woensdag, oktober 16

CD REVIEW: Clouseau DANST (Warner Music) + WEDSTRIJD

Clouseau Danst - album coverVanaf vrijdag 26 februari 2016 is ‘Clouseau Danst’, het nieuwe studio album van Clouseau, overal verkrijgbaar.

Clouseau Centraal 12-12-2014 - 155‘Clouseau Danst’ is het twaalfde Nederlandstalige album van België’s meest succesvolle band. Het album telt 12 nieuwe songs en is een ode aan de dansvloer, aan de nacht, aan passie, aan gretigheid en geestdrift. Aan leven en niet geleefd worden. Wat zeker is: niemand zal stilzitten op de aanstekelijke mix van funk, soul, disco en pop.

Dat de honger en anticipatie bij het publiek groot is, bewijst het feit dat ‘Clouseau Danst’ voor release reeds meer dan 15.000 keer is voorbesteld, ruim goed voor een Gouden Award. Deze ontving de band deze middag uit de handen van Warner Music Benelux president Martin Jessurun tijdens de albumvoorstelling van ‘Clouseau Danst’ in zaal Eldorado in Humbeek. De art-deco zaal is sinds de jaren ’90 het decor geweest van elke Clouseau albumlancering .

KRIS WAUTERS:  “Volgens ons is het nu meer dan ooit het geschikte moment om een album als ‘Clouseau Danst’ uit te brengen. Een plaat vol “happy music”! Ik hoop dat mensen die onze nieuwe nummers horen er oprecht blij van worden. Dat ze plezier hebben als ze naar onze ‘Clouseau Danst’-concerten komen en even alle zorgen opzij kunnen zetten. We worden elke dag emotioneel geraakt door alle gebeurtenissen rondom ons en muziek is bij uitstek hét middel om die emoties een richting te geven. In ons geval willen we een feel-good moment creëren. Vergeet je zorgen voor even en laat ons eens dik feesten.”

KOEN WAUTERS: “Ons nieuwe album laat zich zo graag spelen dat zelfs de soundcheck een plezier was vandaag in Eldorado. We vinden het dan ook fantastisch dat ‘Clouseau Danst’ zo goed ontvangen wordt en kijken er echt naar uit om onze nieuwe nummers voor te stellen aan onze fans vanavond. En de komende weken en maanden natuurlijk!”

‘Clouseau Danst’ ademt spelplezier. Dat is niet toevallig. Zowel Koen als Kris Wauters zitten goed in hun vel en dat geldt ook voor de hechte schare vrienden waarmee ze aan ‘Clouseau Danst’ geschaafd hebben. Producer Hans Francken zit voor de zesde keer achter de knoppen en stuurt vaste bandleden Herman Cambré (drums), Frank Michiels (percussie),  Vincent Pierins (bas), Tom Lodewyckx & Eric Melaerts (gitaren) en een uitgebreide schare gastmuzikanten met zelfvertrouwen doorheen het muzikale parcours van funk, soul, disco en pop.  Een opvallende gaste op het album is Charissa Parassiadis, beter bekend als haar alter ego Slongs Dievanongs. De Antwerpse rapster biedt Koen Wauters stevig weerwerk in het aanstekelijke ‘Wispelturig’.

Ze zongen het al in 2001… ‘Kom er bij en dans’! en dit album nodigt uit om te dansen!

12 tracks die tegelijk Clouseau ademen maar toch weer net dat tikkeltje anders zijn. Dat de broers Wauters muzikale cameleons zijn wisten we al langer en dat bewijzen ze opnieuw met dit album.

Tijdens Clouseau Centraal in het sportpaleis bewogen de voetjes van de meeste bezoekers al heel wat, als ze deze songs in hun nieuwe show verwerken (op vrijdag 9 en zaterdag 10 december 2016 staat Clouseau terug in het door iedereen zo geliefde Sportpaleis in Antwerpen! De concerten krijgen de naam “CLOUSEAU DANST”, hetgeen meteen ook de titel is van het nieuwe album) zal het sportpaleis veranderen in een gigantische dansvloer!!!

Favoriete track van dit album is zonder enige twijfel track 7 ‘De Wereld Is Van Mij’, vooral voor de opmerkelijke songtekst maar ook vanwege de aanstekelijke muziek die uitnodigt om te dansen.

De fans zullen zeker hun weg naar dit album en de nieuwe concerten vinden, maar ook de liefhebber van Nederlandstalige muziek zal dit Clouseau album weten te smaken.

Wil ook jij dit nieuwe album winnen? neem dan deel via deze link: