woensdag, januari 23

MOVIE REVIEW: It: Chapter One (WHV) + trailer

Het zien van een rode ballon zal na het zien van It: Chapter One nooit meer hetzelfde zijn. Stephen King’s huiveringwekkende verhaal over de clown Pennywise kreeg in 2017 een nieuw leven op het witte doek, en veroverde de bioscoopzalen. De clown is griezeliger dan ooit en de jonge cast speelt de pannen van het dak.

It: Chapter One, de meest angstaanjagende film van het afgelopen jaar, is vanaf 24 januari beschikbaar op 4K UHD, Blu-ray™ , DVD en Video on Demand.

Het meesterwerk van Stephen King is terug voor een nieuwe generatie horrorliefhebbers. Zeven jonge vrienden gaan de strijd aan met een angstaanjagend bovennatuurlijk wezen dat al eeuwen hun stadje teistert. IT noemt zichzelf Pennywise the Dancing Clown en neemt de gedaante aan van jouw vreselijkste angstbeeld. Alleen door samen te werken kunnen de kinderen IT trotseren.

IT was voor mij persoonlijk altijd al een van de betere horror movies ooit gemaakt, dus ik keek met spanning uit naar deze release!

‘IT’ is de benaming voor een oeroud kwaadaardig wezen dat zich ophoudt in de afwatering en riolen van Derry, een stadje in de noordoostelijke staat Maine in de VS. Al eeuwenlang terroriseert “Het” de lokale bevolking, met name kinderen, en keert elke 27 jaar terug om zich te voeden met de angsten van kinderen die hij vermoordt. Hij neemt daarbij verschillende gedaanten aan. De meest beruchte verschijning van Het is als Pennywise, de dansende clown (Bill Skarsgård). Zeven vrienden onder aanvoering van Bill Denbrough (Jaeden Lieberher) proberen samen het monster te verslaan…

It is een meer dan geslaagde film geworden die op veel punten de hooggespannen verwachtingen met absolute zekerheid vervult. Pennywise is angstaanjagend neergezet door Bill Skarsgård. Misschien wijkt deze film een eind af van het boek van Stephen King, maar regisseur Andres Muschietti heeft het op een prima manier een eigen draai gegeven die enorm goed geslaagd is!

Aan absolute aanrader voor de fans van het genre en een film die ook het brede publiek zal weten te smaken.

• Pennywise Lives! (BD, 4K)
  • The Losers’ Club (BD, 4K)