zondag, september 15

MOVIE REVIEW: The 100 – seizoen 5 (WHV)

release: 3/04/2019
Seizoen vijf begint zes jaar nadat onze helden ontsnapten aan de tweede nucleaire Apocalyps op aarde. Het team van Bellamy bevindt zich in de ruimte. Clarke is achtergebleven op aarde. Honderden mensen zitten gevangen in een bunker. Wanneer een enorm gevangenisschip landt op de laatste leefbare plek op aarde moeten de 100 samenwerken om hun thuis terug te winnen.

Zevenennegentig jaar nadat een nucleaire oorlog de beschaving heeft vernietigd, worden er honderd jeugdige delinquenten naar de aarde stuurt, in de hoop dat de planeet mogelijk opnieuw wordt bevolkt.

Het is 6 jaar later, de aarde is opnieuw verwoest. Er is een enkele vallei over waar leven mogelijk is. Clarke heeft na 6 jaar nog steeds niets uit de bunker vernomen, en de groep in de Ark heeft ook nog niets van zich laten horen. Samen met Madi, een nachtbloed-meisje dat ze heeft gevonden tijdens haar tijd op aarde, is ze in afwachting of ze ooit nog haar vrienden zal terugzien. Tot op een dag een groot schip op aarde landt, de Gagarin, een dropship van de ‘Eligius (Asteroid Mining) Corporation’. Het schip zit vol met gevangenen die komen kijken of de planeet weer bewoonbaar is, nadat ze deze voor de 1e nucleaire ramp hebben verlaten. Ze ontdekken Clarke al snel en nemen haar gevangen. Na een tijd komen ook de groep uit de Ark terug op aarde. Ook opent Eligius de bunker, omdat Abby hierin zit en de Eligius-crew een ernstige ziekte hebben die behandeld moet worden. In de bunker blijkt het echter niet gunstig te zijn gegaan. Octavia heeft als ‘Blodreina’ met harde hand geregeerd

Een nieuw seizoen van The 100 en ook seizoen 5 is weer een ‘must see’ geworden. Praimfaya heeft opnieuw de aarde verwoest en er is niets meer over van Polis. Skaikru en de rest van de clans, onder leiding van Octavia, zitten nog altijd opgesloten in de bunker. Bellamy, Raven, Monty, Harper, Murphy, Emori en Echo  wisten in seizoen 4 net op tijd terug te keren naar de ruimte en hebben Praimfaya vanuit de ruimte de aarde zien verwoesten…

Vraag is dus of iedereen het overleefd heeft en hoe ze er aan toe zijn?

De mensen in de bunker hebben geen idee of de aarde weer bewoonbaar is, hun voedselvoorraden beginnen op te raken dus totale onzekerheid. En ook het zevental in de ruimte kan niet wachten om terug te keren naar hun vrienden.

The 100 staat bekend om zijn verrassende verhaallijnen en spectaculaire plottwisten. En meestal ook verhaallijnen die het hele seizoen blijven boeien.

En dat is dus niet anders voor The 100 seizoen 5! Spanning, strijd en emotie zijn ook hier weer troef.

Laten we dit al verklappen: een ENORME cliffhanger zorgt er voor dat wij RAZEND benieuwd zijn naar seizoen 6! Of met andere woorden: een echte aanrader!!!