woensdag, januari 23

Corendon steunt Gambiaanse stichting Humanity and Nature Connections met unieke fotoreeks

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

MOAM en Corendon slaan de handen in elkaar om Gambia, ‘the Smiling Coast of Africa’, op een geheel eigen  manier te portretteren. Acht creatievelingen met verschillende achtergronden kregen de vrijheid om tijdens een reis door West-Gambia het land op de gevoelige plaat vast te leggen. Ieder van hen heeft drie beelden geselecteerd en beschikbaar gesteld voor het goede doel. Die beelden zijn vanaf 14 december 2018 in een beperkte oplage te koop. De opbrengst van de foto’s gaat naar de Gambiaanse stichting Humanity and Nature Connections.

MOAM en Corendon stelden voor dit project een gevarieerde groep fotografen en creatievelingen samen; van fotografen tot online influencers en bekende gezichten. De club van acht bestaat uit: Kim Feenstra, Lize Korpershoek, Frank van Bennekom, Chloé Leenheer, Vivian Hoorn, Kay Nambiar, Giaro Giarrantana en Sabrina Meijer. Martijn Nekoui, oprichter MOAM; “Elk jaar verbindt stichting MOAM zich aan een goed doel, dit jaar doen we dat met een diverse groep creatievelingen voor Project Gambia, het eindresultaat laat Gambia in al haar veelzijdigheid zien. Door de acht in volledige creatieve vrijheid het land te laten fotograferen, krijg je een uniek en divers beeld. Ik ben trots op het eindresultaat.”

Corendon organiseert al jaren met succes reizen naar Gambia. “De altijd stralende zon, warme bevolking en het exotische natuurschoon maken van Gambia een geweldige vakantiebestemming. Met dit project willen wij het land op een bijzondere manier belichten. Wij zijn trots op het resultaat en hopen dat we dankzij de verkoop van de foto’s een mooi bedrag kunnen doneren aan Humanity and Nature Connections. Wij hebben voor deze stichting gekozen, omdat ze werd opgericht door twee enthousiaste vrouwen die al een aantal jaren ervaring hebben met het opzetten van mooie projecten. Met hun nieuwe stichting Humanity and Nature Connections strijden zij, onder het motto ‘geef geen vis, maar leer de lokale bevolking vissen’, ervoor om veel Gambianen zelfredzaam te maken. Hierdoor kunnen gezinnen zelf een langdurige inkomstenbron realiseren”, aldus Daisy Mijnals, PR Manager Corendon.

Voor de verkoop van de foto’s is er een samenwerking gestart met Posters.nl die de foto’s printen, inlijsten en verzenden. Elk beeld is in een beperkte oplage van tien te koop voor €250,-. De foto’s zijn vanaf 14 december te koop op corendon.nl/projectgambia.

Share.

About Author

Leave A Reply

*