongere broer Sebastian. Wanneer Nobby Sebastian eindelijk terugvindt, blijkt Sebastian een meedogenloze spion te zijn en moet ’s werelds grootste idioot meehelpen bij het verijdelen van een grote terroristische aanslag.

Het spreekt voor zich dat de actiescènes in THE BROTHERS GRIMSBY  net iets anders verlopen dan in de gemiddelde Bond-film. Zo werd de scène waarin Nobby en Sebastian zich voor de vijand verbergen in de vagina van een olifant wereldwijd door de media opgepikt als één van de weerzinwekkendste scènes ooit. De uitspraken en methoden van Nobby zijn dan ook doorspekt van de controversiële humor van Sacha Baron Cohen.

HOE REAGEREN BELGEN?

Naar aanleiding van de Blu-ray™ en dvd release van THE BROTHERS GRIMSBY  testte YouTube ‘pranker’ Adam Zaanane (aka AdamzChannel) uit hoe Belgen reageren op de opmerkelijke uitspraken van Cohen’s filmpersonage Nobby. Ontdek zijn video via AdamzChannel.

DF-06463Nobby (Sacha Baron Cohen), een aardige maar simpele Engelse voetbalhooligan, heeft alles wat een man uit het arme vissersdorpje Grimsby maar kan wensen: negen kinderen en de knapste vriendin in het noordoosten van Engeland (Rebel Wilson). Toch ontbreekt er iets in zijn leven: zijn jongere broer Sebastian (Mark Strong), naar wie Nobby al 28 jaar op zoek is sinds zij als kinderen van elkaar gescheiden werden. Nobby gaat op pad om Sebastian te ontmoeten, maar is zich er niet van bewust dat zijn broer de dodelijkste huurmoordenaar van MI6 is die een grote terroristische aanslag op het spoor is. Sebastian, op de vlucht en ten onrechte beschuldigd, beseft dat als hij de mensheid wil redden hij de hulp nodig heeft van ‘s werelds grootste idioot.

Het eerste wat opvalt is het design van de Blu ray zelf… het klik systeem van het doosje is precies daar waar een bepaalde ‘opening’ zit bij de olifant die op de Blu ray geprint is en mijn eerste idee was dat er per vergissing een natuur documentaire was toegevoegd. Het idee achter dit design zal echter (over)duidelijk worden als je de film bekijkt!!!

DF-14327_14319_rv2_De film zelf is een cross-over van James Bond en de familie Flodder. Persoonlijk vond ik het niet het sterkste wat Cohen al op ons los heeft gelaten maar het is zeker en zonder enige zweem van twijfel een leuke film! Waar het bij actie comedy’s vaak fout loopt is dat de actie scenes zwak gefilmd zijn en dat is hier zeker niet het geval! Sommige scenes zijn waarlijk spectaculair en dat in combinatie met de vaak droge Britse humor maakt deze film een topper.DF-18675

De cast is zonder uitzondering geweldig (waar hebben ze toch al die inwoners van Grimsby vandaag gehaald…) en op vele vlakken is de film bijna een hommage aan het menselijk beeld dat iets verder verwijderd ligt van die ‘ideale’ maten. Noby (Sacha Baron Cohen) vind zijn kleine broetr terug na 28 jaar en deze blijkt een onvervalste geheim agent te zijn in dienst van Hare Majesteit met een overduidelijke licence to kill. Je hebt niet veel verbeelding nodig om één en één samen te tellen wat er zoal kan gebeuren als een simpele Engelse hooligan plots toegang krijgt tot de gadgets van een Britse Secret Agent…

Ook al is dit naar mijn mening niet het sterkste typetje dat Sacha Baron Cohen op ons afvuurde, het is wel een leuk geheel en de omzetting is zeker de moeite waard. Gefilmd werd op verschillende leuke locaties zoals Zuid-Afrika en ook de special effects zijn van hoog niveau wat de totale beleving tot een succes maakt. Zeker een aanrader en niet vergeten de gag-reel te bekijken na de film…

copy ZALUsonypictures

EXCLUSIEVE BLU-RAY EXTRA’S

• Verwijderde Scènes