zondag, juli 21

MOVIE REVIEW: The Interview (SPHE)

the-interview-dvd-cover-17Dave Skylark (James Franco) is een succesvolle talkshowhost met zijn eigen late talkshow ‘Skylark Tonight’. Echter, het brein achter dit succes van Dave is de producer en tevens zijn beste vriend Aaron (Seth Rogen). Aaron, die altijd op zoek is naar een nieuwe uitdaging, weet voor Dave een interview te strikken met de mysterieuze en meedogenloze dictator van nucleair bewapend Noord-Korea: Kim Jong-Un. Wanneer de twee zich voorbereiden op het vertrek naar Noord-Korea, worden ze benaderd door de CIA met een plan om de dictator te vermoorden. Dave en Aaron accepteren de opdracht van de CIA, maar blijken nou niet bepaald moordmachines te zijn die de gevaarlijkste man op aarde kunnen ombrengen.

Vanaf 24 juni te koop op dvd en blu-ray

SLOTSOM:the-interview-randall-park

Bijna overdreven absurd en compleet ‘over the top’ maar had je dan iets anders verwacht van een film met James Franco en Seth Rogen.

The Interview is absoluut de moeite waard al kan hij niet over heel de lijn overtuigen… Maar de film voldoet aan zijn verwachtingen en zorgt voor de nodige humor.

Nog voor The Interview uitkwam was er al heel wat heisa rond deze film: De hack van Noord-Korea in het systeem van Sony en de dreigementen tegen het uitbrengen van de film. We laten in het midden in hoeverre dit realisme is en we vergeten niet dat ook slechte publiciteit hoe dan ook publiciteit is… ;-)

Dat de film van deze heisa heeft kunnen profiteren staat buiten kijf en alleen om die reden wil je de film al zien!

Uiteindelijk doen James Franco en Seth Rogen waar ze het beste in zijn: losers spelen, en dat beheersen ze absoluut goed.

The Interview is dus volledig over de top maar zorgt wel genoeg leuke momenten. Voor mij is het feit dat Noord-Korea en hun ‘grote’ Leider centraal staan in deze film al voor genoeg nieuwsgierigheid om de film te bekijken. De film is zeker niet zo slecht als vele kritieken beweren en ik kan met zekerheid stellen dat ik al veel slechtere komedies gezien dan deze.

copy ZALUsonypictures