vrijdag, december 13

MOVIE REVIEW: Warrior – seizoen 1 (WHV)

In Warrior maken we kennis met de jonge Ah Sahm, die in de negentiende eeuw van China naar San Francisco emigreert. Ah Sahm’s ronduit impressionante gevechtstechnieken leveren hem een baan op bij de maffia, waar hij al snel een reputatie opbouwt.

Warrior is gebaseerd op de verhalen en legendes van Bruce Lee himself. Deze Cinemax reeks wordt geproduced door Justin Lin (‘Fast & Furious’) en geregisseerd door Jonathan Tropper (‘Banshee’). Een tweede seizoen is reeds in de maak!

Het eerste seizoen van Warrior is vanaf 6 november beschikbaar op Blu-ray™ en DVD.

Deze ruige, sexy tv-serie boordevol actie speelt zich af in het 19e-eeuwse San Francisco, ten tijde van de wrede Tong Wars. Geïnspireerd op de boeken van de legendarische Bruce Lee volgen we een wonderkind dat uitblinkt in oosterse vechtkunst. Wanneer hij vanuit China emigreert wordt hij aan een machtige, criminele familie in Chinatown verkocht om hun vuile klusje op te knappen.

Warrior is voor het grootste deel gebaseerd op een door Bruce Lee bedacht geheel en speelt zich af aan de vooravond van de tong-oorlogen die San Francisco in hun greep hielden tot 1921. In 1971 legde hij zijn idee voor aan filmstudio Warner Bros.: hij zou de hoofdrol spelen. Er was geen interesse, naar verluidt vanwege Lee’s sterke Chinese accent – Lee zou twee jaar later, na successen in Hongkong, toch in de armen worden gesloten door de studio met een gedenkwaardige performance in de legendarische Kungfu-film Enter the Dragon.

We krijgen een klassieke verhaallijn voor dit genre (wat dus betekend dat 1man tegen 100 man wint) wat voor sommige kijkers te onrealistisch zal zijn maar voor de fans is het een juweeltje!

Als we de soms onrealistische scenes even wegdenken is het compleet gegeven wel uitermate geslaagd. De verhaallijnen zijn sterk en de karakters subliem uitgewerkt. Deze serie is ‘gevaarlijk’ voor binge-watchers net omdat alles mooi samen vloeit en goed is uitgewerkt. Een absolute aanrader om als geschenk onder de kerstboom te leggen of gewoon voor jezelf te kopen. Seizoen 2 is dus iets om naar uit te kijken!!!

AFLEVERINGEN:

1. The Itchy Onion
  2. There’s No China in the Bible