zondag, juli 21

MOVIE REVIEW: Ghostbusters – Answer The Call (SPHE)

Volledig geladen met Proton Packs bestormen ze de bovennatuurlijke wereld: GHOSTBUSTERS – ANSWER THE CALL van Sony Pictures Home Entertainment is vanaf 7 december 2016 beschikbaar op 4K Ultra HD/Blu-ray 3D Combo Pack, Blu-rayTM, 3D Blu-rayTM en DVD. Gewapend met meer Ghostbusting actie en een overdaad aan attitude is deze nieuwe, uitgebreide uitgave een pareltje met meer dan 15 minuten aan nooit eerder vertoonde beelden. Regisseur Paul Feig neemt je mee in een wervelend, geestig avontuur en wordt daarin bijgestaan door een cast met enkele van Hollywoods’ grappigste acteurs. Zo spelen Academy Award®* nominee Melissa McCarty (Beste vrouwelijke bijrol, Bridesmaids, 2011), Kristen Wiig (Bridesmaids), Leslie Jones (Saturday Night Live) en Kate McKinnon (Saturday Night Live) mee en vormen zij een team van vier dynamische vrouwen die zich, samen met Chris Hemsworth (Thor), voorbereiden op een epische strijd tegen de boosaardige geesten die Times Square hebben ingenomen.

Pure nostalgie voor sommigen een nieuwe ontdekking voor anderen en dan met name de jonge(re) generatie!

Ghostbusters maakt zijn langverwachte terugkeer met Paul Feigs unieke en hilarische versie van de klassieke, bovennatuurlijke komedie met de topkomieken van deze tijd: Melissa McCarthy, Kristen Wiig, Kate McKinnon, Leslie Jones en Chris Hemsworth. Samen trachten ze Manhattan te redden van een plotselinge invasie van geesten en spoken en het slijm dat de stad overspoelt.

GHOSTBUSTERS: ANSWER THE CALL werd geregisseerd door Paul Feig en geschreven door Katie Dippold & Paul Feig. De film is gebaseerd op Ivan Reitman’s versie uit 1984 die geschreven werd door Dan Aykroyd en Harold Ramis. Deze versie werd geproduceerd door Ivan Reitman en Amy Pascal. Paul Feig, Jessie Henderson, Dan Aykroyd, Tom Pollock, Joe Medjuck, Ali Bell en Michele Imperato Stabile staan genoteerd als producent.

Is het wat ik verwacht had? Ja absoluut! Is het zoals de ‘old school’ Ghostbuster filmen? Neen eigenlijk niet! Maar het is hoe dan ook een aanrader om te kijken. Wat uiteraard wel in onze nieuwe eeuw gekatapulteerd werd zijn de effecten… Man die zijn prachtig!!!

Ecto 1 is en blijft een van de allercoolste wagens die ooit in een film verschenen en alle spookvangende items leunen ook heel direct aan bij hun oudere voorganger. Belangrijkste wijziging is uiteraard dat de ‘heren van toen’ nu dames geworden zijn, en daar had ik een beetje angst voor! Maar zodra je stopt met de film van de jaren 80 te zoeken moet ik toegeven dat de grappen extreem leuk zijn en dat er een nieuwe en eigen dynamiek ontstaat die de ‘oude’ Ghostbusters dan weer niet had. Het verhaal is leuk en grappig en het acteerwerk is enorm leuk gebracht, vooral de 4 dames leveren elke punchline perfect on pointe!

Sony Pictures Home Entertainment heeft de bal dus niet mis geslagen met deze nieuwe versie van Ghostbusters maar zal dit jaar onder menig kerstboom terug te vinden zijn!

4K UHD/Blu-ray 3D Combo Pack extra’s bevatten:

• Bovennatuurlijke ‘featurettes’: